obey-robots.txt
05 December 2016, 03:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overstappen naar andere provider. Hoe zit het met KPN?

sjaakboot
Ben Orange behoorlijk zat en heb bijna mijn contract uitgezeten. Wil binnenkort overstappen naar een andere provider. Klopt het dat Orange via het KPN netwerk werkt?

Verder heb ik intussen mijn telefoon via Orange lopen en mijn KPN abonnement opgezegd. Hoe gaat het dan als ik overstap? Moet ik dan weer een nieuwe lijn laten aanleggen? Nee toch? Met andere woorden, kan ik mijn nummer porteren van Orange naar bijvoorbeeld Solcon?

Bedankt alvast!
 
Optimist
sjaakboot schreef:
Ben Orange behoorlijk zat en heb bijna mijn contract uitgezeten. Wil binnenkort overstappen naar een andere provider. Klopt het dat Orange via het KPN netwerk werkt?

Orange maakt gebruik van de koperdraadjes tussen jouw woning en de wijkcentrale, dus maakt per definitie gebruik van een KPN netwerk (in ieder geval het passieve deel van het netwerk). Orange heeft in de meeste gevallen eigen apparatuur in de wijkcentrales (het actieve deel van het netwerk), maar in sommige gebieden maakt Orange gebruik van een wholesale dienstverlening van een andere service provider, zoals van KPN.

Zorg ervoor dat je tijdig opzegt, want anders loopt het abonnement met een jaar door. Overigens is de politiek / OPTA niet blij met het stilzwijgend verlengen met een jaar. Dat zou de flexibiliteit van de markt en daardoor de marktwerking aantasten. Wellicht verandert de wetgeving op dat gebied.

Verder heb ik intussen mijn telefoon via Orange lopen en mijn KPN abonnement opgezegd. Hoe gaat het dan als ik overstap? Moet ik dan weer een nieuwe lijn laten aanleggen? Nee toch? Met andere woorden, kan ik mijn nummer porteren van Orange naar bijvoorbeeld Solcon?

Ja, je moet opnieuw telefonie aanvragen als je overstapt naar een andere leverancier van telefoniediensten. Overigens zouden alle leveranciers van telefoondiensten in staat moeten zijn om jouw bestaande nummer over te nemen c.q. moeten alle dienstenleveranciers meewerken aan het overzetten van het nummer naar een andere provider.

Succes ermee, Optimist
 
sjaakboot
Ja, je moet opnieuw telefonie aanvragen als je overstapt naar een andere leverancier van telefoniediensten. Overigens zouden alle leveranciers van telefoondiensten in staat moeten zijn om jouw bestaande nummer over te nemen c.q. moeten alle dienstenleveranciers meewerken aan het overzetten van het nummer naar een andere provider.


Optimist, helaas ben ik niet zo snel van begrip....... Begrijp ik het nu goed dat ik om over te stappen naar een andere provider eerst een nieuwe lijn bij KPN moet nemen om vervolgens deze nieuwe lijn weer te porteren naar de nieuwe provider????
 
Optimist
sjaakboot schreef:
Ja, je moet opnieuw telefonie aanvragen als je overstapt naar een andere leverancier van telefoniediensten. Overigens zouden alle leveranciers van telefoondiensten in staat moeten zijn om jouw bestaande nummer over te nemen c.q. moeten alle dienstenleveranciers meewerken aan het overzetten van het nummer naar een andere provider.


Optimist, helaas ben ik niet zo snel van begrip....... Begrijp ik het nu goed dat ik om over te stappen naar een andere provider eerst een nieuwe lijn bij KPN moet nemen om vervolgens deze nieuwe lijn weer te porteren naar de nieuwe provider????

Nee, dat zou niet nodig moeten zijn. Mocht er geen KPN telefoonabonnement meer aan jouw telefoonaansluiting verbonden zijn, dan kunnen de meeste ISP's dat voor je oplossen door een soort 'huurkosten' te berekenen die zij weer afdragen aan KPN. Die 'huurkosten' zijn door OPTA vastgesteld en daar kan je niet onderuit. Overigens zijn die 'huurkosten' ongeveer gelijk aan de kosten van een zogenaamd BelBudget abonnement, dus wellicht is het tóch handiger om zo'n goedkoop abonnementje af te sluiten.

