obey-robots.txt
09 December 2016, 20:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken

Orange jaarlijkse wurgcontract

jimmysaywhoosa
Ik wil mijn abonnement opzeggen omdat ik ga verhuizen.
Ik heb geen adsl meer nodig want dat heeft mijn vriendin ook al.
maar mooi moet ik wel blijven betalen tot het eind van het jaar.
Das dus al snel 100 euro verduisterd door de orange

Kl*piep*te bedrijf dat orange.

Sad

Ik vraag niet om een jaarlijkse verlenging. DOE DAT DAN NIET!!!
Ik ben nooit op de hoogte gesteld van een jaarlijks contract.
Ik heb nooit getekend voor een automatische verlenging.
Zoiets vertel je je klanten bij het afsluiten van het abonnement en niet daarna.

Je moet er onmiddelijk vanaf kunnen.

Hou eens op met dat proletarisch winkelen stelletje prutsers en hou op met rekeningen schrijven en geen ene r*piep*t leveren. Zoek liever een echte baan!!!! Bij de internet politie of zo pedofielen netwerken oprollen of zo. Zo houden jullie je familie ook weer even van de straat.

Stiekeme zielige regeltjes doorvoeren ten nadele van klanten om het bubbelbad in je buitenhuisje in frankrijk te kunnen bekostigen.

Als dit de niet goed geld weg mentaliteit van de hoge heren van Orange is dan hoop ik dat jullie binnenkort een snelle dood sterven in jullie bubbelbadje.

De ballen.

Edit Wanabo; taalgebruik van *piepjes* voorzien. Zie onze disclaimer!
Gewijzigd door Wanabo op 22 maart 2007, 09:56

rrozema
hier heeft even iemand een klaagmuur nodig Smile

Maar ik ben het wel met je eens dat automatisch verlengen met een jaar een zeer slechte vorm van service is.

GarField
Dat wist ik ook niet. Als je altijd maar blijft zitten maakt het niet zo uit, maar als je dan bv verhuist moet het toch mogelijk zijn om er met een normale opzegtermijn af te kunnen ..... Het eerste jaar kan ik begrijpen .... maar daarna ....

spatieman
klagen over wanprestaties.
ga ik dadelijk ook doen,
van de 4 weken heb ik totaal maar 1 week internet
van de 4 weken maar 3 dagen telefonie.

constant uitval, etc, bla.
en ze doen er niets aan.

dat zijn dingen waar je dus onder het contract uit kan komen.
en anders..
als jetoch moet blijven betalen.

DAN ZORGEN ZE MAAR DAT JE OOK INTERNET HEBT OP HET NIEUWE ADRES.

Wanabo
Onlangs las ik in de media dat ook de politiek af wil van automatische verlenging van een jaar. Het maximum zou gesteld worden op een kwartaal.

Helaas is dit voor jimmysaywhoosa nog niet bij wet geregeld.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
Kijk, dat het vervelend is, en dat die contracten niet leuk werken, dat is een bekend gegeven, maar Orange is echt niet de enige hoor.

Maar minstens even bekend is het feit dat je VOORdat je een contract tekent, ook altijd goed moet lezen wat er staat en altijd even de algemene voorwaarden moet naspitten.

En in een van beiden (volgens mij zelfs in beiden) staat duidelijk omschreven dat je het contract aangaat voor 1 jaar en dat het telkens stilzwijgend met 1 jaar verlengt zal worden.

Bij KPN en KPN's providers (zoals hetnet en planet) is dit evengoed zo. Bij providers die via het kPN netwerk leveren (zoals bepaalde abonnementen van xs4all) is dat ook zo. bij Canal Digitaal (NL satellietprovider) ook en bij diverse abonnementen op bladen ook.

Er zijn er dus heel erg veel die dit op deze manier doen. Dat zijn geen wurgcontracten, want wurgcontracten zijn heel iets anders. Maar dat is een manier van werken, niet prettig geef ik toe, maar echt veel bedrijven doen het zo.

Het zijn in elk geval wel contracten die niet klantvriendelijk zijn. En ik ben blij als de politiek daar eindelijk eens iets aan gaat doen, maar gezien de "grote plannen" van het nieuwe kabinet zal daar wel niet vlug iets van komen.

