obey-robots.txt
11 December 2016, 08:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken

Belkin Router F5D7235/df4 samen met Lifebox?

Jeros
Ik ben al een ruime tijd gebruiker van Wandoo family alleen zonder de Livebox.
Ik gebruik als modem router de Belkin F5D7632-4.
Tot heden werkt deze correct.
Nu heb ik vorige week een aanvraag voor de livebox gedaan (zonder Draadloos) om toch de telefonie erbij te nemen.
Gezien ik hier een 4-tal computers heb staan waarvan 2 met een vaste verbinding en 2 dmv draadloos, ben ik op zoek naar een router.
Mijn voorkeur gaat uit naar wederom een Belkin enkel dan bijv. de F5D7235/df4. En waarom? Eigenlijk omdat ik met de Belkin instellingen nu aardig overweg kan.
Kan iemand mij vertellen of ik hieraan juist doe of dat er soms een betere/ andere oplossing is.

Wanabo
Waarom zet je je oude modem/router niet in serie met je livebox?? Dat is veruit het makkelijkst, nauwelijks instellingen veranderen. Zie dit topic.

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=9#post_12
:p
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:25
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Jeros
Wanabo als eerste bedankt voor je reactie.

Maar ik zit nog met een vraag. nml. mijn huidige modem/router van Belkin is een ADSL 1 en geeft niet de volledige snelheid van wanadoo door. Ook dit was een reden om de livebox te bestellen.
Als ik dan deze huidige modem/router in serie gaat zetten met de livebox geeft de modem/router dan wel de maximum snelheid door?

Op voorhand al bedankt voor je reactie.

Richard
Als ik dan deze huidige modem/router in serie gaat zetten met de livebox geeft de modem/router dan wel de maximum snelheid door?

Neen, tenminste niet als je hem als modem gaat gebruiken, maar dat kan feitelijk ook niet.
Als je de routerfunktie ervan gebruikt dan zal hij waarschijnlijk wel de maximum snelheid doorlaten. Dan hoop ik dat er nog een WAN poort op zit voor RJ45.
Normaliter zit de routerfunktionaliteit tussen modem en de aanwezige switchpoorten. Als je dan de modem/router na de livebox gaat hangen blijft eigenlijk alleen de switchfunktie over en misschien nog draadloze opties indien aanwezig.
Doch dat zou dan wel gewoon moeten werken. De routerfunkties zullen in dat geval komen te vervallen.
Ligt er dus maar aan wat je wilt.
Greetings, Richard.

Wanabo
Heeft die F5D7632-4 een WAN poort en een aantal LAN poorten? Zo ja dan kun je hem toch gebruiken. Anders inderdaad als switch zoals Richard aangeeft.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Jeros
Hij heeft 4 ethernet poorten en 1 adsl-lijn ingang.
Voor de rest geen extra ingangen.

Wanabo
Dan is de belkin alleen als switch te gebruiken, zet daartoe de dhcp van de belkin uit en laat de livebox de ip adressen uitdelen.

Het 2e apparaat wat je noemt "F5D7235/df4" heeft wel een wan interface. Het blijft een gok of het werkt in combinatie met de Livebox. Zie mijn eerste post hierover.

Hier een link naar de handleiding http://www.belkin.com/support/download/downloaddetails.asp?file_id=2342 van de f5d7235-4
Wanabo - Wanadoo abonnee

Jeros
Ik heb een (voor mijn gevoel) goede deal gedaan. Kennis had nog een USR805461 router staan. Gewoon mijn Belkin ruilen met gesloten beursen.

Ik hoop dat ik hier goed aan doe, volgens diverse referenties op dito sites werkt deze USR goed in combinatie met Livebox.
Ook is de USR volgens dezelfde referenties makkelijk te configureren.

Als alles compleet is laat ik het hier even weten.
Hebben jullie nog tips mbt tot deze USR 805461 dan hoor/lees ik het graag.

Nogmaals bedankt!!!

Jeros voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Jeros op 25 april 2006, 13:34

Richard
Geen slechte deal want dat is een echte router, dus nu kun je hem wel ook als router gebruiken.

MOCHT je problemen krijgen met MSN, dan kan dit aan de USR liggen. Bij een aantal USR routers blijkt MSN de verbinding eruit te knallen als je msn gebruikt met een ander email adres dan hotmail.com en dat is raar maar waar. Maar het kan zich ook op andere manier uiten.
Het probleem is bij USR bekend en er word aan gewerkt.

Maar het kan dus ook best zijn dat je een USR hebt die dat probleem helemaal niet kent. Doch ik wilde het maar even melden zodat je je niet gelijk zorgen hoeft te maken over je verbinding als je het tegen mocht komen.

Greetings, Richard.

Jeros
Nou alles is compleet en wat een gedoe.

Over de Livebox,
- firewall geheel geopend poort 1 tm 65339
- Wilde DHCP stoppen na aansluiten Router, krijg een poort
toegewezen ( 192.168.1.10 ) daarna stoppen DHCP. Maar helaas de
router USR ziet de LB niet. Als ik rechtstreeks mijn PC aan de LB
koppel in de instellingen in netwerkverbindingen aanpas
(192.168.1.10 / 255.255.255.0 / 192.168.1.1)
kom ik er wel in. ?????
De LB maar terug gezet op DHCP stand en ade router werkt weer
met de 192.168.1.10 static IP. vreemd maar waar. Dus laat maar
staan zo.

Dan de Router,
- Alles ingestelt en alle pc's (4 stuks) een ip aan laten wijzen. Enkel
een nadeel tegenover de Belkin is dat je maximaal 7 dagen het ip-
adres kan koppelen aan een PC. Maar goed laat maat staan zo.
Enkel de firewall is wat anders om in te stellen. Buiten het port-
forward verhaal moet je ook port-trigger gebruiken. En dat gaf wat
problemen. Na een chat met Wanabo ben ik om +/- 0.15 uur
gestopt met het installeren. De volgende morgen mijn Belkin
aangesloten (kaal zo op een PC) om mijn instellingen dmv
printscreen en plakken in Paint later te bekijken. Wat mij opviel is
dat het port-trigger verhaal van USR aardig overeenkwam met het
Gateway verhaal van Belkin. Dus de gateway instellingen
overgenomen in de USR en hoppa. Alles werkt weer.

Enkel de 7 dagen even afwachten ivm static IP adressen van de PC tegenover de router. Wel alle pc's de instelling aangepast als zijnde een vast ip adres. Afwachten dus.

En wanabo, nog bedankt voor je tips kerel. Ondanks het erg laat was was het toch effe fijn om wat info uit te wisselen. Top !!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belkin Router F5D7235/df4 samen met Lifebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
m7 kastje aansluiten op router Zyxel meer apparaten aansluiten 2 28 april 2016, 01:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:31:52
| vdbits06:43:03
| Wanabo09:40:40
| Carlovanlent11:29:16
| Matthy Alblas13:45:50
| ronald schuit14:13:58
| famcai14:48:01
| cdb19:27:14
| peukevreugd21:53:15
| johan32421:54:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.