obey-robots.txt
07 December 2016, 17:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Regelmatig korte onderbrekingen laatste maanden!

paulus1
Ik krijg al ca. 4 maanden regelmatig korte onderbrekingen van 1-5 minuten dat ik niet kan internetten.
Zowel Mozilla als IE laden geen internetpagina's.
De verbinding met mijn modem is gewoon ok.
De enige die het wel doet is mijn webmail van hccnet waar ik lid van ben, maar geen enkele andere webpagina wil laden. Omdat die het wel goed doet weet ik dat mijn internetverbinding aan mijn kant ook goed moet zijn.
Ik denk dat er iets is met de verbinding van Orange want toen het nog niet zolang geleden Wandoo was heb ik 2 jaar ononderbroken zonder problemen kunnen internetten.
Misschien herkennen andere mensen dit ook of ben ik toch de enige?

rrozema
Ik dacht al dat het aan mij lag. Ik heb ook zo nu en dan, zonder aanwijsbare reden, dat ik geen enkele reactie meer krijg. En na een poosje (binnen enkele minuten) is het ook weer over, zonder enige actie van mijn kant.

Lizard
Welke dns servers gebruiken jullie?

Ik heb gemerkt als ik niet de dns-relay van de livebox gebruik, dat m'n verbinding dan een stuk beter is.

rrozema
ik gebruik (uiteindelijk) de dns relay van de livebox. Heb m'n eigen w2k server staan die de dhcp en de dns verder regelt; forward is de livebox. Zodoende kan ik dhcp en dns reserveringen zelf regelen. Bovendien registreert de dhcp server de clients in active directory, welke op zijn beurt weer gebruikt wordt door de dns server om de name resolving op m'n lan te regelen.

Ik heb ook de livebox dns relay wel eens verdacht, maar het alternatief: een of meerdere dns servers achter de livebox benaderen, levert weer hangende livebox op, waarschijnlijk door te veel/snel udp connecties.

'k heb, als test, toch m'n dns forwards maar eens veranderd naar 194.134.5.5 en 194.134.0.97. Eens zien of het nu nog optreedt (en of m'n livebox nu nog vaker vastloopt).
Gewijzigd door rrozema op 03 mei 2007, 22:08

paulus1
Ik heb geen Livebox maar een gewone Speedtouch modem gekoppeld aan de wifi router.
Maar dat maakte tot voor kort niets uit voor mijn verbinding.
Naar mijn mening moet het gewoon liggen aan orange zelf.
Gewijzigd door paulus1 op 03 mei 2007, 22:03

paulus1
Nieuw experiment:
Vanaf een testsite van KPN :
http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
waar je grote bestanden kunt downloaden van bijv. 50 mb heb ik getest hoe dat werkte bij een zogenaamde bevriezing.
Het gekke is dus dat ik gewoon maximaal kan downloaden terwijl ik met geen enkele andere site contact kan krijgen.
Het lijkt er heel erg op dat die zogenaamde servers die een ip adres moeten opzoeken en mij door moeten verbinden niet goed werken.
Heel vreemd allemaal.
Gewijzigd door paulus1 op 05 mei 2007, 17:38

rrozema
Test is mislukt. M'n livebox hangt zich op als ik niet de dns-relay gebruik maar rechtstreeks de dns servers van orange benader.

Ik gebruik een windows 2000 server met dns server voor mijn clients. In die dns server stonden (tijdens de test) de beide orange servers als forwarder ingesteld. Door dit gebruik hangt de livebox zich dus reproduceerbaar (al is het pas na enkele dagen) op. Stel ik de dns-relay (192.168.1.1) in als forward adres, dan is er niets aan de hand. Toch maar weer terug naar de originele situatie dus.

paulus1
Ik heb de primary en secondary dns servers handmatig ingetikt in de tcpip instellingen en het gaat nu al een aantal dagen goed zonder onderbrekingen.
Wie weet ben ik er nu eindelijjk vanaf van dat gedoe.
PS mijn dns servers zijn:
primary 194.134.5.55
secondary 194.134.5.5
modem : speedtouch 510
router :netgear wpn824
Gewijzigd door paulus1 op 09 mei 2007, 22:23

rrozema
paulus1 schreef:
Ik heb de primary en secondary dns servers handmatig ingetikt in de tcpip instellingen en het gaat nu al een aantal dagen goed zonder onderbrekingen.
Wie weet ben ik er nu eindelijjk vanaf van dat gedoe.
PS mijn dns servers zijn:
primary 194.134.5.55
secondary 194.134.5.5
modem : speedtouch 510
router :netgear wpn824

Welke instellingen zijn dit? van je speedtouch, je netgear of je pc(s)? En hoe kom je aan deze dns server ip's? Eentje is in ieder geval niet een van de standaard dns servers van orange, want dat zijn deze: 194.134.5.5 en 194.134.0.97.

Voor de duidelijkheid voor de meelezers: als je de standaard livebox gebruikt en stelt op je pc de dns server op iets anders in dan de standaard 192.168.1.1, dan heb je veel kans dat je je livebox om de paar dagen moet resetten omdat hij dan hangt.

Lizard
Ik heb even gezocht op dat andere ip adres, en daar kwam ik deze lijst tegen:

http://www.weethet.nl/english/adsl_mxstream_dns.php

Onder wanadoo kom ik het 5.55 ip adres tegen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig korte onderbrekingen laatste maanden!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Regelmatig internet off line Storing 8 05 september 2014, 14:53
TG712 reset zich zeer regelmatig Storing 5 10 april 2014, 18:21
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing 28 07 april 2014, 23:22
Maanden last van storend internet Storing 12 06 maart 2014, 21:58
Internet valt regelmatig uit Storing 10 01 december 2013, 22:09
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:24:28
| Hans03:44:46
| Memooh05:11:25
| Wanabo09:47:32
| Tiger17:58:53
| ronald schuit18:57:22
| ekhhorlings21:17:06
| Lutz21:24:16
| mRcan22:48:34
| dutch flash23:04:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.