obey-robots.txt
04 December 2016, 23:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Poort 4720 en splitter vragen

peter-t
Hallo allemaal!

Nieuw op dit forum, ik heb al wat gezocht maar nog niet echt gevonden wat ik wilde weten over mijn LB.. misschien wil iemand mij helpen of misschien reageert de Lb bij andere mensen ook zo? :

1:
Ik heb in enkele oudere postings hier al iets over gelezen maar:
Is er echt niets aan te doen dat bij de firewall policies die regel met poort 4720 steeds terugkomt na opstarten van de LB?
Ik gebruik geen orange-voip en wil zodoende niets daarover zien in mijn firewall policies, is dit niet mogelijk? (poort 4720 is toch orange-voip?)

2:
Mijn vaste telefoonverbinding (niet-orange) reageert anders (beter!) als mijn LB uitstaat.. livebox aan: na het kiezen van het nummer moet ik soms 5-7 seconden wachten tot de verbinding tot stand is gekomen, livebox uit = 3 sec, zelfde nummer!
livebox aan: Bij neerleggen kan ik niet direct weer bellen, ik moet langer wachten om weer te kunnen bellen, met de Livebox uit = no problemos.
Is dit bij andere LB gebruikers die geen orange telefonie maar bv kpn hebben ook zo?

3:
Deze vraag is eigenlijk een vervolg op vraag-2.
Mijn eerste conclusie van vraag2 was: slechte splitter in die livebox ofzo.. dus heb ik de "oude" wanadoo splitter parallel aangesloten met de livebox, telefoon in de oude splitter, resultaat: probleem weg maar ADSL snelheid 20% omlaag (speedtest).
Dit is voor mij echter geen probleem als ik daarmee weer de normale functionaliteit (reactietijden) van mijn vaste telefoon terug heb. Kan dit kwaad? gaat er iets stuk op lange duur? (alles werkt namelijk prima zo?)

HEEL ERG BEDANKT als iemand me met deze vragen kan helpen, sorry voor de hoeveelheid en dat vraag 2 en 3 niet echt tot het instellingen-forum behoren..Frown

Peter
 
rrozema
peter-t schreef:
1:
Ik heb in enkele oudere postings hier al iets over gelezen maar:
Is er echt niets aan te doen dat bij de firewall policies die regel met poort 4720 steeds terugkomt na opstarten van de LB?
Ik gebruik geen orange-voip en wil zodoende niets daarover zien in mijn firewall policies, is dit niet mogelijk? (poort 4720 is toch orange-voip?)

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om die regel uit de firewall instellingen weg te halen; hij is tijdelijk weg, maar na de eerstvolgende restart is hij weer terug. Hij wordt blijkbaar door de firmware zelf weer terug gezet.


2:
Mijn vaste telefoonverbinding (niet-orange) reageert anders (beter!) als mijn LB uitstaat.. livebox aan: na het kiezen van het nummer moet ik soms 5-7 seconden wachten tot de verbinding tot stand is gekomen, livebox uit = 3 sec, zelfde nummer!
livebox aan: Bij neerleggen kan ik niet direct weer bellen, ik moet langer wachten om weer te kunnen bellen, met de Livebox uit = no problemos.
Is dit bij andere LB gebruikers die geen orange telefonie maar bv kpn hebben ook zo?

Als ik jou zo hoor dan heeft orange het dialplan in de livebox instellingen voor mensen met en zonder telefonie niet aangepast. Ter test kun je eens proberen of de response tijden beter zijn als je *33* of 1331 voor het te bellen nummer zet. Als dat i.d.d. zo is, dan kun je proberen of je het dialplan aan kunt passen zodat de *33* niet meer nodig is en je altijd gelijk via pstn uit belt.


3:
Deze vraag is eigenlijk een vervolg op vraag-2.
Mijn eerste conclusie van vraag2 was: slechte splitter in die livebox ofzo.. dus heb ik de "oude" wanadoo splitter parallel aangesloten met de livebox, telefoon in de oude splitter, resultaat: probleem weg maar ADSL snelheid 20% omlaag (speedtest).
Dit is voor mij echter geen probleem als ik daarmee weer de normale functionaliteit (reactietijden) van mijn vaste telefoon terug heb. Kan dit kwaad? gaat er iets stuk op lange duur? (alles werkt namelijk prima zo?)

Je hebt nu 2 splitters achter elkaar zitten waar je adsl signaal doorheen moet. Je livebox krijgt nu daardoor een mindere kwaliteit signaal. Direct gevolg heb je zelf al aangegeven: lagere snelheden. Voor de rest gaat er niets stuk. Ik zou het persoonlijk wel vervelend vinden dat ik weet dat ik niet de snelheid heb die mogelijk is. Maar ja, da's jouw beslissing.

rrozema
 
Richard
Bij mijn weten wordt die 4720 voor telefonie gebruikt, deze is inderdaad niet weg te halen of liever gezegd, komt toch weer automatisch terug na een herstart zoals rrozema al aangaf.

Greetings, Richard.
 
Optimist
peter-t schreef:

2:
Mijn vaste telefoonverbinding (niet-orange) reageert anders (beter!) als mijn LB uitstaat.. livebox aan: na het kiezen van het nummer moet ik soms 5-7 seconden wachten tot de verbinding tot stand is gekomen, livebox uit = 3 sec, zelfde nummer!
livebox aan: Bij neerleggen kan ik niet direct weer bellen, ik moet langer wachten om weer te kunnen bellen, met de Livebox uit = no problemos.
Is dit bij andere LB gebruikers die geen orange telefonie maar bv kpn hebben ook zo?

Het lijkt erop dat de Livebox niet geheel transparant werkt, zelfs als je geen Orange telefonie hebt. Dat lijkt me een zeer vreemd en tevens ongewenst. Indien je een Livebox zonder telefonie-abonnement hebt, dan zou je willen dat de Livebox zich als een (passieve) DSL splitter gedraagt en niets anders.

Nu lijkt het erop dat de Livebox als een soort PSTN proxy werkt; dat wil zeggen dat de kiestoon door de Livebox wordt gegenereerd, vervolgens de DTMF tooncodes door de Livebox worden ontvangen waarna de Livebox de PSTN poort open zet en die tooncodes aan de KPN telefoonaansluiting doorgeeft.

Waarom dat nodig zou zijn is me een compleet raadsel omdat het volgens mij alleen maar nadelen zou hebben indien het inderdaad werkt zoals hierboven beschreven.

Ik heb zelf de Livebox retour gestuurd omdat het ding niet stabiel werkte. Ik kan bovenstaande dan ook niet testen / verifiëren. Misschien kan iemand anders even een telefoon parallel aansluiten op de KPN PSTN aansluiting? Dan kan je, nadat je het laatste cijfer hebt ingetoetst op de telefoon die aan de Livebox is aangesloten, snel even meeluisteren wat er op de KPN lijn gebeurt...?

Optimist
 
rrozema
Optimist schreef:
Nu lijkt het erop dat de Livebox als een soort PSTN proxy werkt; dat wil zeggen dat de kiestoon door de Livebox wordt gegenereerd, vervolgens de DTMF tooncodes door de Livebox worden ontvangen waarna de Livebox de PSTN poort open zet en die tooncodes aan de KPN telefoonaansluiting doorgeeft.

Precies, daarom vroeg ik peter-t om eens te testen of hij die extra wachttijden ook heeft als hij met *33* de livebox instrueert onmiddelijk een verbinding met de pstn te maken. Als hij dan de vertraging niet heeft, dan heb ik wel hoop dat ik een manier kan vinden om de instellingen van de livebox dusdanig te veranderen dat hij altijd onmiddelijk via pstn belt.
 
Optimist
rrozema schreef:
Precies, daarom vroeg ik peter-t om eens te testen of hij die extra wachttijden ook heeft als hij met *33* de livebox instrueert onmiddelijk een verbinding met de pstn te maken. Als hij dan de vertraging niet heeft, dan heb ik wel hoop dat ik een manier kan vinden om de instellingen van de livebox dusdanig te veranderen dat hij altijd onmiddelijk via pstn belt.

En hopelijk is zo'n configuratie wijziging dan ook permanent. De Livebox heeft er een handje van om telkens weer een soort standaard basisconfiguratie te installeren.

In principe hou ik er niet van om de controle op deze manier te verliezen. Om die reden gebruik ik thuis uitsluitend GNU/Debian Linux. Ik vind het erg jammer dat Orange niet gewoon de mogelijkheid geeft aan haar klanten om zelf een ander modem te kiezen + zelf de H.323 configuratie te implementeren.

Optimist
 
peter-t
Wow! Heel erg bedankt iedereen voor de uitgebreide antwoorden! ik was even dagje weg en had niet direct zoveel antwoorden verwacht :-)
Thanks++

Jammer van die firewall regel, de waardering voor de livebox begint iets minder te worden..Frown
Als ik die regel goed begrijp mag er dus altijd verkeer over poort 4720 plaatsvinden van mer0 naar mer0, van buitenaf staat het poortje gewoon dicht (ook volgens grc.com.) Deze regel doet dus feitelijk niets af aan mijn veiligheid en zegt enkel dat ik met orange-voip
van mer0 naar mer0 mag bellen?

Wat betreft de kpn-telefoonlijn:

[quote:]
"*33* of 1331 voor het te bellen nummer"
[/quote]

*33* = in gesprek toon na enige tijd
1331 = "dit nummer is niet in geruik"
*1331* = in gesprek toon na enige tijd.
Hoor je met deze toevoegingen gewoon iemand te kunnen bellen? bij mij niet.. ik kan dan niemand bellen?

[quote:]
Je hebt nu 2 splitters achter elkaar zitten waar je adsl signaal doorheen moet
[/quote]

Ik zal "proberen" uit te leggen hoe het aangesloten zit..:
Bij mij is het ISRA punt een gewoon telefooncontact in de muur (4 pinnen), daar zit nu zo'n stekker in waar op de achterkant direct een volgende kan worden geplaatst en waar aan de onderkant een aansluiting voor losse telefoonkabel zit (klein rechthoekig).
De 4 pins aansluiting wordt nu gebruikt voor de livebox en de telefoonkabelaansluiting van die stekker voor de oude wanadoo/kpn splitter. In die oude splitter zit direct mijn telefoon.
Feitelijk heb ik de lijn dus direct opgesplitst naar livebox & oude splitter. Ik hoopte even dat het ADSL signaal nu enkel naar de livebox zou gaan omdat ik in de oude splitter de ADSL poort niet gebruik..

Hah..:p volgens mij los ik dit helemaal op als ik:

-een simpel aan/uit schakelaartje in de voedingsdraad van de livebox zet: "aan" als ik op internet wil (minuutje wachten, net als in de modemtijd..) ?

of:

-een eigen ADSL2 router aanschaf en de oude splitter blijf gebruiken?

In ieder geval blijft het inderdaad vreemd dat, doordat ik van wanadoo naar orange livebox ben overgestapt (meer overgenomen geloof ik), mijn kpn aansluiting feitelijk niet naar behoren meer werkt (in ieder geval minder goed).
Ik ga misschien maar eens "onwetend" navragen bij kpn waarom mijn telefoon "de laatste tijd" zo langzaam is.. eens kijken wat ze zeggen, zij zijn er tenslotte verandwoordelijk voor dat ik een goede telefoonlijn moet hebben toch? kunnen zij dat fijn met orange regelen.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt, ik lijkt wat "zuur" in mijn antwoorden maar ben er juist heel blij met jullie antwoorden!
Als iemand nog een goed idee heeft om te proberen hoor ik dat graag!

Peter
 
Optimist
Nu ben ik nog verbaasder want met deze opstelling zijn de Livebox en de telefoon parallel aangesloten op de KPN telefoonlijn. De Livebox kan dan ook geen proxy zijn.

Erg vreemd...

Optimist
 
peter-t
Hallo Optimist,

Misschien heb ik het toch niet helemaal goed uitgelegd: deze vertra-
gingen vinden enkel plaats wanneer mijn telefoon direct in de liveox
zit en dus niet bij de "parallel" opstelling, dan werkt het goed.
Verder bedoelde ik niet dat de kiestoon lang op zich laat wachten maar juist de wachttijd tot de echte verbinding met de andere telefoon (nadat ik het telefoonnummer ingetoetst heb) is langer geworden.
Met de telefoon direct in de liveox krijg ik gewoon direct een kiestoon, nummer kiezen en pas dan komt die wachttijd, het lijkt alsof de livebox het nummer eerst zelf ontvangt en vervolgens later pas echt
het nummer doorgeeft? (ik heb niet zoveel verstand van telecom-remen..)

Nogmaals veel dank,

Pater
Dus: telef
 
rrozema
Met *33* schakel je, als je orange telefonie hebt, voor de duur van deze oproep de livebox van (orange) voip naar de (kpn) vaste lijn. Na *33* kun je gelijk doorgaan en het nummer kiezen dat je wil kiezen op je kpn lijn.

Ik hoopte dat jij na *33* ook je kpn kiestoon zou horen. Zo gebeurt het bij mij wel (ik heb telefonie).

Als je daar zin in hebt kun je eens met telnet connecten met je livebox ("telnet 192.168.1.1", root, 1234). En dan daar:
pstnclass<enter>
list<enter>

Je ziet nu het dialplan van de livebox. Mijn verwachting is dat orange hetzelfde dialplan gebruikt, ondanks dat jij geen telefonie hebt. Als dit zo is, dan kunnen we proberen het dialplan te wissen en een simpel alternatief dialplan aan te maken dat altijd direct pstn kiest.

Post jouw dialplan eens, die van mij staat al ergens in een andere thread.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 4720 en splitter vragen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten 7 10 september 2016, 11:29
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Nieuw bij Online.nl - Een aantal vragen Algemeen 24 06 oktober 2015, 21:33
Tabplad Poort toewijzing ontbreekt Algemeen 3 01 februari 2015, 13:15
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:29:36
| frankvdz00:33:25
| ronald schuit01:06:28
| Wanabo03:12:51
| dutch flash03:17:27
| RichieB03:48:40
| Roroko05:03:23
| Hans06:56:23
| Lutz07:54:18
| Sambala10:01:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?