obey-robots.txt
04 December 2016, 23:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet werk prima telefonie valt 1 kant op weg

kru
Sind 3 weken heb ik het volgende probleem:

Bij het telefoneren is na eninge tijd de andere zijde niet meer te verstaan. Terwijl de andere zijde mij prima kan verstaan.

Het begint met wegvallen van delen van woorden even later is niets meer te horen. De tegenpartij kan mij toch goed horen (een simplex verbinding)

Het probleem is al 3 weken in onderzoek bij de technische dienst van Orange. Echter heb tot op heden geen reactie gehad. De helpdesk vraagt geduld te hebben en kunnen geen status geven van het onderzoek.

Internetten gaat echter zonder problemen.

Onder ADSL statistics zie ik het volgende de LB is 8 uur geleden voor het laatste gereset.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18868 Kb
Afname Dichtbij : 14.6 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 6
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0


Nu bel ik vanaf een mobiel naar mijn vaste lijn en laat deze een aantal minuten opstaan. Gelijk gaat het telefoontje op de LB knipperen.

Na 1,5 minuten zie ik de HEC teller en de CRC-fouten toenemen.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18868 Kb
Afname Dichtbij : 14.6 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 145
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0


een halve minuten later :

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18868 Kb
Afname Dichtbij : 14.6 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 12938
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 719
ES-teller van 1 dag 0


Wat kan dit zijn??
Lengte bekabel ISRA-LB = 75 cm en is allemaal vervangen

Edit Wanabo; Smileys uitgezet en dubbelposting verwijderd!

Extra melding: het was noodzakelijk om de LB te resetten om weer te kunnen internetten
Gewijzigd door kru op 28 maart 2007, 17:19
 
pinnhead31
je snr marge >dichtbij:6 en>verweg:15 is te groot wat duid op ruis op de lijn.
wanneer dit verschil groter is dan 3 dan heb je een probleem met telefonie.
 
kru
Dank je wel,

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Is er een methode om te onderzoeken waar of de ruis vanuit de centrale komt of juist uit de Livebox?
 
pinnhead31
De ruis zit voor 99% altijd in de draden in je huis
Mijn ouders hebben ook orange + telefonie en daar is het snr verschil ook groter dan 3 (namelijk 7).
Dit is terug gebracht naar 4 door een nieuwe kabel aan te leggen tussen meterkast en het punt waar de telefoon aansluiting zit in de woonkamer.
Wanneer dit niet zou helpen , is het raadzaam om een lijn meting te laten uitvoeren door kpn/orange.
 
kru
Bedankt voor de tip, ik heb wat onderzoek gedaan om de bekabeling uit te sluiten met de volgende resultaten (zijn ook doorgestuurd naar orange)

Ik heb opnieuw nieuwe informatie met vreemd gedrag.

Bij deze test heb ik een telefoontoestel direct aangesloten op de POTS (telefoonpoort van de livebox) welke in de meterkast hangt. De LB heb ik gereset. De kabel tussen het toestel en de LB is ongeveer 15cm. Zoals eerder vermeld is alle bekabeling tussen ISRA en LB aal vervangen. Een opmerking is dat de adapter van de LB een brommend geluid maakt.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7324 Kb <<<<<<<<<< laag????
Afname Dichtbij : 14.5 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Wat opvalt is dat de downstream zeer laag traint (7324 Kb) echter de HEC counter blijven wel netjes op 0 staan bij een telefooncall van 10 minuten.


Test 2

Ik haal het toestel weg van de LB en sluit de bekabeling weer aan welke richting de telefoonaansluiting in de woonkamer gaat.
Daar sluit ik het zelfde toestel weer aan, reset de livebox. Wat nu opvalst is dat er bij het trainen van de lijn al errors zijn en de de Downstream 15104 Kb is. Dit is nog laag want in het verleden haalde ik ruim 19800kB.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15104 Kb
Afname Dichtbij : 14.6 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 14 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 85
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0

Nu zet ik weer een telefoongesprek op, van mobiel naar ons nummer.

