obey-robots.txt
09 December 2016, 20:14
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

livebox ?!?!

Gandhi
Hellow allemaal,

Ik waag er toch maar een vraagje aan:

Ik heb sinds 2 weken de livebox van orange, en ik ben er alles dan tevrede over.... Voor een simpele internetter zal de livebox wel goed zijn, maar ik kan er dus niets mee. Ik heb zelf een klein netwerkje opgezet, dc, printers en faxes, vpn ed. Nu was ik genoodzaakt om mijn hele netwerk om te gooien want ik kon de livebox niet naar een andere iprange zetten. Het blijkt dus zo te zijn dat de livebox 192.168.1.1 gebruikt en daar heeft de gebruiker weinig over te zeggen. Zelfs kun je het subnet van de livebox niet veranderen. Sorry allemaal klaag klaag klaag, maar wat zijn jullie ondervindingen? Ik denk er zwaar overna om maar weer terug te gaan naar een speedtoutch 510 ofzo. In iedergeval een modem waarme ik wel mijn eigen instellingen kan bepalen.

Wat ervaren jullie?

Gandhi

PS> Is het iemand wel eens gelukt een ftp open te zetten. Ik krijg nl, geen ftp open. Op welke poort ik hem ook zet en welke poort ik open zet. :S

Fedora
ik heb alleen maar slchte ervaringen met de livebox.

Ik zit sinds 3 weken op een speedtouch 546i, en het ding is er nog niet 1x uitgeklapt,, dit in tegenstelling tot de lb, die er 8x per week uitklapte

Richard
Tja hier totaal geen problemen met de Livebox alhoewel ik alle portforwarding door een andere machine laat doen.

Dus ja het is me al gelukt om een ftp open te krijgen, zijn ook al een paar topics over te vinden hier op het forum.

Er zijn mensen die liever de Speedtouch gebruiken omdat ze problemen hebben met de LB, nadeel is dat je dan geen telefonie van Orange kunt gebruiken als je dat hebt.

Greetings, Richard.

BigJim
De LB is niks anders dan een heel goedkoop,slecht inelkaar geflansd ding.
Dan vind ik een Sweex routertje nog beter.
Ik ga mijn telefonie opzeggen en er een goede degelijke router achter zetten.
Hele slechte zet van orange/wanadoo om dit ding oooit in te zetten.
telefonie mag dan wel goedkoop zijn maar de ellende die je erbij krijgt weegt niet op tegen die paar euro dat je duurder uit bent met bv kpn.

Volgens de Helpdesk is FTP niet mogelijk.
Ik had er wel een draaien maar mensen moesten connecten op ACTIVE ipv PASSIVE.
Gewijzigd door BigJim op 28 maart 2007, 18:42

nero038
Ik heb een ftp op de FSG3, kan het niet bereiken, ook niet met port forwarding zoals door Spatieman opgegeven. Niet op active en niet op Passive.

Uit ellende heb ik nu maar nog een dsl abo genomen bij tele2, hopelijk kan ik daar wel andere modems gebruiken. Orange gaat er uit zodra contract is afgelopen.

Orange = hell !!Angry

Optimist
nero038 schreef:
Ik heb een ftp op de FSG3, kan het niet bereiken, ook niet met port forwarding zoals door Spatieman opgegeven. Niet op active en niet op Passive.

De FSG3 kan in FTP passive mode werken (uitsluitend op poort 21), en dus kan het gewoon werken achter een router.

Uit ellende heb ik nu maar nog een dsl abo genomen bij tele2, hopelijk kan ik daar wel andere modems gebruiken. Orange gaat er uit zodra contract is afgelopen.

Twee opmerkingen:

1. Je kunt bij Orange ook andere modems/routers gebruiken;
2. Je zult hetzelfde probleem moeten oplossen bij elke andere provider waarmee je door middel van een router aan het Internet hangt;
3. Je kunt de Livebox in bridge mode schakelen, en de FSG3 er achter hangen. Als je dan het hardware adres van de Livebox in de FSG3 WAN interface kloont en in DHCP mode zet, dan is je probleem helemaal opgelost, want dan krijgt de FSG3 het externe IP adres en is er geen NAT probleem meer. PC's sluit je dan aan op de FSG3.

Orange = hell !!Angry

Jammer dat je zo'n opmerking maakt. Het probleem is gewoon oplosbaar als je iets meer kennis hebt of moeite wilt doen. Dit probleem ligt in elk geval niet aan Orange.

Optimist

Optimist
BigJim schreef:

De helpdesk heeft ongelijk -- FTP is wel degelijk mogelijk. Je moet dan passive mode gebruiken.

Optimist

BigJim
Optimist schreef:
BigJim schreef:

De helpdesk heeft ongelijk -- FTP is wel degelijk mogelijk. Je moet dan passive mode gebruiken.

Optimist

Ik kreeg dat vanochtend te horen van de helpdesk.
Welke FTP server software gebruik jij dan ?
Ik kon het niet voor elkaar krijgen om clients passive te laten connecten.
Noch met IIS, noch met WinFTPserver of andere FTP software.
Wanneer men via bv SmartFTP wil connecten dan verandert SmartFTP automatisch naar ACTIVE>
Ik heb poorten 20-22 geforwarded..

Richard
Zowel Active alsook passive ftp is mogelijk, o.a. met Bulletproof FTP en ik zelf draai met een Linuxserver waar ook een ftp server op draait.

Als je clients passive wilt laten connecten zul je meerdere poorten moeten gaan openen voor die passive connecties.
Passive met alleen poort 21 en 20 gaat niet lukken. Je hebt minimaal 3 poorten boven de 1024 nodig. Daarnaast hoef je normaliter alleen poort 21 open te zetten en niet 20 en 22.

Hier staat een mooie uitleg daarover:
http://www.zyxel.nl/support/z111.html

Greetings, Richard.

nero038
3. Je kunt de Livebox in bridge mode schakelen, en de FSG3 er achter hangen. Als je dan het hardware adres van de Livebox in de FSG3 WAN interface kloont en in DHCP mode zet, dan is je probleem helemaal opgelost, want dan krijgt de FSG3 het externe IP adres en is er geen NAT probleem meer. PC's sluit je dan aan op de FSG3.

---

Reeds geprobeert, maar livebox loopt elke keer vast als ik het in bridge mode zet via telnet.

Netwerk kaart met smac mac adres van livebox gegeven, om te testen, krijg wel netjes ip adres e.d. maar live box loop ook hier vast.

Ook de sitecom 223 gebruikt, mac van livebox gekloont, ook dat werkt niet.

Bedankt Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox ?!?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
livebox , tvix 6500a mediaspeler, netwerk. Algemeen 7 01 december 2012, 06:49
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:54:11
| Wanabo01:39:49
| SterkeJerke02:33:09
| jms31903:28:47
| gvmelle05:20:34
| MBroertjes05:39:50
| dutch flash09:02:04
| Franx11:49:35
| Lutz13:20:41
| Johan420:03:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.