obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
gedwongen draadloos?
straccia
Wij zijn verhuisd en nu zitten we boven te internetten (voorheen beneden). Aangezien de livebox nu dus op een tweede stopcontact is aangesloten, is er storing op de lijn; internet is geen probleem maar bellen is onmogelijk. Het hoofdstopcontact zit beneden maar dáár staat de pc dus niet en, alhoewel we niet eens weten hoe we de hoofdconnectie kunnen verleggen, heb ik via dit forum ook begrepen dat de lijn/afstand tussen hoofdstopcontact en livebox te lang wordt als we de lijn omhoog brengen dus dat er storing zal blijven.

Ik voel me nu 'gedwongen' om draadloos te gaan maar dat wil ik eigenlijk niet. Is dit probleem op een andere manier op te lossen. Ik wil gewoon boven internetten en géén storing op de KPN-lijn?
Gewijzigd door straccia op 04 april 2007, 19:56
 
straccia
Ja, dat hadden we ook al bedacht alleen is dat naar boven brengen van die kabel een probleempje omdat die wand is vol gebouwd door de vorige eigenaar. Ik hoopte dus dat het met een lange telefoonkabel zou kunnen...
 
Richard

Quote

Ik hoopte dus dat het met een lange telefoonkabel zou kunnen...

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp het niet precies.
Met UTP kabel kan het niet maar met een langere telefoonkabel wel?
Die kabels zijn vrijwel even dik, wat is het verschil dan oftewel waarom wil je dan liever telefoonkabel gebruiken i.p.v. UTP?

Overigens gaat het met telefoonkabel vaak ook met grotere lengtes, hier ligt er 15 meter tussenin, zonder problemen.
Maarja het hangt wel een beetje van factoren af zoals kwaliteit van de kabel, sterkte/kwaliteit van de aansluiting en de apparatuur etc.

Greetings, Richard.
 
straccia
Hah, Richard, je hebt gelijk. Ik had een dikkere kabel in gedachten bij UTP. We zullen de boel eens opnieuw bekijken hier.

Dank en groeten,
straccia
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gedwongen draadloos?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Geen draadloos internet meer Huawei configuratie en problemen : 2 22 aug 2013
Internet bedraad langzamer dan draadloos? Huawei configuratie en problemen : 41 18 jul 2013
Advertentie