obey-robots.txt
05 December 2016, 03:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geluid telefoon hapert/internet traag

oppertodd
Goeiedag,

ik ben via internet op deze site gekomen omdat ik een probleem heb met de snelheid van mijn internet verbinding en m'n telefoon.

Probleem 1: Internet traag!!!! Ik heb al tig keer testen gedaan op speedtest.nl. Resultaat echt niet meer dan 15 KByte/sec (Download). Dit vind ik persoonlijk heel erg laag. Terwijl ik eerst snelheden van 600 KByte/sec had.
Probleem 2: Als ik aan de telefoon met iemand zit te spreken. Dan lijkt het net of het geluid hapert. Ik dacht dus dat ik alleen problemen met internet had. Ik heb dus ook een probleem met digitale telefonie.

Ik heb Orange gebeld, probleem voorgelegd. De persoon aan de andere lijn vond ook dat een zeer trage verbinding had. Die zou een dossier van maken en ik zou teruggebeld worden. Orange heeft mij teruggebeld met de melding dat het aan de aansluiting tussen het ISRA-punt en de Livebox ligt.

OK ik de bedrading met nieuwe vervangen maar probleem zit er nog steeds! Ik heb KPN maar gebeld omdat ik het gevoel heb dat daar het probleem ligt. KPN zegt mij dan weer dat als ik een monteur wil, dat de opdracht van Orange moet komen.

Ooh ja.... ik dacht dat het misschien aan m'n livebox lag. Heb dus de livebox naar een buurman hier in de flat meegenomen om te kijken wat tie daar doet. Speedtest.nl gedaan, resultaat 676 KByte/sec (Download). Probleem ligt dus niet aan de Livebox!

Weet 1 van jullie wat ik moet doen????!!!! Ik heb nooit problemen met Orange gehad (zit er al sinds het Wanadoo heette) tot nu toe.... Heeelpppp!!!!
Gewijzigd door oppertodd op 01 april 2007, 21:17

Optimist
oppertodd schreef:
Ik heb Orange gebeld, probleem voorgelegd. De persoon aan de andere lijn vond ook dat een zeer trage verbinding had. Die zou een dossier van maken en ik zou teruggebeld worden. Orange heeft mij teruggebeld met de melding dat het aan de aansluiting tussen het ISRA-punt en de Livebox ligt.

Beetje standaard antwoord --> probleem weer terugleggen bij de abonnee. Ik denk dat Orange zo'n melding nooit met zekerheid kan doorgeven, en ze doen dat omdat in zeer veel gevallen inderdaad de interne bekabeling niet zo goed is.

Ooh ja.... ik dacht dat het misschien aan m'n livebox lag. Heb dus de livebox naar een buurman hier in de flat meegenomen om te kijken wat tie daar doet. Speedtest.nl gedaan, resultaat 676 KByte/sec (Download). Probleem ligt dus niet aan de Livebox!

Huh!? Als het goed is kan je de Livebox niet zomaar aan een andere verbinding hangen vanwege de MAC 'beveiliging'...?

Welke snelheden en andere interfacekenmerken geeft de Livebox als je er op inlogt?

Weet 1 van jullie wat ik moet doen????!!!! Ik heb nooit problemen met Orange gehad (zit er al sinds het Wanadoo heette) tot nu toe.... Heeelpppp!!!!

Als je zeker weet dat jij in elk geval niets aan de Livebox en/of bekabeling veranderd hebt, dan zou ik toch even bij Orange aan de lijn blijven hangen. Stuur aan op een lijnmeting, omdat je al jaren klant was en nooit problemen had, bovendien niets gewijzigd hebt en je de interne bekabeling al eens vervangen hebt om dat probleem uit te sluiten.

Optimist

rrozema
Dat je telefonie gaat haperen bij een trage verbinding is niet vreemd, da's gewoon een gevolg. Orange telefonie = VOIP = Voice Over IP. ALs je verbinding weer snel is, is je telefonie weer goed.

