obey-robots.txt
02 December 2016, 18:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox werkt alleen mits 1 specifieke PC aangesloten

Worange
Mijn Livebox doet het sinds een week niet meer goed. Als ik mijn internetkabel uit de Livebox haal (aangesloten op PC-1) , stopt het @-lampje met branden en gaat het knipperen, wat betekend dat er geen ADSL-verbinding is.
Dit is opzich al vreemd, want de ADSL-kabel zit gewoon in de LINE-in ingang.

Wat het nog vreemder maakt is dat als ik een andere computer aansluit op de Livebox, zondat dat PC-1 aangesloten is, de Livebox niet werkt. Sluit ik nu PC-1 ook aan, dan doet de Livebox het gelijk weer en kan ook de andere computer gebruik maken van internet.

Kan het zijn dat ik per ongeluk de instellingen van de Livebox zo heb ingesteld dat de LB alleen een ADSL-verbinding 'mag hebben' als PC-1 erop is aangesloten??

mesa57
Lijkt me sterkt, dus probeer eerst maar eens een 'harde' reset (zie FAQ).

Worange
Harde reset al geprobeerd; resultaten:
@-lampje gaat weer knipperen, betekend geen verbinding, firmware wordt dus ook niet geupdate. Als ik vervolgens, na 15 min knipperen van het @-lampje, weer PC-1 erin plug gaat de Livebox na wat knipperen van het @-lampje en het data-verkeer-lampje over in het continu branden van het @-lampje en doet internet het weer..

Edit:
- Op PC-1 draait Windows Vista Home Premium
- De gebruikte telefoonkabel is langer dan 1,5m maar dit lijkt me hierop niet van invloed, ook omdat de LB hiervoor wel prima werkte.
- Er is met instellingen geklooit, mede omdat er een router (Sitecom DC-202v6) tussen heeft gezeten. Maar deze is er tussenuit gehaald en de LB is nadien (zoals gezegd) gereset.
Gewijzigd door Worange op 24 april 2007, 18:45

Richard
Vreemd.
Check eens je ip adres als je die pc1 er op hebt hangen.
Heeft die pc1 dan een 192.168.1.x ip adres of iets anders?

Greetings, Richard.

mesa57
Je zou bijna denken dat ie in bridge mode draait .....

Worange
IP-adres is 192.168.1.10

Hmm bridge mode zegt me niks..

mesa57
Nee, daarom is het ook zo raar.

Worange
Het zou kunnen dat ie in de bridgemode staat.. hoe kan ik dit checken?

Vandaag weer dingen geprobeerd, maar het blijft hetzelfde; elke keer als ik de internetkabel naar PC1 eruit trek kapt de LB ermee en doet niks het meer. Zolang PC1 maar aanstaat doet ie het en kunnen ook andere PCs gebruik maken van internte via de LB.. Erg raar.. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

Worange
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 140 Kb
DownStream 11324 Kb
Afname Dichtbij : 25.6 (dB)
Ver weg : 29.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 274
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 33
ES-teller van 1 dag 0

Beetje rare waardes voor de upload en afname ver weg lijkt me, ik woon namelijk 100m van de telefooncentrale vandaan. Sterker nog, toen de Livebox hier werd geinstalleerd hadden we ook problemen en kwam er een monteur, die vertelde dat ie die ochtend in de telefooncentrale zelf werk moest doen, en daar precies dezelfde snelheid meette als bij ons thuis. Hij was hier erg verbaast over en zei dat hij nog nooit zo'n snelle verbinding had gemeten. Toen alles nog perfect werkte was ook duidelijk te merken dat we een erg snelle verbinding hadden.

Dus het kan ook zijn dat de LB kapot is of er is iets mis met de lijn naar de telefooncentrale, internet is namelijk ook véle malen langzamer sinds het probleem optreedt.
Gewijzigd door Worange op 25 april 2007, 13:19

rrozema
Worange schreef:
Het zou kunnen dat ie in de bridgemode staat.. hoe kan ik dit checken?

Vandaag weer dingen geprobeerd, maar het blijft hetzelfde; elke keer als ik de internetkabel naar PC1 eruit trek kapt de LB ermee en doet niks het meer. Zolang PC1 maar aanstaat doet ie het en kunnen ook andere PCs gebruik maken van internte via de LB.. Erg raar.. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

post eens wat je voor resultaat krijgt van "ipconfig /all" op je pc1?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox werkt alleen mits 1 specifieke PC aangesloten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
m7 kastje via powerline werkt niet Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 13 18 maart 2016, 23:13
https werkt wel http niet Zyxel configuratie en problemen 3 02 maart 2016, 20:28
Geen Internet met de Fritzbox via DMZ aangesloten op het Online modem Eigen modem configuratie en problemen 35 12 februari 2016, 00:47
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:19:00
| Roroko08:31:18
| trebor6009:10:28
| mbakirci09:26:44
| Lutz09:40:28
| earlyhchicken09:40:32
| Jan194712:00:06
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?