obey-robots.txt
09 December 2016, 18:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

NAT problemen

BigJim
Ik kan niet meer downloaden via een torrent programma noch kunnen mensen op mijn FTP connecten.
Dit lijkt allemaal van doen te zijn met de NAT tabel van de LB.
Wanneer ik kijk naar de NAT instellingen dan is NAT geactiveerd op interface MER0 (LAN NIC) en niet op ETH0 (dat is de buiten NIC als ik me niet vergis.)
Geen enkel torrent programma kan meer connecten...
Wanneer ik mijn PC (IPadres verkregen van de LB )in de DMZ mode wil zetten krijg ik de volgende melding?
" NAT not enabled on the interface "
Downloaden etc en surfen gaat gewoon goed en dat vind ik dus vreemd.
Ook heb ik de LB meerdere malen gereset maar helaas...Niets lijkt te helpen.
Heeft iemand anders ook dit probleem?
Wat kan ik hieraan doen?
Of moet ik de helpdesk bellen en na vele minuten in de wacht te staan nog vele minuten lullen als brugman om een helpdesk medewerker proberen te overtuigen dat ik een nieuwe LB nodig heb?
Gewijzigd door BigJim op 28 maart 2007, 01:07

rrozema
mer0 is juist de wan poort, eth0 zijn je lan poorten.

BigJim
Klopt inderdaad.
Mijns inziens moet dan NAT ook geactiveerd staan op ETH0.
Echter wanneer ik dat wil doen dan loopt de LB vast.

Zou iemand dit voor me na willen /kunnen kijken op zijn eigen LB ??
Gewijzigd door BigJim op 28 maart 2007, 10:46

BigJim
Ongelofelijk....De helpdesk biedt gewoon hier geen ondersteuning op.
Het probleem ligt degelijk in het NAT verhaal maar "ze bieden geen ondersteuning op port forwarding.Zoek maar op internet voor de oplossing."SadAngry

Dat wordt dus een andere router of andere aanbieder.
Ze willen geen andere LB opsturen om het probleem te verifiëren,dus kortom..inhet engels gezegd...Go and get f******

Wie heeft hier nog meer last van en kan er iets aan het probleem gedaan worden?

BigJim
Is er ergens waar ik de firmware apart kan downloaden?
Zodat ik de LB opnieuw kan flashen ???

mesa57
Met een harde reset zou je volgens mij de verkeerde nat instellingen moeten kwijtraken.

BigJim
Harde reset heb ik nu uitgevoerd.
Het schijnt wel geholpen te hebbenwant ik heb mijn laptop er nu even direct aangehangen en een poort aangemaakt naar de laptop.
De snelheid isweer terug ..
Zal alles nog eenkeer updaten dan hoop ikdat het goed blijft.

Maar evenzo erg vervelend dat Orange hier geenondersteuning op biedt...terwijl je dit K** ding door je strot geramdkrijgt als je ook telefonie wilt hebben.
Telefonie gaat erbij uit en ikschaf een degelijke router aan.
Gewijzigd door BigJim op 01 april 2007, 01:59

Richard
Maar evenzo erg vervelend dat Orange hier geenondersteuning op biedt...terwijl je dit K** ding door je strot geramdkrijgt als je ook telefonie wilt hebben.

Je kunt er pech mee hebben maar het is niet per definitie een k*t ding, daarnaast kun je van een provider geen support op Azureus verwachten, er is namelijk bijna geen kip die daar support op geeft, ook @home en KPN niet.
En van de KPN krijg je ook zo'n prul door je strot geduwd als je telefonie neemt en zonder telefonie krijg je ook een ding in je maag gesplitst, want ik zelf ben bijv. niet te spreken over die onhandige vergeetachtige Speedtouch prullen.

Zoals je kunt zien is er over elk toestel wel te klagen als het perse moet. Maar er wat over het algemeen opvalt is dat mensen met het goedkoopste abo toch nog de support van een dure provider/abo menen te krijgen, zo werkt dat helaas niet.

Greetings, Richard.

rrozema
Richard schreef:

Je kunt er pech mee hebben maar het is niet per definitie een k*t ding
...

Pardon? Dat is het wel! De hardware op zich heeft veel potentieel, maar zoals Orange 'm aflevert is "K** ding" een prima omschrijving.

Orange biedt een heel mooi en vooral heel scherp geprijsd abo aan met de Family dienst maar de livebox (en wellicht moet de helpdesk hierbij ook genoemd worden) doet hier zwaar afbreuk aan. Denk je eens in: hoeveel goodwill zou het kweken als Orange 1 of 2 mensen in dienst nam om de instellingen van enkele adsl2+ geschikte routers (de livebox zelf niet uitsluitend!) eens goed uit te zoeken, die te documenteren en vervolgens die documentatie breed beschikbaar stellen op hun site. De helpdesk medewerkers hebben dan veel meer houvast en ook kunnen mensen zoals wij op een platform als dit veel meer doen om mensen te helpen.

Zelfs voor Family + Telefonie moet deze aanpak mogelijk zijn, want poort 4720 instellen i.p.v. de standaard 1720 voor h.323 is voor menig gebruiker echt geen enkel probleem. Maar het lijkt mij ook best uit te leggen wanneer telefonie voorlopig enkel op de livebox beschikbaar blijft en pas later beschreven wordt. Beveiliging mag tegen deze openheid echter geen argument zijn, want "security by obscurity" is "no security", m.a.w. door gegevens achter te houden beveilig je je niet, je houdt dan enkel je gebruikers dom over de gevaren die ze lopen. En dat getuigt niet van goede service.

Richard
Nee da's geen prima omschrijving, er zijn zat van die dingen die prima werken, als de LB een k*tding is, dan is de speedtouch dat ook want die klommel verliest zelfs zijn instellingen als de stroom uitvalt.

Natuurlijk kan het allemaal veel beter, de LB is ook geen top-router, ben ik meteen met je eens, maar om het een k*t ding te noemen alleen omdat jou iets niet lukt wat anderen wel schijnt te lukken met datzelfde ding gaat mij te ver.

Lees de andere posts eens, het kan best zijn dat het probleem zich alleen voordoet via een Orange verbinding die via KPN loopt.

Dat er veel meer service kan t.o.v. de gebruikers zoals o.a. het vrijgeven van de benodigde informatie voor VOIP zodat mensen zelf kunnen kiezen welk modem dat ze willen gebruiken, ben ik ook meteen met je eens, maar dat staat los van de livebox en zijn funktionaliteit.
De Livebox is vergelijkbaar met de Experiabox van KPN mijns inziens. Alleen kun je dan bij de Livebox nog wat meer.Smile

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 14 06 december 2016, 08:03
Problemen na Upgrade Algemeen 16 27 november 2016, 19:21
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Problemen met pinautomaat Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 8 19 augustus 2016, 13:01
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid 6 30 april 2016, 12:13
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:37:36
| Wanabo01:15:02
| jms31901:33:14
| Hans01:35:09
| gvmelle03:25:01
| MBroertjes03:44:17
| dutch flash07:06:31
| Franx09:54:02
| Lutz11:25:08
| Johan418:08:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.