obey-robots.txt
04 December 2016, 23:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

download senlheid traag naar 19:00

hjvg
over dag is mijn adsl family 4mbit verbinding gewoon lekker snel
bestand van de orange FTP dowloaden met 410Kb
en als het 19:00 uur is geweest dan valt mij snelheid in eens terug naar 210 kb max dit is mij nu al 2 dagen achter elkaar over komen.

zijn er meer mensen met dit probleem??
opnieuwe opstarten van modem helpt ook niet maar de volgende morgen is de snelheid er gewoon weer

Bitfreak
Welk modem gebruik je?
En hoe snel is de upload?.

Optimist
Dat de effectieve snelheid kan schommelen, dat verbaast me niets! 's Avonds wordt er het meeste gebruik gemaakt van de infrastructuur van Internet service providers, dus je deelt te beschikbare bandbreedte met meer mensen.

De totaal beschikbare bandbreedte is altijd minder dan de optelsom van alle aansluitingen.

Optimist

Richard
Klopt, maar met de helft omlaag is dan toch wel veel, zeker voor ADSL.
Zou het kunnen zijn dat in zijn gebied misschien wat teveel sprake is van overboeking?
Greetings, Richard.

hjvg
ik gebruik een speed touch 516i v6 (gekregen bij dit abbo) mijn upload is zowel over dag als s avonds 94 kb up ongeveer.

en door over besetting van de lijn lijkt mij ook erg sterk ik woon op het platte land en zo heel veel aan sluitingen zijn hier dus niet en met mijn vorige abbo van orange had ik nooit last dat de snelheid s avnond lager was

Optimist
Wisselende snelheden kunnen wat mij betreft alleen verklaard worden door de infrastructuur die de provider aanbiedt -- zeker als die wisselingen een regelmatig patroon kennen zoals hier het geval is ('s avonds een langzamere verbinding).

Ook op het platteland kunnen dit soort effecten optreden, misschien zelfs wel in verhevigde mate. Zo kan ik me voorstellen dat de verbindingen naar DSLAM's buiten de grote steden aanzienlijk kleiner gedimensioneerd zijn, juist omdat er mogelijk gemiddeld minder abonnees zijn. Als je dan toevallig de pech hebt dat in jouw buurt relatief veel abonnees zijn, dan kan de snelheid op gezette tijden tegenvallen.

Je zou eens een klacht kunnen neerleggen bij Orange; misschien dat het uiteindelijk bij de technici terecht komt dit kunnen bekijken waar de bottleneck zit.

Optimist

hjvg
ik had voor dat ik family had adsl lite van orange toen had ik 3 mbit om 512.

toen had ik geen last van dat mijn snelheid lager was ook niet savonds.

nu download ik s avonds zelfs langzamer dan ik met mijn andere abbo deed. ik heb gister avond ook al met de helpdesk gebeld maar die hadden ook niet direct een antwoord er voor. (ze zeiden dat ze er na gingen kijken)

Bitfreak
Om 18.30 een downloadsnelheid van 430KB/s en nu een download van 235KB/s.
Ik had hiervoor ook ADSL-Lite en ook ik heb nooit gezien dat de download daar s´avonds lager lag.
Misschien dat we het probleem moeten zoeken in de overboeking van de lijn?.Sad

mesa57
Was vanavond wat minder ja met 1900Kb/s inderdaad.

Optimist
Bitfreak schreef:
Misschien dat we het probleem moeten zoeken in de overboeking van de lijn?.Sad

Wat bedoel je met 'de lijn'? Het ADSL circuit kent geen overbooking. Wél het achterliggende netwerk. Daar zit met bijna 100% zekerheid het probleem.

Optimist

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'download senlheid traag naar 19:00', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 20 04 december 2016, 18:24
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid 7 03 september 2016, 02:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:28:31
| frankvdz00:32:20
| ronald schuit01:05:23
| Wanabo03:11:46
| dutch flash03:16:22
| RichieB03:47:35
| Roroko05:02:18
| Hans06:55:18
| Lutz07:53:13
| Sambala10:00:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?