Na drie minuten lopen de errors op:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15104 Kb
Afname Dichtbij : 14.6 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2138
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 236
ES-teller van 1 dag 0


Uiteindelijk valt zelfs de telefoondienst weg:

status Telefonie : Niet geactiveerd
Uw telefoonnummer : Telefoonnummer niet beschikbaar

Ik reset weer het modem:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18664 Kb
Afname Dichtbij : 14.6 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 66
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Status Telefonie : Geactiveerd
Uw telefoonnummer : *******

Test 3
Nu verwijder ik alle telefoniebekabeling van de LB, dus op de POTS poort is niets aangesloten, reset de LB:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6352 Kb <<<<< weer laag????
Afname Dichtbij : 14.5 (dB)
Ver weg : 3.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Tot zover mijn onderzoeksresultaten. Kan ik concluderen dat de Livebox defect is. Modelijk een impedantie probleem???????
Gewijzigd door kru op 26 november 2007, 13:08
 
kru
Ik probeer diverse malen in contact te komen met de technische dienst van orange zonder enig resultaat.
De helpdesk geeft aan dat de afgelopen 5 weken nog geen actie ondernomen is voor dit probleem.
Zonder teostemming van de technische dienst wil de helpdesk geen nieuwe livebox sturen.

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
 
rrozema
Een paar tests. Niet zelf getest of zo, maar ik heb gewoon even zitten denken wat er fout kan zijn. Ik kan eigenlijk maar 2 oorzaken verzinnen: een livebox voedingsprobleem of jouw telefoontoestel is defect.

Voedingsprobleem: Heb je een vriend, buurman, familielid o.i.d. die ook een livebox thuis heeft? Vraag eens of je de voeding van zijn livebox tijdelijk mag omruilen ter test. Probeer zijn livebox met jouw voeding en jouw livebox met zijn voeding. Eventueel kan je ook je livebox meenemen als je de voedingen gaat omruilen maar je hebt kans dat die het sowieso niet gaat doen bij hem doordat jouw livebox´ mac adres anders is dan dat van hem. Staar je er dus niet blind op wanneer jouw livebox het niet doet bij hem.

telefoontoestel defect: probeer eens een ander toestel, gebruik liefst een zo simpel mogelijk toestel. bijv.: geen dect maar simpel bedrade telefoon met druktoetsen. Het kan natuurlijk ook in het kabeltje tussen je livebox en de telefoon zitten. Het brommen van de voeding van je livebox zou bijvoorbeeld veroorzaakt kunnen worden doordat hij een ongewoon grote stroom moet leveren omdat er (gedeeltelijk) sluiting in je telefoonkabel/telefoontoestel zit.

Probeer je 'mobiel opbellen test' ook eens zonder een utp kabel aangesloten op je livebox. Wie weet heb je sluiting of een a-symetrische belasting via de utp poorten. Wellicht heb je je pc niet op een ge-aard stopcontact aangesloten en loopt er nu een grote stroom via je utp kabel naar de livebox?

Oh en als het je echt te lang duurt, dan zorg je er toch voor dat er echt sluiting optreedt en de livebox echt defect is? Dan heeft de helpdesk tenminste een concreet probleem om op te pakken en ben jij veel sneller geholpen. Maar dit heb ik natuurlijk nooit gezegd Wink.
 
kru
Dank je voor de tip.
Ik heb de adaptor van de buren kunnen lenen met goed resultaat.

Gedurende het testen heb ik geen telefonie problemen gehad en kon zelfs bellen zonder CRC en / of HEC errors.
De LB traint nog niet in op de oude snelheid. Mogelijk komt dit ook goed zodra Orange een nieuwe LB stuurt.

Ik heb dit gelijk gemeld bij de helpdesk van orang. Zij sturen (hopelijk) deze week een nieuwe Livebox inclusief een nieuwe adaptor.
 
mesa57
Je kunt nu ook de LB van je buurman eens proberen. Orange schijnt het 'mac' probleem opgeheven te hebben.
 
kru
Ik heb de nieuwe livebox binnen. Het MAC adres moet toch geswapt worden naar de nieuwe. Telefoondienst kwam niet actief.

Even afwachten dus.........
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet werk prima telefonie valt 1 kant op weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:29:26
| frankvdz00:33:15
| ronald schuit01:06:18
| Wanabo03:12:41
| dutch flash03:17:17
| RichieB03:48:30
| Roroko05:03:13
| Hans06:56:13
| Lutz07:54:08
| Sambala10:01:32
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?