Ok, je verbinding is dus traag. Daar kunnen vele redenen voor zijn, om er een paar op te sommen:
a ) - je lijn is slecht (er treden verminkingen op in de datapakketjes),
b ) - je verbinding is heel druk bezig voor iemand anders (heb je je pc(s) al gescand op trojans/malware/foutieve mailserver instellingen?),
c ) - iemand (een monteur van ?) heeft aan de dslam instellingen van jouw poort in de centrale gezeten (vergelijk de adsl statistieken -in het advanced menu- van je livebox eens met enkele die al eerder hier op de site gepost zijn, let vooral op "ADSL standaard", deze moet "G992_5_A" zijn voor adsl2+.)
d ) - je livebox instellingen kloppen niet meer (reset hem eens naar de fabrieksinstellingen en probeer het dan nog eens?)

In volgorde van waarschijnlijkheid voor jouw geval denk ik dat d ) het meeste kans heeft jouw probleem te zijn, dan b, dan c en met de minste kans a ). a is echter wel makkelijk te verifieren: in het adsl statistieken scherm staat ook 'CRC-fouten', staat hier een hoog getal (> 1000), dan heb je je oorzaak gevonden, is het laag -bij mij staat ie bij normaal gebruik nu op 179- dan kun je a bijna zeker wel wegstrepen.

Jouw test om naar je buurman te lopen was een goed idee: je livebox is in orde, dus mijn meest waarschijnlijke optie d ) heb je al uitgesloten. Misschien dat je iets aan de andere opties hebt?

Wanabo
Probeer tcp optimizer eens, zie deze handleiding!

Ter illustratie lees ook ff deze post,
http://online.geb...#post_5071
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

oppertodd
Ik denk dat deze het is (het probleem dan):
a ) - je lijn is slecht (er treden verminkingen op in de datapakketjes),

a is echter wel makkelijk te verifieren: in het adsl statistieken scherm staat ook 'CRC-fouten', staat hier een hoog getal (> 1000), dan heb je je oorzaak gevonden, is het laag -bij mij staat ie bij normaal gebruik nu op 179- dan kun je a bijna zeker wel wegstrepen.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10700 Kb
Afname Dichtbij : 23.8
Ver weg : 6.9
SNR-marge Dichtbij : 11
Ver weg : 13
HEC-teller 29375080
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 14245
ES-teller van 1 dag 0

Alleen wat moet ik nu doen????
Gewijzigd door oppertodd op 02 april 2007, 18:23

rrozema
Controleer eerst nog maar eens je aansluiting tussen de livebox en de isra. Het blijft vreemd wanneer een werkende verbinding ineens slechter gaat werken. Misschien is je vrouw/vriendin/moeder bij het stoffen achter het kabeltje blijven hangen of is het kabeltje een keer tussen een deur klem komen te zitten of onder een stoelpoot o.i.d gekomen.

Als dat het niet is, dan moet je officieel Orange vragen de KPN een lijnmeting te laten uitvoeren. De kans dat dat je lukt via de helpdesk is klein en bovendien betaal je 20ct/min. Hier op het forum staan meerdere berichten van mensen die het zelf gelukt is de KPN zo'n meting te laten uitvoeren. Zoek er eens naar en probeer hun aanwijzingen te volgen.

oppertodd
Heb vanmorgen Orange weer aan de lijn (mobiel) gehad. Deze zei dat ik niet via Orange een monteur moest regelen. Ik kreeg 2 telefoon nummers van partikuliere bedrijven. De ene gaf geen gehoor. Bij de andere kreeg ik een aardige mevrouw aan de telefoon. Verhaal weer aan haar voorgelegd. Die vond het zonde om een monteur van hun te sturen als ik toch al de dingen gedaan had die hun ook zouden doen. Zij ging mij vervolgens anders helpen.... Er is nu (als het goed is) een mailtje naar een projectleider van Orange gegaan met het hele verhaal inclusief dat zelfs dat partikulier bedrijfje mij niet kan helpen. En dat er met spoed een oplossing moet komen. Als het goed is wordt er aan mijn probleem gewerkt. We zullen zien....
Gewijzigd door oppertodd op 02 april 2007, 20:54

