obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken

Webserver benaderen van buitenaf!

shortlife
Ik heb dus vandaag een webserver geinstalleerd met xampp.
Dit is allemaal gelukt.
De website die ik gemaakt heb, staat online en die kan ik ook benaderen via ip: 192.168.1.10.

Nou zou ik hem graag willen benaderen buiten dit netwerk.
Maar als ik mijn ip adres intyp(van www.myip.nl) dan kom ik bij de configuratie van de livebox :S

Ik heb al meerdere topic's hierover gelezen maar ze waren niet zo duidelijk voor mij.

Alsvast bedankt voor de hulp!
Gewijzigd door shortlife op 19 april 2007, 18:13

shortlife
ik heb het al opgelost, deze kan dicht Smile

Richard
Kijk dat is handig, vraag stellen en hem zelf oplossen, mooi gedaan!Smile
Greetings, Richard.

Wanabo
Laat me raden, een proxy of een host(file) oplossing! Wink
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

collinbarning
Maar ik wil het ook wel weten!!!!

Richard
Zie het antwoord an Wanabo, gebruik de proxyserver of maak een wijziging in de hostsfile.Smile
bijv. 192.168.1.3 mijn.domein.nl

Greetings, Richard.

collinbarning
Zou je dit voor mij in jip en janneke taal willen uitleggen.....zijn dat instellingen in de livebox?

Richard
Proxyserver:
Configuratiescherm->internet opties->tabblad verbindingen.
Dan kies je voor LAN-instellingen.
Zorg dat er uitsluitend en vinkje staat bij de onderste optie (proxy) en vul daar in http://proxy.orange.nl en bij poortnummer 8080 en daarna toepassen en OK klikken.

Aanpassing hosts file. De hosts file is een lokaal bestand in windows waarmee je bepaalde netwerkzaken zelf kunt regelen.
In XP kun je dit vinden onder de volgende directory:
/windows/system32/drivers/etc en dat heet dan ofwel hosts ofwel staat er alleen nog het voorbeeldbestand hosts.sam.
Kopiëer hosts.sam naar hosts.
Edit dit bestand dan met bijv. Kladblok (notepad) of wordpad ofzo.
Je zult zoiets zien staan:
127.0.0.1 localhost
Daaronder zet je dan (stel dat jouw server draait op 192.168.1.3) het voglende
192.168.1.3 www.collinbarning.nl
en daarna sla je dit bestand weer op.

Zou kunnen zijn dat je even je pc moet herstarten maar normaliter is dat niet nodig.
Als je dan nu www.collinbarning.nl (of welke domeinnaam je daar dan ook hebt ingevuld) in je browser typt, weet windows dat hij naar 192.168.1.3 moet gaan om de site te bezoeken.

LET OP! Als je de methode van het hosts bestand gebruikt, is het zeer handig werken maar je bent dan niet 100% zeker dat je server ook van buitenaf te bezichtigen is.
Wil je dat zeker weten dan kun je een vriend/kennis laten proberen.

Als je echter de hosts file methode niet gebruikt maar de proxy methode, dan ga je in feite zelf eerst een verinbinding opzetten naar buiten en via de proxy weer naar binnen, dus als dat werkt, dan werkt het ook voor anderen.

Een proxy kan langzamer werken met browsen, maar als je klaar bent met je eigen site, kun je gewoon het vinkje weer weghalen waar ik dat boven aangaf en als je het later nodig hebt, zet je het er weer gewoon in.

Greetings, Richard.

collinbarning
Het werkt!!! super dat je de tijd wou nemen, ik heb het geprobeerd en alles doet het!!

onwijs bedankt!!

Richard
Het werkt!!! super dat je de tijd wou nemen,

Als ik er niet de tijd voor wilde nemen zou ik geen goede beheerder zijn, we zijn immers hier om elkaar te helpen.Smile

Fijn te horen dat het gelukt is en graag gedaan!Wink
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webserver benaderen van buitenaf!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
modem benaderen Algemeen 6 30 augustus 2016, 23:05
Extern benaderen NAS Zyxel configuratie en problemen 34 15 juni 2016, 08:09
Webcam extern benaderen Zyxel configuratie en problemen 5 17 augustus 2015, 09:58
extern benaderen camera D-Link DCS 5020 L Huawei configuratie en problemen 2 12 januari 2015, 12:13
Huawei HG655d extern benaderen/beheren Huawei configuratie en problemen 6 19 augustus 2014, 14:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:16:16
| Tiger02:57:27
| dutch flash03:14:55
| Ano03:22:18
| RichieB04:52:31
| funkyduck05:02:45
| frankvdz12:57:32
| Hans13:18:20
| mountainmaster14:11:05
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?