Derhalve kun je het beste gewoon doen wat ondertussen iedereen wel moet weten en dat is dat je ALTIJD goed je contract moet lezen en v.w.b. beëindiging even goed kijken hoe dat in de algemene voorwaarden geregeld is.

De fout ligt dus grotendeels bij jezelf. Je vraag er immers WEL om want je hebt het contract getekend zonder verder te kijken terwijl zoiets toch altijd geadviseerd word.
Greetings, Richard.

Optimist
Inderdaad Richard, het een ieder vrij om geen contract aan te gaan met Orange. Niet zo lang geleden was ik abonnee bij Demon, maar daar besloot ik weg te gaan omdat KPN het bedrijf had overgenomen en XS4ALL allerlei brieven begon te sturen over aanpassingen in de dienstverlening.

Bij Demon kan je na het eerste jaar per maand opzeggen, maar daar staat dan weer tegenover dat het maandelijkse bedrag veel hoger is dan bij Orange. Ik denk dat iedereen gewoon zelf een afweging moet maken tussen productkenmerken, kwaliteit, prijs, algemene voorwaarden en dergelijke. Helaas zijn er altijd mensen die zich "bekocht" voelen, maar eigenlijk gewoon zelf niet voldoende zorgvuldig zijn.

De meeste verzekeringen, krantenabonnementen et cetera hebben ook een stilzwijgende verlenging met één jaar. Ik hou dat netjes in mijn agenda bij en kijk tijdig of ik de dienst nog nodig heb, en of er alternatieve leveranciers zijn. Zo blijf je zelf scherp inkopen, en zorg je tevens voor een gezonde marktwerking.

Overigens ben ik van mening dat de kwaliteit/prijs verhouding van Orange uitstekend is, ondanks eventuele tekortkoming van de dienstverlening en eventueel nadelige contractvoorwaarden.

Optimist

mesa57
Ik vind wel dat je bij verhuizing je abonnement zou moeten kunnen opzeggen.

Optimist
Mee eens, en zeker als dezelfde leverancier niet kan leveren op het nieuwe adres, of als op het nieuwe adres al DSL geleverd wordt. Hoe dat uiteindelijk door service providers gecontroleerd zou kunnen worden, dat zou ik niet weten.

Optimist

Richard
Ik vind wel dat je bij verhuizing je abonnement zou moeten kunnen opzeggen.

Sorry maar dat ben ik niet met je eens, je gaat een contract aan, als je verhuist en er kan daar geleverd worden, zul je je ook gewoon aan het contract moeten houden, de provider kan er immers ook niets aan doen dat jij wilt verhuizen en zou daardoor dus wel inkomsten moeten mislopen? Dat is dan ook niet geheel eerlijk.

Wel zou ik het een goede regeling vinden als het iets aangepast zou worden dus als je kunt aantonen samen te gaan wonen en een van beide partners reeds op een adres aanwezig is en daar al een internet aansluiting bestaat OF als je al langer dan 1 jaar je huidige abo hebt.

Je kunt er overigens sowieso af komen als je verhuist naar het buitenland en als ze niet kunnen leveren op het nieuwe adres, dus feitelijk komt men je op die manier al tegemoet.

Maar mijns inziens moet ook niet de klant dus alle rechten hebben maar wel een beetje de kerk in het midden houden, vandaar dat ik in prnicipe niet zomaar voor een opzegging bij verhuizing ben.
Gewijzigd door Richard op 23 maart 2007, 18:26
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange jaarlijkse wurgcontract', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? 8 21 november 2011, 16:12
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen 2 29 december 2010, 18:26
Orange Live box vraag Algemeen 14 15 december 2010, 23:04
outlook instelling orange account Algemeen 4 16 oktober 2010, 22:43
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:57:00
| Wanabo01:42:38
| SterkeJerke02:35:58
| jms31903:31:36
| gvmelle05:23:23
| MBroertjes05:42:39
| dutch flash09:04:53
| Franx11:52:24
| Lutz13:23:30
| Johan420:06:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.