Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
Pagina 1 van 2: 12
|
hoe zie ik of verbinding correct is -OPGELOST
|
|
twentenaar |
Geplaatst op 26 maart 2008, 12:29
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 mrt 2008 |
Ook bij mij gaat het niet zoals ik het me had voorgesteld. Vanaf 2004 een Wanadoo-Go ADSL verbinding. Dus via KPN. Nooit problemen mee gehad. Installatie toen geen enkel probleem. Draden aansluiten, KPN CD erin, en draaien maar. Snel genoeg ook voor het gebruik in mijn gezin. In januari de zoveelste aanbieding om over te stappen op Orange ADSL. In mail om nadere informatie gevraagd. Antwoord: bel nummer xxx, gesprek met iemand van verkoop: "fluitje van een cent", hooguit 1 uur geen verbinding, etc. Na enige twijfel, - wat haal je je voor een besparing van 9 euro per maand (plus volgens Ornge) snellere verbinding op de hals? - toch maar aanmelding via internet. Keurig een bevestigingsmail dat er binnen enkele dagen een brief zal volgen met gegevens. En toen begon de ellende. 1. na twee weken nog steeds geen brief. Dus helpdesk gebeld. Kan niets zien in systeem, ligt bij... enz enz. Na twee doorverbindingen en verwijzigen naar andere afdelingen: komt voor elkaar. 2. Volgende dag al een brief. - oplevering 17 maart - huur livebox 1 euro per maand??? - etc etc weer gebeld want ik heb in de eerste bevestigingsmail staan dat ik geen livebox wil. Ik wil alleen ADSL, geen telefonie overstap. Wil bestaande infrastructuur gebruiken. Ik heb wel iets beters te doen dan kabels aansluiten. Ok dan sturen we u alleen een CD. 3. enkele dagen later: brief met CD 4. weer enkele dagen later: nog een brief met CD. (Zo te zien dezelfde). 5. de week voor 17 maart 2008. Weer een (keurige) brief van Orange: tot onze spijt .... afsluiten op vrijdag 15 maart en aansluiten maandag 17 maart. Niet wat er is gezegd dus, maar er valt nu niets meer aan te doen. 6. vrijdag 15 maart: inderdaad geen internet meer. KPN doet zijn werk. 7. maandag 17 maart. CD in het apparaat. drie stappen installatie modem (Thomson Speedtouch 510). Er branden weer 3 lampjes op de modem. Dat ziet er hoopvol uit. Maar geen internet zo te zien. Helpdesk gebeld. Vaag in antwoord en reactie over wat er aan de hand kan zijn. "misschien heeft KPN de lijn nog niet vrijgegeven", "wacht nog 1 dag". Het is niet anders 8. dinsdag 18 maart 2008. Zelfde zichtbare zaken. Weer gebeld (20 cent per minuut). Nog vager antwoord. Moet me inhouden om niet boos te worden, want dat helpt waarschijnlijk toch niet. 9 woensdag 19 maart 2008. Nog steeds geen internet. Helpdesk: "duurt inderdaad wel erg lang, ik maak opdracht voor technische dienst om de zaak na te lopen". "Probeer het vrijdag nog eens". Dat is tenminste concreet 10. vrijdag 21 maart 2008 (ochtend). Helpdesk. "Even systeem opstarten", "Ja ik zie het al, systeem heeft een duwtje nodig", "ik druk nu op de knop"..??.."ja iets met IPnummer". "Met 2 tot 3 dagen moet het wel voor elkaar zijn". Mijn reacties: paasweekend werken jullie dan? Goed, ik ben niet blij, maar ik wacht nog tot woensdag. Mijn dochter is nu al zeer boos, maar ik zal haar vragen nog even geduld te hebben. 