obey-robots.txt
11 December 2016, 08:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Router / Switch

Floyd
Wat is te prefereren om 2 (of meer) PC's op de Livebox aan te sluiten, een router of een switch

Wanabo
Een switch is verreweg het makkelijkst en is daarom te prefereren. Het hangt echter af van wat je verder wil met je netwerk.

mischa
met een router heb je meer functionaliteit en een betere controle over je netwerk, maar zet dan wel de firewall in de livebox uit.

Je krijg anders de situatie van router achter router, ik raad aan voor gevorderde gebruiker van netwerken. die weten wat ze aan het doen zijn.
Anders is de puinhoop niet meer te overzien.
Als iemand er vragen over heeft hoor ik het graag.

Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800

phoenicatix
Je moet je zelf even af vragen wat je met een extra router wilt doen.
Als je gewoon een huis netwerkje van enkele pc's gebruikt zou ik het bij een switch houden. Maken meerdere personen (op meerdere adressen) gebruik van jouw verbinding dan is een router duidelijk beter (je kunt dan ook snelheden bepalen) Een router vergt hierbij meer onderhoud en verstand van zaken. Bovendien is het duurder.
Groeten van Phoenicatix.

oxb
beetje laat maar ben net aangemeld hier.
een router die je evt al hebt kan je ook als switch gebruiken.
gewoon niet de wan poort gebruiken maar de normale poorten die je gebruikt voor je pc`s,je router fungeert dan gewoon als een switch.

Richard
Je kunt de router ook als router gebruiken. Probleem is dan zoals al aangehaald dat je 2 routers achter elkaar hebt, namelijk de livebox en de router die je erop hangt.
Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik heb dat probleem omzeilt door in de Livebox een forward te maken van poort 1 t/m 65535 zowel tcp als udp naar het ip adres van de router.
Dat betekent wel dat je de dhcp van de Livebox moet uitzetten en je router statisch instellen. Doch dat komt omdat ik er een Linux machine als router/firewall tussen heb hangen.

Het blijft dus veel gemakkelijker om als je een vaste router hebt, deze als switch te gebruiken bijv.
Gewijzigd door Richard op 03 april 2006, 16:48

Suug
Richard schreef:
Je kunt de router ook als router gebruiken. Probleem is dan zoals al aangehaald dat je 2 routers achter elkaar hebt, namelijk de livebox en de router die je erop hangt.
Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik heb dat probleem omzeilt door in de Livebox een forward te maken van poort 1 t/m 65535 zowel tcp als udp naar het ip adres van de router.
Dat betekent wel dat je de dhcp van de Livebox moet uitzetten en je router statisch instellen. Doch dat komt omdat ik er een Linux machine als router/firewall tussen heb hangen.

Het blijft dus veel gemakkelijker om als je een vaste router hebt, deze als switch te gebruiken bijv.

De livebox is ook een linux machine!!

pd1aol
Voor de laatste update van de Livebox had ik mijn netwerk achter een router op de livebox aangesloten.
De extra firewall gaf een stuk veiligheid meer.
Forwarden naar de router was ook geen probleem.
Na de update lukt dat niet meer omdat ik dan aan de lan als aan wan zijde in dezelfde ip range zit.
Is dit probleem te omzeilen?

Puma
ja,

je geeft je router (dus niet de livebox) een andere ip adres.
onder LAN menu kan je dat aanpassen. geef een IP in de range van de livebox. bijvoorbeeld: 192.168.1.150
alles vanaf 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.255 is mogelijk.

pd1aol
Dit heb ik geprobeerd de router gaat dan protesteren met een melding over de ip range. Met de melding dat wan en landzijde in de zelfde range zitten.
Ip wan zijde is 192.168.1.200
Ip lan zijde zijn 192.168.1.203 tot 192.168.1.220

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router / Switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
m7 kastje aansluiten op router Zyxel meer apparaten aansluiten 2 28 april 2016, 01:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:27:43
| vdbits06:38:54
| Wanabo09:36:31
| Carlovanlent11:25:07
| Matthy Alblas13:41:41
| ronald schuit14:09:49
| famcai14:43:52
| cdb19:23:05
| peukevreugd21:49:06
| johan32421:50:00
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.