obey-robots.txt
04 December 2016, 23:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox terug naar "Router Mode"

RewinD
Hallo mede forumgebruiker,

Ten eerste wil ik bedanken voor dit forum heb al behoorlijk
wat tips in praktijk kunnen gebruiken.

Mijn vraag is dus (klinkt misschien stom) maar hoe
zet ik de livebox terug in "Router Mode" ik heb m namelijk
een tijdje terug naar Bridge mode gezet omdat ik een server
erachter had hangen, nou gaat de server weg en wil ik dat de livebox
weer de dhcp server e.d. draait. Dus als iemand die instellingen heeft?
ik heb me rotgezocht.

En een "harde" reset werkt ook niet het enige wat dan gebeurt is
is dat ik bij geavanceerd zie dat ik ben verbonden maar dat ie bij de
simpele interface zegt kabel niet verbonden.

Ik neem aan dat ik dus de livebox moet rebooten of resetten en dan
via telnet weer moet inloggen en dan wat settings moet doorgeven.

Alvast bedankt,

RewinD Grin

rrozema
in de faq: "reset naar fabrieksinstellingen"
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2

RewinD
rrozema schreef:
in de faq: "reset naar fabrieksinstellingen"
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2

Had ik al geprobeert (zoals eerder vermeld)
maar dan geeft de livebox dus aan "ADSL kabel niet verbonden"
maar als ik dan bij geavanceerd kijk krijg ik wel netjes een up en downstream en geeft ie aan verbonden.
Ik ben nu nog op mijn werk zodra ik thuis ben zal ik het nog een keer
proberen.

(Ik neem aan dat na de reset de dhcp server ook weer up moet komen
maar dat is dus niet het geval, ik vul het ip "hard" in en dan kan ik
op de livebox komen.)
Gewijzigd door RewinD op 26 maart 2007, 09:46

rrozema
Da's correct. Als de dhcp nog niet weer 'terug' is, dan is de reset nog niet gelukt.

mesa57
Nee, dit is weer het MAC adres probleem.
Orange werkt tegenwoordig met vaste mac adressen.
Eenmaal toegewezen aan je lijn kan het een eeuwigheid duren voordat je MAC vrijgegeven wordt en de nieuwe MAC geaccepteerd wordt. Totdan heb je wel een ADSL connectie maar geen verbinding met het Orange netwerk. Je @ lampje knippert, maar sneller dan bij het ontbreken van de ADSL verbinding. Ik vermoed dus dat je in bridge mode een andere MAC gebruikt hebt dan onderop de Livebox is geplakt.

Optimist
Gewoon even de helpdesk bellen en aangeven dat je vermoed dat er een probleem is met DHCP.

Optimist

RewinD
mesa57 schreef:
Nee, dit is weer het MAC adres probleem.
Orange werkt tegenwoordig met vaste mac adressen.
Eenmaal toegewezen aan je lijn kan het een eeuwigheid duren voordat je MAC vrijgegeven wordt en de nieuwe MAC geaccepteerd wordt. Totdan heb je wel een ADSL connectie maar geen verbinding met het Orange netwerk. Je @ lampje knippert, maar sneller dan bij het ontbreken van de ADSL verbinding. Ik vermoed dus dat je in bridge mode een andere MAC gebruikt hebt dan onderop de Livebox is geplakt.

Dat klopt mesa57,
Ik had het mac adres niet aangepast van de nic...
ik ga het allemaal morgen proberen misschien lukt het nog.

Jullie horen het morgen verder omdat dan mijn server ook ertussen uit gaat.

rrozema
Hoe kan het "mac"-probleem te maken hebben met de dhcp server in de livebox? Als de pc geen ip adres krijgt, dan werkt de livebox niet goed. Zelfs als je de line aansluiting niet aangesloten hebt, doet de dhcp server het wel en krijgt je pc een intern ip adres (192.168.1.x) toegewezen op een werkende livebox.

De reset is gewoon niet goed gelukt of de livebox is defect.

mesa57
@rrozema : rewind heeft 2 problemen.
a ) Geen verbinding met Orange netwerk
b ) De LB deelt geen IP adres uit naar de PC

Probleem b ) is makkelijk op te lossen door de PC een vast IP adres te geven (wat ik sowieso altijd doe). Daarna kun je nog eens gaan uitzoeken waarom de dhpc server op de livebox het niet doet.
Probleem a ) is natuurlijk wel een echt probleem wat opgelost moet worden.
Gewijzigd door mesa57 op 27 maart 2007, 12:45

rrozema
@Mesa: mijn punt is dat als de livebox correct gereset was, dan zou de dhcp server het weer doen. Bij hem doet de dhcp server het echter nog steeds niet, ondanks dat hij zegt dat hij een reset naar fabrieksinstellingen heeft gedaan. Zolang de reset niet gelukt is, zullen ook de instellingen om z'n adsl connectie te maken niet terug gezet zijn en kan hij dus ook geen verbinding maken.

Dus er zijn maar 2 opties: ofwel hij heeft geen goede reset gedaan, ofwel z'n livebox is stuk. Als z'n livebox stuk is, kan ie alleen om een nieuwe vragen bij Orange en dat duurt lang. Waarschijnlijker is echter dat ie de reset procedure toch niet helemaal goed gedaan heeft (getuige de afwezigheid van de dhcp server). Daar kan ie wel zelf wat aan doen. Zolang de dhcp server niet werkt kun je -volgens de procedures van de helpdesk- niet eens bij je livebox komen. Dus zullen ze je ook niet kunnen helpen, anders dan door een nieuwe livebox te sturen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox terug naar "Router Mode"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 20 04 december 2016, 18:24
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:28:37
| frankvdz00:32:26
| ronald schuit01:05:29
| Wanabo03:11:52
| dutch flash03:16:28
| RichieB03:47:41
| Roroko05:02:24
| Hans06:55:24
| Lutz07:53:19
| Sambala10:00:43
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?