11. zondag 23 maart, eerste Paasdag. Reacties van 2 familieleden die ook ellende gehad hebben met Orange. Hadden ze me dat maar eerder verteld.... Ik schrijf deze melding op mijn werk. Ben benieuwd wat vanavond de status is. Inmiddels dus 10 dagen zonder internet. Mijn concrete vraag: kan ik op een of andere manier zien of de verbinding correct is opgeleverd? Ik kan het beheer-console van mijn modem (ST510 R4.2) openen via 10.0.0.138 Wat moet ik dan allemaal zien bij een correct werkende verbinding? Ik lees hier in dit forum allerlei zaken over instellingen en netwerken en zo, maar voordat ik daarin begin te spitten en dingen ga uitproberen wil ik eigenlijk eerst zeker weten dat de verbinding goed is opgeleverd. Uitproberen brengt je vaak verder van huis. Ter info mijn infrastructuur bestaat uit: 1. aansluitpunt in de meterkast is verbonden met: 2 splitter uit KPN pakket (ook in de meterkast) welke is verbonden met: 2.a telefoon basis station (DECT) 2.b Thomson Speedtouch 510 (in een kamer beneden, via een normale telefoondraad, afstand tot de splitter ongeveer 15 meter) welke verbonden is met: 3. router E-tech (via WAN ingang, korte kabel) 4 poorts, met antenne voor draadloze verbinding. Deze is verbonden met: 4. PCbeneden (ook via korte UTP-kabel) (Windows XP) 5. PCBoven (draadloos) (Windows Vista) Heeft dus tot vrijdag 15 maart perfect gewerkt. Gewijzigd door twentenaar op 10 juli 2008, 22:01 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 27 maart 2008, 00:44
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 feb 2008 |
als DSL up en je een WAN ip hebt gekregen zal het werken neem ik aan, staat in de console onder service of diagnostics... |
|
|
twentenaar |
Geplaatst op 27 maart 2008, 09:43
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 mrt 2008 |
Update woensdag 26 maart 2008 Nog steeds geen werkende internet. Opnieuw de helpdesk gebeld: - We hebben het erg druk. (geen wonder als ik dit forum lees) - Kan zien dat uw aansluiting nog niet is opgeleverd. (leest letterlijk de tekst voor op ADSL status checker) Dat had ik vandaag ook al gezien op mijn werk. - Kan nog wel even duren. (Hoelang moet ik wachten: dagen, weken, maanden, jaren?) aantal dagen tot een week. Hoe kan ik zien of Orange klaar is? - als het werkt (hoe kom je er op) - u krijgt brief en e-mail - status op internet is bijgewerkt. Uitzending Kassa is hem bekend. De stemming in mijn gezin daalt... Ik zal me maar vast orienteren op het schrijven van een pittige brief naar Orange. Misschien ook maar eens kijken of ik een inbelverbinding aan de praat kan krijgen. In mijn oude niet meer gebruikte Windows 98 SE zit nog een inbelmodem (Wanadoo Free ben ik ooit mee begonnen). Meer info over wat ik wel en niet zie in het beheerconsole van de ST510. Menu System Information - tabblad diagnostics - system self test result: groene vink - LAN test result: groene vink - DSL test result: groene vink Menu System Information - tabblad service infoDSL Statistics Line Status Enabled Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 992/4096 Uptime 06:06:49 kBytes Tx/Rx 275/0 Menu System Information - tabblad configuration Item Description Region Worldx Provider Expert Service Name Routed Ethernet - NAPT - DHCP Service Description Routed Ethernet Packet Service configuration. Menu System Information - tabblad system Item Description Product Name SpeedTouch 510 Physical Address (...) Software Release 4.2.7.16.0 Board Name ADNT-Q Serial Number (...) Product Code (...) (...) = een of ander nummer. Menu Connections Connections Interface Destination Mode Link State There are no connections defined! Menu System Log This page will be refreshed every 30 sec. Logged Messages System Up Time 06:26:21 (since power on) View Mode All logged messages Stop AutoRefresh Help System Up Time Message Contents 00:05:10 xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/s, upstream: 992 kbit/s) 00:04:59 CONFIGURATION saved by user (/dl/user.ini) 00:04:59 DHCP server up 00:04:59 DHCP Auto DHCP: no server detected on LAN, SpeedTouch server started 00:04:54 CONFIGURATION saved by user (/dl/user.ini) 00:04:48 DHCP server went down 00:03:04 LOGIN User logged in on HTTP (from 10.0.0.1) 00:00:12 xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/s, upstream: 992 kbit/s) 00:00:10 DHCP server up 00:00:10 DHCP Auto DHCP: no server detected on LAN, SpeedTouch server started 00:00:00 KERNEL Cold restart Menu Diagnostics Expand All System Product Name = SpeedTouch 510 Vendor Name = THOMSON Software Version = 4.2.7.16.0 Serial Number = 0436EGMEP CLI Version = 1.2.0 Bootloader Version = 2.0.5 ASIC Version = 1b01 Board Name = ADNT-Q Modem Label Version = 2.11.36 Lan Ethernet Interface name = eth0 Physical address = 00:0e:50:3b:75:e1 Physical Interface Mode = forwarding Auto Negotiation = Yes Type = 100BaseTFD kBytes Tx/Rx = 4159 / 2540 Frames Tx/Rx = 13511 / 19320 Discarded frames = 2 Wan Dsl DSL Flavour = ADSL over POTS Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 992 / 4096 Uptime = 06:23:50 kBytes Tx/Rx = 288 / 0 Properties Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.5 Attenuation (dB ) up/down = 19.5 / 37.0 Noise Margin (dB ) up/down = 6.0 / 16.5 Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM Statistics Loss of signal (local/remote) = 0 / 0 Loss of power (local/remote) = 0 / 0 Loss of framing (local/remote) = 0 / 0 Errored Seconds (local/remote) = 35 / 15 Loss of link (remote) = 0 Connections ETHoA_1 Connection Type = ETHoA kBytes Tx/Rx = 106 / 0 IP Connectivity Comment = No remote IP address known for ping test IP Local IP Address/Mask = Not Configured Other IP Addresses = Not Configured DHCP Client Enabled = Yes DHCP Server IP Address = Not Configured IP Gateway = Not Configured Primary DNS = Not Configured Secondary DNS = Not Configured MTU Size = 1500 Address Translation = pat UnicastPackets Tx/Rx = 0 / 0 BroadcastPackets Tx/Rx = 370 / 0 Packets Dropped = 0 ETHoA Admin. State = connected Retry Seconds = 10 ATM Phonebook Name = PVC_1 Address = 8.35 Encapsulation = llc/snap Auto Configured = no QoSbook Name = default QoS Type = ubr Voor de leesbaarheid heb ik enkele onderstrepingen en zo aangebracht. Gewijzigd door twentenaar op 10 april 2008, 15:46 |
|
|
AxelF0leyoo7 |
Geplaatst op 27 maart 2008, 10:21
|
Activiteit » Groot-Ammers Berichten: 72 Lid sinds: 29 dec 2007 |
Er lijkt wel een signaal binnen te komen 4Mbit down/1Mbit up. Geef je modem ding is een keiharde reset, controleer dan ook of de DHCP server zijn werk doet, (wat doet de DHCP, geeft in je netwerk thuis alles pc's die eraan hangen een ip adres). |
|
|
twentenaar |
Geplaatst op 27 maart 2008, 11:09
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 mrt 2008 |
Harde reset? Zie de logging. Bij mij gaat standaard de stekker uit het 220V stopcontact. Als ik wil werken gaat de hoofdschakelaar weer om. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 27 maart 2008, 12:51
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 feb 2008 |
op het eerste gezicht lijkt het alsof er wel sync is maar dat modem geen IP krijgt, zou aan instellingen 'kunnen' liggen. misschien eens handmatig instellen na een harde reset.... op een topic van 'TNW' staat hoe !! |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 27 maart 2008, 19:48
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 feb 2006 |
