obey-robots.txt
09 December 2016, 20:16
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Camera's bereiken achter Livebox en router

handyandy
Ik ben blond, van middelbare leeftijd en ....een vrouw ! Shit happens! Dus doe ik een beroep op jullie bij mijn probleem in de hoop dat ik een antwoord krijg in mutsen-taal...
Ik heb de LB met daarachter een Linksys WRT300N, na enig geklungel werkt dat al bijna een jaar perfect. Overmoedig geworden door mijn suc6 heb ik 2 draadloze ip camera's aangeschaft (Axis207W). Installatie was ook niet zo simpel, maar ik heb ze aan het werken binnen het netwerk en dat op gereserveerde ip adressen (192.168.2.125 en ...126).
Nu wil ik natuurlijk vanaf een andere plek op aarde mijn tuin kunnen bekijken. Ik snap dat ik een poort open moet zetten op de LB en de router en heb de handleiding van spatieman mbt port forwarding etc proberen te volgen, maar de LB geeft alleen 'HTTP server fout' op mijn pogingen. Kan iemand mij alstublieft helpen??

Richard
Ik ben blond, van middelbare leeftijd en ....een vrouw ! Shit happens!

Hahahaha LoL.Grin Is wel een leuke uitspraak, ook het woord "mutsen-taal" was me nog niet bekend, moet ik onthouden is wel een goeie.Smile

Maar oke even zonder dollen, je hoeft geen muts of blond te zijn om er weinig van te snappen, je moest eens weten hoeveel mensen daar geen kaas van gegeten hebben, da's niets om zich over te schamen, immers... ook niet iedereen heeft verstand van auto's, ieder zijn deskundigheid. Dus geen probleem.

Dan even naar die camera's toe dat is je vraag.
En ik weet zo vlug niet hoe ik dat in jip en janneke taal zou moeten uitleggen.

Feit is dat je maar 1 camera op poort 80 kunt hangen, omdat je maar 1x een portforward van buitenaf naar die poort kunt doen.
De camera's zelf zullen dus geconfigureerd moeten worden op meerdere poorten, bijv. cam1 op 80, cam2 op 81 etc.

Ik heb momenteel geen tijd om op te zoeken of dat bij deze Axis camera's ook zo is, maar vaak zijn er zelfs 2 poorten nodig, 1 http poort en 1 streaming poort en ook die moet dan ingesteld worden.

Het feit dat je ze al werkend hebt binnen het interne netwerk is een voordeel.

Wat je nu moet doen is gewoon kijken of je er 1 aan de praat krijgt.
Belangrijk hierbij is om te weten of alle poorten van de Livebox geforward zijn naar de linksys, zonee, dan zou ik dat als eerste doen, dan kun je de rest in de Linksys afhandelen.

Het is niet zo heel moeilijk allemaal, maar vergt nog al wat werk en ik ben niet zo goed in dingen heel eenvoudig uitleggen.

Greetings, Richard.

rrozema
Het is toch wel een beetje moeilijk, want ze heeft 2 routers achter elkaar zitten; de camera's hebben adressen in de 192.168.2.x reeks. Ze moet daarom dezelfde forwards in zowel de livebox alsook in de linksys aanmaken.

Ik ga er, net als Richard, van uit dat de linksys ook 'same port' toepast bij z'n port mappings. Ik heb het niet nagekeken, maar de kans bestaat dat je in de linksys wel kunt aangeven dat verkeer dat binnenkomt op poort x doorgestuurd moet worden naar poort y op je camera. De livebox kan dat niet (of in ieder geval niet zoals ie standaard is ingesteld). Daarom zul je, zoals Richard ook al zei, eerst 1 camera werkend moeten zien te krijgen middels de standaard poort instellingen en vervolgens van de 2e de poorten aanpassen en dan voor die poorten nogmaals de forwards voor die 2e camera aanmaken.

rrozema
Misschien kan ze beter haar netwerk toch ietsje anders inrichten door de linksys niet meer als router maar als switch in te zetten. Ze hoeft dan enkel nog in de livebox forwards aan te maken.

handyandy
Ik ben bang dat ik ondanks jullie hulp nog niet zoveel verder ben gekomen; het vervelende is dat ik overmorgen al vertrek en ik zou toch zooo graag beeld willen hebben, al is het maar van 1 camera...
In de setup van cam1 komen de volgende poorten voor:
http port 80, https port 443, rtsp port 554 (voor Mpeg-4)
Bij poortscan is 80 open, de anderen zijn secure (behalve als ik de firewall van de lb deactiveer.Ik heb ingegeven mer0 (geactiveerd bij NAT-interfaces), tcp. Als ik weg bent hangt er verder niets meer achter de lb en router. Kan ik dan de beide firewalls misschien beter uitschakelen? Thanx!

handyandy
Bij de NAT policies vul ik bij 'opnieuw georienteerde poort' allereerst het ip-adres van de lb in en daaronder het ip-adres van de router. Is dat wel goed?

rrozema
handyandy schreef:
Bij de NAT policies vul ik bij 'opnieuw georienteerde poort' allereerst het ip-adres van de lb in en daaronder het ip-adres van de router. Is dat wel goed?

