obey-robots.txt
11 December 2016, 05:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

port forward

Robje
Goedemiddag,

Via dit forum probeer ik al een tijdje te achterhalen waarom mijn download snelheid zo laag is. Ondanks dat ik een betaalserver heb kom ik niet hoger dan 150kb/sec.
Verschillende berichten in dit forum verwijzen naar portforwarding. Als ik kijk in de lb dan staat er geen enkele poort standaard open. Via een link in een van de onderwerpen kan je testen of er een poort en welke er openstaat. Poort 119 staat op time out. Wat dit inhoud ben ik nog niet achter. Richard heeft er wel even over geschreven maar duidelijk werd het niet.
Moet ik gewoon de poorten open zetten zoals in meerdere onderwerpen beschreven??
Achter mijn lb zit een router, en werkt prima.
Alvast bedankt,
Robje

zigster123
Als je bij de betaalserver een poort hebt openstaan, kun je deze via http://192.168.1.1/ optie firewall ook toevoegen, het wijst zich eigenlijk vanzelf

Robje
Bedankt voor de snelle reactie,
Moet ik tcp of udp kiezen??

Richard
Helemaal niets, want je draait zelf geen newsserver dus hoef je zeker ook niet poort 119 inkomend te gaan open zetten.

Als je een probleem hebt met de snelheid zal dit mijns inziens dan ook niet opgelost worden door die poort open te zetten.
Het zou dan overigens tcp moeten zijn, maar het heeft geen nut.
Greetings, Richard.

mesa57
Wat voor abo heb je ?
Met welke snelheid traint het modem in ?
Krijgt je veel crc/hec errors ?
Gaat het wel sneller als je de pc direct aan de livebox koppelt ?
Heb je tcpoptimizer gedraait ?

Robje
Beste Meza,

Een aantal van je vragen kan ik beantwoorden, een aantal gaan net te ver voor mij.
Ik heb een family abo. Dus 4 tot 20 mb dacht ik.
Ik krijg geen errors.
voor wat betreft de tweede poort proberen, heb ik geprobeerd, echter deze is onstabiel, d.w.z. de verbinding valt regelmatig uit op die aansluiting.
Heb via een ander onderwerp gelezen over de speedtest en heb dit geprobeerd. Res: 1050 download en 850 upload. Echter met downloaden via eweka kom ik niet hoger dan 160kb.
Ik heb geen idee meer waar ik zoeken moet. Maar zoals al eerder is gesteld: Het is vaak zoeken naar een speld in een hooiberg.
Als er nog suggestie's zijn, ik probeer ze, zo niet iedereen bedankt!!

Groeten, Robje

Robje
Mesa, sorry ik had je naam verkeerd. Mijn verontschuldiging.

mesa57
Dat die 2e poort instabiel is, duidt al op een probleem in de livebox lijkt me. Optimist had ook iets dergelijks. Je kunt eens proberen je router direct aan te sluiten. Dan heb je wel geen telefonie, maar dan kun je achterhalen of de LB misschien stuk is en bij Orange om vervanging vragen.

rrozema
Robje schreef:
Heb via een ander onderwerp gelezen over de speedtest en heb dit geprobeerd. Res: 1050 download en 850 upload. Echter met downloaden via eweka kom ik niet hoger dan 160kb.

Weet je zeker dat je niet kilobit en kilobyte door elkaar haalt? De meeste newsprogramma's die ik ken geven de download snelheid in kbps (=kilobyte per seconde) aan, terwijl de snelheidsaanduiding van een lijn meestal wordt weergegeven in kBps (=kilobit per seconde). Van iemand anders hier op het forum laatst de url http://speedtest.net gehad. Deze site test snellere verbindingen, zoals de onze, goed maar voor jou interessanter is: je kunt er aangeven of je de resultaten in kilobits of kilobytes wilt hebben. Volgens mij krijg je hiermee een beter inzicht in wat je lijn doet en wat je dus kan verwachten van je downloads (van bijv eweka).

Robje
Beste superbeheerders,

Ik heb het probleem ontdekt, hopelijk kunnen andere gebruikers hier iets mee.
Vlak nadat ik newsleecher had geinstalleerd is mijn moederbord kapot gegaan. Ik heb een nieuwe ingebouwd en dacht dat dit genoeg was. Nu blijkt dat zowel van het oude als het nieuwe moederbord informatie achterblijft op de hd. Ik heb de hd geformateerd en opnieuw xp geinstalleerd. Nu werkt alles zoals het zou moeten werken, mijn download snelheid is zeer goed.
Toch bedankt voor het meedenken.

Groeten Robje

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forward', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten 3 08 november 2016, 14:29
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Port Forwarding & Harde schijf aansluiten Zyxel configuratie en problemen 8 06 januari 2016, 17:34
Port forwarding (voor Minecraft server) Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 6 17 mei 2015, 17:35
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten 13 27 februari 2015, 12:02
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| vdbits02:48:46
| Wanabo05:46:23
| Carlovanlent07:34:59
| Matthy Alblas09:51:33
| ronald schuit10:19:41
| famcai10:53:44
| cdb15:32:57
| peukevreugd17:58:58
| johan32417:59:52
| Hans19:09:02
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.