obey-robots.txt
11 December 2016, 08:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

IP addres veranderen voor gaming

Tulp
Hey,

Start net voor de 1e keer Unreal Tournament op, maar mijn vreugde was van korte duurFrown omdat er een berichtje op het scherm verscheen waarop stond dat ik niet kon spelen, omdat mijn ip addres gebant is vanwege een illegale cdkey.
Dit vind ik erg vreemd aangezien ik het spel nog nooit eerder gespeeld heb.

Dus hoe kan ik mijn ip addres veranderen?
Ik dacht eerst aan een ander mac addres maar op tweakers forums stond dat orange elke 24 uur checkt of je mac addres nog klopt en anders jouw ip gewoon aan het nieuwe mac addres koppelt.

En nog een klein vraagje namelijk of het mogelijk is dat iemand dit ip al ooit gehad heeft voor mij???

De zoekfunctie leverde dit op maar zonder nuttige informatie:
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=641

Met vriendelijke groeten,
Tulp

Optimist
Het is zeker mogelijk dat jouw IP adres al eerder gebruikt is door iemand die (kennelijk) onrechtmatig gebruik maakte van de software. Je kunt niet zomaar een nieuw IP adres krijgen of zoiets, dus ik kan je alleen maar aanraden om contact op te nemen met de helpdesk van de softwareleverancier om het IP adres vrij te geven. Tenminste, als je een geldige licentie hebt! Wink

Optimist

Tulp
Nee, wat ik graag wil is een ander ip addres.. Unreal Tournament is niet het enige voorbeeld hoorAngry Ik heb een jaar contract bij Orange en ik verwacht daarom ook dat ik het kan gebruiken waarvoor het bedoeld is.. Dus weet iemand hoe ik een ander ip addres bij provider Orange kan krijgen??

Optimist
Ik denk niet dat Orange het als zijn probleem kan zien! Als ze wel op dit soort verzoeken ingaan, dan kunnen ze wel aan de gang blijven!

De oorzaak van het 'blokkeren' van het IP adres is niet bij Orange te vinden, en op te lossen, maar bij degene die de blocklist beheert.

Optimist

Tulp
Optimist schreef:
Ik denk niet dat Orange het als zijn probleem kan zien! Als ze wel op dit soort verzoeken ingaan, dan kunnen ze wel aan de gang blijven!

De oorzaak van het 'blokkeren' van het IP adres is niet bij Orange te vinden, en op te lossen, maar bij degene die de blocklist beheert.

Optimist

Ik weet niet of dat inderdaad zo is dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem als ik, aan je reactie te zien wel.

Maar ik blijf erbij dat ik betaald heb voor een service waar ik graag gebruik van wil maken.
Hoe kan het nou zo zijn dat Orange mij een ip addres geeft dat al gebruikt is waardoor ík de lasten ervan ondervind ???

Dus nogmaals de vraag hoe kan ik bij provider Orange mijn ip addres (laten) veranderen?????????????????Shock
Gewijzigd door Tulp op 26 maart 2007, 16:12

Optimist
Heb je al contact opgenomen met de helpdesk van degene die de gameserver beheert van Unreal Tournament? Heb je al contact opgenomen met de helpdesk van Orange?

Succes, Optimist

Richard
Hoe kan het nou zo zijn dat Orange mij een ip addres geeft dat al gebruikt is waardoor ík de lasten ervan ondervind ???

Er is vrijwel geen enkele provider meer waar je een ip adres krijgt wat nog nooit gebruikt is, vanwege het tekort aan ip adressen in de wereld. Je kunt de provider daar niet verantwoordelijk voor stellen.
Deze kan er ook niets aan doen als iemand er misbruik van maakt en op bepaalde sites afgesloten wordt.
Dat is ook bijna niet na te gaan met zoveel klanten bij zoveel providers.

Ik kan je dus ook alleen hetzelfde advies geven als Optimist wederom in zijn laatste reply ook al gedaan heeft.

Greetings, Richard.

Tulp
Dat er een tekort aan ip adressen is wist ik niet. Echter, vind ik het zeer teleurstellend dat ik als vaste orange klant de lasten daarvan moet ondervinden.
Na aanleiding van jullie posts zal ik contact opnemen met de helpdesk om een ander IP te krijgen en anders toch maar een lijst met probleemgevallen zoals Unreal Tournament doorgeven zodat Orange het voor mij kan oplossenSmile
Een kennis van me heeft een provider waar je wel je IP addres kan wisselen wanneer je maar wilt, maar aangezien ik nog een jaar vast hang aan dit contract probeer ik het eerst op te lossen in samenwerking met Orange. Zogauw ik gemaild ben laat ik het jullie weten!
Bedankt voor de snelle reactie's tot dusverWink

Greetz,
Tulp
Gewijzigd door Tulp op 26 maart 2007, 19:16

Lizard
Meestal maken die gameservers ook gebruik van een gezamenlijke blacklist.
Als je die nou zelf een mail stuurt en de situatie uitlegd? Dan wordt je misschien nog van de blacklist afgehaald.
Hou er ook rekening mee dat sommige servers bv. alleen voor mensen uit de vs zijn en alle andere landen blokkeren.

Optimist
Ik vind overigens dat het echt een probleem is van de beheerders van gameservers. Waarom wordt een IP adres gebruikt als toegangscontrole? Ik kan me voorstellen dat er veel geavanceerdere methoden zijn om toegangscontrole uit te voeren die aan de persoon/licentiehouder gerelateerd zijn en niet aan een algemeen IP adres.

IP adressen kunnen van persoon wisselen en sommige ISP's hebben zelfs alleen maar dynamische IP adressen.

Heel merkwaardig allemaal...

Optimist

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP addres veranderen voor gaming', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lees dit! Regel voor gebruik onderdeel Tweedehands apparatuur. Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 29 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
voorinformatie voor overstap Algemeen 8 23 juni 2016, 08:11
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen 20 28 december 2015, 00:34
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:29:11
| vdbits06:40:22
| Wanabo09:37:59
| Carlovanlent11:26:35
| Matthy Alblas13:43:09
| ronald schuit14:11:17
| famcai14:45:20
| cdb19:24:33
| peukevreugd21:50:34
| johan32421:51:28
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.