obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
fixed ip adres instellen (XP)
rrozema
Dit zijn de stappen om je xp pc van een fixed ip adres te voorzien:
- Op je pc ga je naar 'Start' -> 'Instellingen' -> 'Netwerk verbindingen'.
- Kies de netwerk verbinding die je gebruikt en klik er met de rechter muis knop op.
- Kies 'Eigenschappen'.
- Selecteer in de lijst met 'Deze verbinding heeft de volgende orderdelen nodig' de regel met 'Internet protocol (TCP/IP)'.
- Druk op de knop 'Eigenschappen'.
- In de tab 'Algemeen', klik op 'Het volgende IP adres gebruiken'.
- Vul de volgende gegevens in:
IP adres: 192.168.1.51
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.1.1
- Klik op 'De volgende dns server adressen gebruiken'.
- Vul de volgende gegevens in:
Voorkeurs DNS server: 192.168.1.1
Alternatieve DNS server:
- Druk op 'OK'.
- Druk op 'OK'.

En zo heb je pc van het fixed IP adres 192.168.1.51 voorzien. Elke pc in je netwerk dient een uniek ip adres te hebben. De livebox heeft zelf adres 192.168.1.1 en 192.168.1.10 tot en met 192.168.1.50 zijn gereserveerd voor gebruik als automatisch toegewezen ip adressen. Mocht je in de toekomst meer pc's van een fixed ip adres willen voorzien, neem dan 192.168.1.52, .53, enz. Voor normaal gebruik is het echter niet nodig om een pc van een fixed ip adres te voorzien en verdient het de voorkeur om beide opties in het scherm op 'automatisch verkrijgen' te laten staan.
 
antoniong
Ik heb altijd een vast IP (192.168.1.1110 ingesteld gehad echter plotseling (na uit- aanzetten Livebox) werkt dit niet meer. In de router is er niets gewijzigd.

Met een vast IP-nummer kan er geen verbinding meer met Internet worden gemaakt. verander ik het zodat de Livebox het IP-nummer uitdeelt dan gaat alles prima.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn.


 
Richard
Ik neem aan dat je 192.168.1.111 bedoeld want 1110 op het eind kan niet.

Wat er aan de hand kan zijn is dat de settings van de gateway en/of DNS niet in orde zijn.
Check ook even of de DHCP van de Livebox nog steeds maximaal tot 192.168.1.50 gaat.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fixed ip adres instellen (XP)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Advertentie