Dit is de configuratie van de linksys, waar je het nu over hebt? Want de kreet 'opnieuw georienteerde poort' zegt mij even niets...

Volgens mij moet jij in je livebox 4 port forwards maken. Ik weet het WAN ip adres van jouw linksys niet (of ik heb het over het hoofd gezien). ik heb er 192.168.1.10 met een (*) neergezet; dat moet jij dus vervangen door het WAN adres van jouw linksys router. Deze instellingen maak je in het livebox configuratie menu onder 'Firewall'.

1:
Naam: http cam 1
toegang geactiveerd: Ja
protocol: TCP
Van Poort: 80
Tot Poort: 80
Lokaal ip adres: 192.168.1.10 (*)

2:
Naam: https cam 1
Van Poort: 443
Tot Poort: 443

3:
Naam: rtsp cam 1
Van Poort: 554
Tot Poort: 554

4:
Naam: rtsp cam 1
protocol: UDP
Van Poort: 554
Tot Poort: 554

Het kan zijn dat je een van de mappings 3 of 4 niet echt nodig hebt, http://www.cs.col...~hgs/rtsp/ zegt echter dat beiden zijn toegstaan.

Verder moet je dan in je linksys dezelfde 4 port forwards aanmaken, alleen vervang je daar steeds het lokaal ip adres door dat van een van je camera's. Dan moet het werken voor 1 camera.

Om de 2e camera te laten werken zul je de poort instellingen van die camera allemaal op andere poorten moeten instellen en die poorten vervolgens ook forwarden in beide routers net als de eerste camera. Als je er niet uit komt, mag je die 2e camera natuurlijk ook naar mij toe sturen. Zal ik je mijn adres even PM-en? Smile

rrozema
handyandy schreef:
Ik ben bang dat ik ondanks jullie hulp nog niet zoveel verder ben gekomen; het vervelende is dat ik overmorgen al vertrek en ik zou toch zooo graag beeld willen hebben, al is het maar van 1 camera...
In de setup van cam1 komen de volgende poorten voor:
http port 80, https port 443, rtsp port 554 (voor Mpeg-4)
Bij poortscan is 80 open, de anderen zijn secure (behalve als ik de firewall van de lb deactiveer.Ik heb ingegeven mer0 (geactiveerd bij NAT-interfaces), tcp. Als ik weg bent hangt er verder niets meer achter de lb en router. Kan ik dan de beide firewalls misschien beter uitschakelen? Thanx!

Nee, ik zou de firewalls zeker niet uitschakelen. Je loopt een gigantisch groot risico dat iemand anders jouw livebox en of router en of camera(s) wel even voor je "herconfigueert". En ik weet zeker dat jij noch wij van die actie gelukkig gaan worden. Spammers zijn meestal de eersten die dit soort zombie adressen in de gaten hebben en zullen er onmiddelijk misbruik van maken.

handyandy
Ik heb je aanwijzingen gevolgd en, op advies van mijn zoon, nog wat wijzigingen in de router aangepast, een paar maal gereset en...... beeld! Mijn man haalt Chinees, want ik gan nu natuurlijk voor camera 2!!

rrozema
handyandy schreef:
Ik heb je aanwijzingen gevolgd en, op advies van mijn zoon, nog wat wijzigingen in de router aangepast, een paar maal gereset en...... beeld! Mijn man haalt Chinees, want ik gan nu natuurlijk voor camera 2!!

Girl powerrrrr ! Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Camera's bereiken achter Livebox en router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten 17 22 september 2016, 19:04
IP camera Foscam via Wi-Fi Zyxel meer apparaten aansluiten 3 14 september 2016, 21:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:56:09
| Wanabo01:41:47
| SterkeJerke02:35:07
| jms31903:30:45
| gvmelle05:22:32
| MBroertjes05:41:48
| dutch flash09:04:02
| Franx11:51:33
| Lutz13:22:39
| Johan420:05:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.