Zo'n abonnementje wordt dan geleverd op het tweede aderpaar in de woning (kleurcodering is meestal oranje + wit).

Vervolgens sluit je dan een nieuw contractje af bij een nieuwe ISP (met eventueel een VoIP telefoonabonnement) op dit tweede aderpaar. Voordelen van deze benadering zijn:

1. Je hebt een BelBasis abonnement zodat je bij eventuele onbeschikbaarheid van een ISP VoIP dienstverlening toch nog 112 o.i.d. kunt bellen (analoge telefonie);
2. Je kunt ruim van tevoren een nieuw ADSL abonnement afsluiten. De nieuwe aansluiting wordt gerealiseerd op het tweede aderpaar (waar ook je BelBudget abonnement op zit) terwijl op de andere aansluiting nog gewoon je huidige ADSL aansluiting zit. Dit maakt de overstap van ISP's weer een stuk makkelijker / zekerder.

Optimist
 
sjaakboot
1. Je hebt een BelBasis abonnement zodat je bij eventuele onbeschikbaarheid van een ISP VoIP dienstverlening toch nog 112 o.i.d. kunt bellen (analoge telefonie);
2. Je kunt ruim van tevoren een nieuw ADSL abonnement afsluiten. De nieuwe aansluiting wordt gerealiseerd op het tweede aderpaar (waar ook je BelBudget abonnement op zit) terwijl op de andere aansluiting nog gewoon je huidige ADSL aansluiting zit. Dit maakt de overstap van ISP's weer een stuk makkelijker / zekerder.


Kijk met zo'n antwoord kan ik tenminste wat. Hartelijk dank en zal hier laten weten hoe e.e.a. gegaan is!
 
sjaakboot
Optimist, ik begrijp dat je zelf ook weer terug naar af bent gegaan. Weet je nog wat KPN rekende voor de nieuwe aansluiting? Kan daar namelijk niets over op hun site vinden. Alleen voor de zakelijke klanten!
 
Richard
Stond er eerst wel, beetje verborgen, maar ik kan het nu ook niet meer terugvinden.
Als ze er niets aan gewijzigd hebben sinds verleden jaar kost een Belbudget aansluiting 47,50 of 48,50.

Greetings, Richard.
 
Optimist
sjaakboot schreef:
Optimist, ik begrijp dat je zelf ook weer terug naar af bent gegaan. Weet je nog wat KPN rekende voor de nieuwe aansluiting? Kan daar namelijk niets over op hun site vinden. Alleen voor de zakelijke klanten!

Ik kon er ook niets over vinden, maar wat Richard daarover schrijft zal wel zo'n beetje kloppen. Ik maak me niet zo druk over dat installatietarief, want een goed werkende telefoonaansluiting vind ik hoe dan ook belangrijk.

Optimist
 
Richard
Dat was het tarief van verleden jaar, ik heb toen speciaal Belbudget genomen want Belbudget en Belbasis aansluitkosten waren toen 47,50 (excl. b.t.w. geloof ik) en voor een kaalkoperlijn (ook wel adsl-only telefoonlijn genoemd) waren de aansluitkosten 75 euro, terwijl het exact dezelfde lijn is. Dus ik was bijna de helft goedkoper uit door een Belbudget aan te vragen. Maandelijkse kosten waren hetzelfde.

Ik denk niet dat ze de tarieven inmiddels gewijzigd hebben, maar anders kan men altijd nog even een gratis nummer van KPN bellen om naar de tarieven te informeren.

Greetings, Richard.
 
boedda
moet je 3 maanden of 1 maand van te voren opzeggen/
moet dit aangetekend ?

hoe moet ik de livebox terugsturen als ik de originele verpakking niet meer heb?
kost ook weer geld en aangetekend...

maar ik ben na 9 maanden Orange ook zat nu de snelheid nog maar 1/3 de is.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen naar andere provider. Hoe zit het met KPN?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 20 04 december 2016, 18:24
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
Overstappen door storingen Storing 9 19 november 2016, 09:50
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:27:06
| frankvdz04:30:55
| ronald schuit05:03:58
| Wanabo07:10:21
| dutch flash07:14:57
| RichieB07:46:10
| Roroko09:00:53
| Hans10:53:53
| Lutz11:51:48
| Sambala13:59:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?