obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Terug naar KPN -- Gereed
Optimist
Vandaag is er een KPN technicus bij mij thuis geweest om de oplevering van de nieuw aangevraagde telefoonlijn uit te voeren. Ik was eigenlijk verbaasd dat KPN bij mensen thuis komt om dat te regelen, maar het werd me snel duidelijk waarom.

De technicus wilde een tweede contactdoosje plaatsen om de telefoon op af te monteren. Voor de levering van de telefoonlijn gebruikt KPN kennelijk het tweede koperpaar (!) en men gaat er vanuit dat die in de meeste gevallen niet aangesloten is. Bij mij was die wél aangesloten en de KPN'er kon dus snel door naar de volgende klant.

Zoals veel anderen bestelde ik ook Orange ADSL Family + Telefoon om een beetje kosten te besparen. Helaas behoorde ik bij de groep mensen waarbij de Livebox gewoon niet betrouwbaar werkt en dat leidde met de regelmaat van de klok tot uitval van Internet en/of telefoon. Zelfs na het uitwisselen van de Livebox verbeterde de zaak niet.

In overleg met Orange heb ik besloten om het telefoonabonnement per direct op te zeggen en de Livebox te retourneren. Ondertussen had ik positieve ervaringen opgedaan met mijn Speedtouch 716 modem/router -- geen enkele onderbreking in de Internet verbinding meer gehad.

Doordat ik geen telefonie van Orange meer heb, moest ik mijn nummer weer porteren naar KPN. Als je KPN verkoop belt, dan krijg je de nodige formulieren thuis om je bestaande nummer weer terug te brengen naar KPN.

Nu heb ik dus beide koperparen thuis in gebruik:

Paar 1: Rood/Blauw -- Orange ADSL2+
Paar 2: Oranje/Wit -- KPN PSTN

De splitter kan ik dan ook rustig weer tussen de modem en de telefoonaansluiting verwijderen.

Meteen na oplevering door KPN kon ik bellen en gebeld worden. Bijkomend voordeel is dat ineens nummerherkenning weer werkt (dat werkte bij mij ook niet bij Orange).

Optimist
 
Optimist
Gewoon de kosten van een nieuwe KPN telefoonaansluiting. Orange heeft het telefoonabonnement meteen stopgezet.

Optimist
 
Tiger

Quote

Kosinska schreef:

Quote

Gewoon de kosten van een nieuwe KPN telefoonaansluiting.


En die kosten zijn?????Frown


De kosten vindt je op de bijgaande link

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1382891

groetjes Tiger
 
nero038
Bij mij ook kpn langs geweest, heb ook mijn Orange telefoon opgezegt, maar gelukkig had ik wel mijn KPN lijn behouden.

Bij mij moesten ze wel een paar draatjes trekken van uit achter de wanddoos van de telefoon. dit omdat :

1e paar is van KPN/orange adsl
2e paar is van Baby xl (tiscali) (dus niet te gebruiken door KPN)
3e paar is nu 2e telefoon nummer van KPN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Terug naar KPN -- Gereed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie