obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
spraak valt weg met hoge upload ?
harijo
spraak valt weg met hoge upload[/b]Ik heb Orange family met telefonie.
Nu gebeurt het sinds een week of 3 dat als ik een hoge upload heb van internet dat delen van het gesprek weg vallen.
Ik hoor de andere kant wel goed maar de andere kant zegt dat delen van mijn woorden of soms zelfs zinnen weg vallen.
Ik gebruikte eerst een dect toestel van philips omdat ik dacht dat het daaraan lag maar nadat ik een analoog toestel met draad er in had gestoken gebeurde het nog steeds.
nu heb ik mijn upload van torrents beperkt tot 20% van m'n theoretische maximum.( dit is 1024kb) na 1 dag heb ik nog geen klachten over de ontvangst.
maar ik vind het vreemd want ik heb nu een jaar dit abbonnement en ik heb er nog nooit last van gehad.
Bovendien dacht ik dat het 2 gescheiden signalen waren.of dat de telefonie toch dmv van qos voorrang had op mijn andere udp packets.
heeft iemand dit al eerder meegemaakt ? of een oplossing ?
 
rrozema
Het zijn geen 2 gescheiden signalen (dat is alleen bij vodsl) maar er wordt wel qos toegepast zoals je al terecht opmerkt. Ik ben in de cli van de livebox de instellingen daarvoor al tegen gekomen en dat lijkt wel in orde. Echter, qos werkt alleen als alle componenten in het netwerk qos ondersteunen. qos is eigenlijk niet meer dan een spoed-stickertje: als niemand bij TNT iets extra's doet als hij dat stickertje ziet, dan zal je pakket niets eerder op z'n bestemming aankomen. Zo werkt het bij qos dus ook, de livebox zet wel de juiste vlaggen op de ip pakketjes zodat qos wordt aangevraagd, maar als er ergens tussen jouw livebox en de voip server van orange een knooppunt zit dat niet naar die qos vlaggen kijkt, dan heb je er dus niets aan. Blijkbaar is er sinds enkele weken een knooppunt veranderd zodat ie jouw pakketjes met 'spoed-sticker' niet langer met voorrang behandelt, of misschien waren de instellingen al niet goed en is het op dat knooppunt kort geleden alleen maar drukker geworden dan voorheen.

Volgens mij kan je dit alleen via de helpdesk opgelost krijgen.

edit: het gaat in jouw geval om pakketjes vanaf de voip server naar jouw livebox en niet vanaf de livebox naar de voip server, maar daar verandert de uitleg niet van.
Gewijzigd door rrozema op 21 april 2007, 17:09
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'spraak valt weg met hoge upload ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Wifi verbinding valt weg Algemeen : 1 12 jan 2018
Advertentie