Met 'harde reset' wordt waarschijnlijk 'reset naar fabrieksinstellingen' bedoeld. Hoe je dat doet heeft TNW inderdaad prima uitgelegd in deze thread. Als je vermoedt dat jouw verbinding wel is opgeleverd (bijvoorbeeld omdat de order status zegt dat de verbinding is opgeleverd) maar je krijgt toch geen verbinding met het internet, probeer dan eens om je ST 510 opnieuw volgens de instructies in dat artikel in te stellen voor je Orange adsl extra verbinding. Als het dan nog steeds niet werkt, dan moet je misschien aan een ander modem gaan denken. Maar eerst zou ik je willen adviseren om toch je modem rechtsreeks op het ISRA aan te sluiten; adsl 2+ is een stuk gevoeliger voor storingen dan adsl en 15 meter kabel tussen je speedtouch en het ISRA kan voor flinke storing zorgen. Ook als dit niet echt praktisch voor je is, probeer het dan in ieder geval even om te zien of het van invloed is op je verbinding. De netwerk kabel mag (vrijwel) onbeperkt lang zijn maar de adsl verbinding moet je echt zo kort mogelijk maken. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 27 maart 2008, 23:51
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 feb 2008 |
ja dat bedoelde ik idd Rrozema !! even met een schone lei netwerk instellen... en netwerk kabel onbeperkt, idd 'vrijwel' maar 100m schijnt toch wel de max. te zijn ivm signaal verlies.. maar wie heeft 100m in de praktijk nou nodig |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 28 maart 2008, 07:08
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 feb 2006 |
100m is in mijn huis bijna gelijk aan onbeperkt. Ik weet niet in wat voor kasteel jij woont? Ik had 90m voor cat 5 in m'n hoofd zitten, maar ik wist het niet helemaal zeker en had geen zin om het te verifieren omdat het toch weinig aan het verhaal toevoegde, dus vandaar mijn omschrijving. Gewijzigd door rrozema op 28 maart 2008, 07:13 |
|
|
twentenaar |
Geplaatst op 28 maart 2008, 09:01
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 mrt 2008 |
Als ik het goed begrijp moet ik eerst maar eens wachten tot Orange aangeeft gereed te zijn. Al sinds 14 februari staat de oplevering op status 3: "Uitvoeringsdatum van overstap is bekend Je had reeds een ADSL verbinding (al dan niet bij Orange) en hebt Orange verzocht deze om te zetten naar een (ander type) Orange ADSL verbinding. De omzetting vindt waarschijnlijk rond 17-03-2008 plaats. Voor deze datum zul je het installatiepakket thuis ontvangen. Je ontvangt hierover een brief of hebt die reeds ontvangen. Totdat de omzetting een feit is, kun je gewoon gebruik blijven maken van je huidige ADSL verbinding." De leugen van Orange is dat ik mijn oude verbinding niet meer kan gebruiken (sinds 15 maart). Als ik TCP_IP goed begrijp kan de Orange-medewerker van vrijdag 21 maart dus wel eens gelijk hebben met zijn "IPnummer verhaal". Zal daar bij de helpdesk nogmaals op wijzen. Verhaal over lengte van kabels ontgaat me. Tussen de (oude) KPN-splitter in de meterkast en de Thomson loopt toch een "telefoondraad"? Daar gaat toch een "telefonie"-achtig signaal door? Hoezo maakt < 15 meter dan verschil? Eerst na de Thomson komt er een netwerk-kabel. Deze is heel kort en heb ik voor testen nu al direct aangesloten op PCBeneden. Mocht in kabel-gedoe overigens de oorzaak zitten dan moet de afdeling Sales van Orange eens bijgeschoold worden. Daar heb ik voor de bestelling expliciet naar gevraagd. Staat natuurlijk niets van op papier Overigens ik woon in een gewoon vrijstaand huis, in het mooie buitengebied van Twente. Heb dus geen alternatief in de vorm van een kabel-abbo. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe zie ik of verbinding correct is -OPGELOST', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 jan 2020 |
Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 dec 2018 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 dec 2018 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 dec 2018 |
Verbinding nefit easy met ZyXEL | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 28 jun 2018 |
Advertentie