obey-robots.txt
05 December 2016, 03:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Mijn IP + Livebox.. VRAAGJE!:D

xenonNn
Beste Orange forum gebruikers,

IK had een vraagje ik heb zojuist een eigen webserver op gezet poort 80 open gezet staat open server staat online mijn vriend kan erin komen..
maar als ik zelf wil dan word ik naar de livebox toe geleid kan dat veranderd worden ?? Smile

Bedankt,

Robert
Gewijzigd door xenonNn op 31 maart 2007, 17:08
Bedankt!!

xenonNn
Bij Firewall staat toegang toestaan ook op Nee dus... als dat er wat mee te maken heeft
Bedankt!!

pinnhead31
ik kan er in iedergeval niet op (pagina niet gevonden)

wanneer je er zelf niet op kan , dan zou je een proxy moeten instellen.hoe dit moet , kan je terug vinden in het forum

xenonNn
pinnhead31 schreef:
ik kan er in iedergeval niet op (pagina niet gevonden)

wanneer je er zelf niet op kan , dan zou je een proxy moeten instellen.hoe dit moet , kan je terug vinden in het forum

ja klopt ik maakte typfout htpp ipv http
Bedankt!!

xenonNn
IK heb gehoord van een vriend met een andere router dan je wan naar lan moet blocken nou is dat bij livebox eth0 en eth1 die staan zoieso bijde niet geactiveerd maar zodra ik ze wil activeren crashed heel de LB moet ik stekker erin-eruit doen Sad(

suggesties

bedankt,
robert
Bedankt!!

pinnhead31
klopt van de typ fout , had ik overheen gekeken
maar ook wanneer ik http typ vind ie de pagina niet

voorzover bij mij bekend is het met de live box alleen mogenlijk om je eigen pagina te zien doormiddel van een proxy

xenonNn
ja heb em nu plat gegooid maar hij dee het wel want mijn maat kon erook op Smile

maarja in ieder geval bedankt voor je reactie kijken of er meer mensen zijn met een oplossing.
Gewijzigd door xenonNn op 31 maart 2007, 15:12
Bedankt!!

rrozema
Sorry, maar dit gaat je niet lukken met de livebox. De livebox ondersteunt namelijk geen nat-loopback. Mijn web, smtp en pop3 servers hebben precies dezelfde problemen.

Het feit dat je op de livebox config pagina terecht komt als je het externe ip adres opgeeft, geeft al aan dat de livebox dit niet goed voor elkaar heeft.

Misschien dat er iemand met iets meer ervaring met routers eens naar de standaard interface, bridge, nat en firewall instellingen van de livebox kan kijken, want volgens mij kan dit echt wel, maar staat de livebox nu gewoon niet goed geconfigureerd. Voor mijn gevoel zitten de firewall en de NAT nu namelijk 'verkeerd om'. Ik heb er geen betere omschrijving voor, ik ben ook maar een goedwillende hobbyist Wink

Volgens mij zou, ook voor uitgaand lan verkeer naar het externe adres van de livebox, eerst het uitgaande pakketje ge-NAT moeten worden, pas dan moet de routing er voor zorgen dat het weer terug de router in gaat en zo via de port mapping op de server terecht komt. Maar volgens mij voert de firewall het uitgaande verkeer naar het externe ip adres nu rechtstreeks naar de eth0 en kom je dus nooit door de port map routines.

Totdat iemand een briljant script met livebox instellingen publiceert (PLEASE?) of Orange met een goede firmware update komt, zul je net als ik vanaf je eigen machine het interne ip-adres van je webserver moeten gebruiken.

xenonNn
bedankt voor je reactie als ik op mn eigen webserver wil gebruik ik nu proxy.wanadoo.nl 8080 Smile
Bedankt!!

rrozema
Yep, een proxy is een work-around voor de webserver, je stuurt nu eerst je pakketjes naar buiten en de proxy stuurt ze weer naar binnen via de port mapping. Maar voor andere servers werkt dat niet zo gemakkelijk, pop3 en smtp zijn mijn voorbeelden. Maar bijvoorbeeld kan je hierdoor ook niet met kazaa/limewire/msn o.i.d onderling bestanden uitwisselen tussen 2 pc's achter dezelfde livebox. Ik weet dat er dan vele alternativen zijn, dus het heeft geen nut om voor dit specifieke voorbeeld suggesties te doen, maar er zijn gewoon veel situaties waar nat-loopback gewenst gedrag is en toch ondersteunt de livebox het niet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn IP + Livebox.. VRAAGJE!:D', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 1 12 augustus 2016, 14:24
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
geen email voor mijn-online Helpdesk 6 26 oktober 2015, 21:59
Mijn vaste telefoonnumer niet bereikbaar! Algemeen 3 09 september 2015, 23:34
Is mijn snelheid goed? Snelheid 22 15 april 2015, 10:08
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:26:47
| frankvdz04:30:36
| ronald schuit05:03:39
| Wanabo07:10:02
| dutch flash07:14:38
| RichieB07:45:51
| Roroko09:00:34
| Hans10:53:34
| Lutz11:51:29
| Sambala13:58:53
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?