copost
Ik heb een week geleden een gelijk probleem gepost: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=1120
want in jouw geval heb je ook erg veel CRC fouten. Bij mij is het probleem dat internet zelf zo traag is dat ik er helemaal niet meer door heen kom. Ik heb het idee dat het aan de centrale ligt, maar afgelopen maandag is er een engeneer geweest, die heeft "heel veel gedaan" maar niet op kunnen lossen. Er is nu een nieuwe livebox onderweg.

Maar waar woon jij? Zit jij toevallig ook bij de centrale in Amersfoort(Zielhorst?

Verder moet je aangeven dat de CRC echt veel te hoog is.... dan gaan ze wat doen bij de helpdesk. + elke dag bellen.... helpt ook Smile

nero038
Orange telefoon is VOIP!! erg duur voor VOIP. Doe het de deur uit en meld je aan by voipuster of zo. Bellen in Nederland GRATIS,en innog veel meer landen. zelfs geen start kosten.

een voorbeeld. Orange bellen met Thailand is 0.60 cent p/m. Bellen met voipbuster met Thailand mobile is 0.012 cent p/m. 1 uur orange naar thailand is is 6 euro, 1 uur met voipbuster is 0.72 cent.

voordeel: erg goedkoop, geluid zelfs beter dan bij Orange telefoon. geen mandelijkse kosten. Kan je eigen toestel gebruiken.

nadeel: heb VOIP modem nodig, geen nummer (kan wel)

Zo zijn er veel opties, kijk en verdiep je in VOIP. Ik ben er tevreden meE, en raad het iedereen aan. kan een hoop besparen op gespreks kosten.

www.voipbuster.nl
www.voipbusterpro.com
www.skype.nl
Gewijzigd door nero038 op 19 april 2007, 15:27

ericaling
nero038 schreef:
Orange telefoon is VOIP!! erg duur voor VOIP. Doe het de deur uit en meld je aan by voipuster of zo. Bellen in Nederland GRATIS,en innog veel meer landen. zelfs geen start kosten.

een voorbeeld. Orange bellen met Thailand is 0.60 cent p/m. Bellen met voipbuster met Thailand mobile is 0.012 cent p/m. 1 uur orange naar thailand is is 6 euro, 1 uur met voipbuster is 0.72 cent.

voordeel: erg goedkoop, geluid zelfs beter dan bij Orange telefoon. geen mandelijkse kosten. Kan je eigen toestel gebruiken.

nadeel: heb VOIP modem nodig, geen nummer (kan wel)

Zo zijn er veel opties, kijk en verdiep je in VOIP. Ik ben er tevreden meE, en raad het iedereen aan. kan een hoop besparen op gespreks kosten.

www.voipbuster.nl
www.voipbusterpro.com
www.skype.nl

Ik doe dit ook (voipbuster), met als backup de oude pots kpn lijn als internet er ooit uit zou vallen.

Een voip modem is niet altijd nodig. Ik gebruik gewoon de LB, met een linksys spa3102 (de oude sipura 3000) er achter, kost 75 euro, masar dat heb je er na 3 maanden wel uit. Siemens gigaset erop en tjakka, bellen voor 10 euro per 120 dagen (welke je ook weer mag verbellen naar mobiel bijvoorbeeld). Best goed geluid, soms een beetje echo maar dat lossen we ook wel weer op.

Groet

- Eric

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluid telefoon hapert/internet traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Trage internet Snelheid 4 23 oktober 2016, 14:49
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:24:10
| frankvdz04:27:59
| ronald schuit05:01:02
| Wanabo07:07:25
| dutch flash07:12:01
| RichieB07:43:14
| Roroko08:57:57
| Hans10:50:57
| Lutz11:48:52
| Sambala13:56:16
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?