obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
livebox en alarmcentrale
ael
conform advies van wanadoo had ik mijn installatie correct aangesloten. (advies in handleiding telefoniewanadoo)
aansluitting als volgt
israpunt--> splitter--> dsl naar livebox en phone-out naar alarmcentrale. Wat gebeurde er nu. Elke avond maakt mijn alarmcentrale een linecheck. Na deze linecheck was ik mijn telefonie verbinding via de lifebox compleet kwijt, zelfs hed ik geen kpn-kiestoon meer. De LB hing dus qua telefonie compleet.
Na een reset was alles weer inorde. Je begrijpt dat dit geen pretje is. Dit probleem had ik als v.a. de tweede dag dat ik met wanadoo in zee ben gegaan (met veel spijt overigens).
Na vele euros aan de helpdesk te hebben uitgegeven en vele frustratie en investeringen z.a. niewue dect telefoon en nieuwe splitter, was mijn probleem nog steeds niet verholpen.
Gelukkig zijn we tot een besluit gekomen. (wanadoo en mijzelf)
Wanadoo heeft toegegeven dat deze configuratie niet functioneerd met als gevolg we de wanadoo telefonie hebben stopgezet. Eindelijk een wijs besluit.
Nu nog dat internet contract uit laten lopen en dan kan wanadoo voor mij betrefd ook eruit, maar dat duur nog een jaar.Angry
 
mischa
oei oei, helemaal fout opdeze manier.
geen spliter voor de livebox zetten, deze zit namelijk al in de livebox.
Dit is het zelfde als het aftappen van de telefoon lijn voor de splitter in de oude adsl situaties.
Als het alarm of iemand dan gaat bellen valt je verbinding uit.

Als je geen borg-certificaat nodig hebt voor je alarm installatie kun je hem gewoon op de telefonie uitgang van de livebox aansluiten.

Dit werkt prima, er zijn nog wel andere oplossingen.
Maar dat kost een hoop munten.

Ik ben overigens technicus beveiligings installatie en technische beheerder (verantwoordelijk voor o.a Borg-certificaten) voor een door het NCP erkend beveiligingsbedrijf.


Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox en alarmcentrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie