obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Wanadoo ADSL Starter
Wanabo

Quote

Vlokjesman schreef:
ik bedoel financieel gezien


Voordeel
- een factuur alleen van Wanadoo

Nadeel
- je betrouwbare oude nummer bij KPN weg. (is me nog niet duidelijk of Wandoo dit oude nummer dan overneemt of dat het verdwijnt.)

Neutraal
- zelfde kosten.
Gewijzigd door Wanabo op 01 mei 2006, 19:21
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Je vergeet 1 nadeel:
Ligt de Livebox en/of VOIP eruit heb je geen telefonie meer.

Greetings, Richard.
 
Wanabo

Quote

Nadeel
- je betrouwbare oude nummer bij KPN weg


Dat bedoelde ik dus met betrouwbaar!! Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Valmont

Quote

Richard schreef:
Je vergeet 1 nadeel:
Ligt de Livebox en/of VOIP eruit heb je geen telefonie meer.


Hangt er van af wat je bedoel met : Livebox eruit.

Kijkt, de livebox mag best wat mankeren, terwijl VoiP nog prima werkt. Zolang de interne splitter (in de Livebox) maar niet kapot is. In dat geval werkt telefonie weer niet, ook al kan weer internet perfect werken nog.

Een hint voor een kappotte interne splitter is dat ook je KPN lijn niet meer over de LB werkt, maar wel als je de telefoon direct op een KPN lijn aansluit (niet aan de LB dus).

Verder, als VoiP eruit ligt, dan kan je vaak nog met de KPN lijn bellen. De LB zou automatisch moeten overschakelen op KPN-mode. Let op de tonen die je hoort tijdens het telefoneren!

Maar zeker, om voor mijzelf te spreken, ik vind VoiP niet volwassen. Geldt voor alle providers hoor!
Laten we op beter hopen. Ook ik ben een simpele internetter/VoiP gebruiker zoals menig bezoeker hier Grin
Gewijzigd door Valmont op 01 mei 2006, 22:05
 
Richard

Quote

Een hint voor een kappotte interne splitter is dat ook je KPN lijn niet meer over de LB werkt, maar wel als je de telefoon direct op een KPN lijn aansluit (niet aan de LB dus)

Correct, maar is dit ook met dit abo het geval? Kijk momenteel heb ik nog een belbudget abonnement en dus een KPN telefoonnummer.

Als Wanadoo de zaak overneemt ga ik er van uit dat ze dit hetzelfde doet als andere providers, dus abo er vanaf en alleen kaal-koper aansluiting, daar rust wel een tel.nr. op voor aansluitdoeleinden doch je kunt er niet meer mee bellen.

Vandaar dat ik me dan afvraag op welke manier Wanadoo de zaken overneemt.

Voor de rest gaf je een prima uitleg mijns inziens.

Greetings, Richard.
 
hevi
Aangezien het prijsverschil tussen het koperlijntje en een BelBasis abonnement vrijwel nihil is lijkt het me zonder meer verstandig om altijd het KPN nummer te houden. Zelfs als de Livebox helemaal kapot zou zijn kun je altijd nog je telefoon via de KPN aansluiten.

In de afgelopen 12 maanden zijn er diverse momenten geweest dat het niet mogelijk was om via Wanadoo te bellen
 
Richard
Dat is ook exact de reden dat ik een Belbudget genomen heb op mijn nieuwe analoge lijn, i.p.v. een kaalkoper aansluiting.
Daarnaast was belbudget aansluiten 48 euro en centen, kaalkoper aansluiting 75 euro. Scheelt dus ook nog in kosten.Smile
Greetings, Richard.
 
Puma
en als je later overstapt naar een provider waarbij een KPN verbinding noodzakelijk is, dan hoef je daar ook niet achteraan.
 
hevi
Alles samenvattend: NOOIT je KPN abonnement opgeven en BelBudget houden. Je verliest alleen maar als je van de KPN weggaat.
 
rrozema
Beetje laat, maar ik wil dit toch even zeggen tegen Valmont: als je livebox dood is, doet voip het echt niet meer (uit eigen ervaring, mijn livebox is dagelijks minstens 1 keer dood). Enkel gesprekken die via de kpn lijn binnenkomen worden nog doorgegeven. Voor mij blijft de kpn lijn dus fijn gehandhaafd...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wanadoo ADSL Starter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie