obey-robots.txt
08 December 2016, 17:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

philips snb6500 achter de livebox!!

lutjehoizen
wij hebben een livebox met 1 computer erop aan gesloten via utp kabel.
Heb nu een philips snb6500 wireless basis station aangesloten (ook met utp kabel)op de livebox.
Maar de philips station die ontvangt geen internet.
En op de phillips station heb ik nog een pc aangesloten d.m.v utp kabel.

Wat moet ik instellen op de livebox en wat moet ik instellen op de phillips wireless station om een internetverbinding te krijgen.

''ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, het lukt mij echt niet''

Richard
Als ik het goed zie is deze Philips een router.

In dat geval zou ik de FAQ volgen en alle pc's gewoon op deze Philips aansluiten.
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8
En dan de 4d faq:
Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)

Dat is even wat werk, maar als je dat gedaan hebt, dan werkt het ook wel fijn.

Greetings, Richard.

lutjehoizen
heb de faq gevolgt, maar krijg een melding als ik de static ip wil instellen.. dan krijg het volgende melding ''the wan ip can't cover the Lan side subnet''

heb geen flaauw idee wat dat betekent.

vr groet lutjehoizen

Richard
Controleer even of je de faq wel exact opgevolgt hebt.
Deze melding wil nogal eens graag verschijnen, als het WAN ip adres en het LAN ip adres in hetzelfde netwerk liggen.

Volgens de faq kun je het beste het WAN ip op 192.168.1.10 zetten, mag trouwens ook 192.168.1.9 zijn, is misschien wel beter.

Het LAN ip adres zou dan in de 192.168.2.x range moeten vallen.
Je zult dus EERST het LAN ip moeten wijzigen naar 192.168.2.x.
Het kan echter ook zijn dat deze Philips router dit standaard gebruikt, in dat geval kun je ook 192.168.10.x nemen, maakt allemaal niet uit als het maar niet 192.168.1.x is.

Die 192.168.1.10 mag dus alleen op WAN.
En om alles goed te kunnen instellen zul je eerst het LAN ip moeten wijzigen, ik zal dat in de faq ook even aangeven.

Greetings, Richard.

lutjehoizen
ik heb de faq goed gevolgt,

ik heb de philips base station eerst gereset,
toen in de router gelogt.
dan krijg je een instel wizard, dus gevolgt.
dan kan je uit verschillende verbindingen kiezen.
dus heb op de static ip aangeklikt.
alles ingevult hoe het in de faq stond.

en dan krijg ik dat melding.

wat moet ik doen,, of wat doe ik fout..

vr groet reinier

Richard
Je zegt het goed, maar de volgorde is fout, daarom heb ik die aangepast in de FAQ.

Reset je Phlips base station en log op dat basestation in.
Dan stel je EERST je LAN verbinding in zodat die op een andere range zit, bijv. 192.168.2.x

Die instellingen bewaren.

Dan pas ga je die instel-wizard gebruiken en het static ip invullen want dat is van je WAN (internet) verbinding die met de livebox gaat verbinden en die komt dan op 192.168.1.9 of 192.168.1.10 te staan al naar gelang je keuze.

Omdat je met die wizard begint, staan de standaard instellingen voor de LAN nog op het 192.168.1.x adres en daardoor krijg je die foutmelding.
Dus eerst LAN (lokaal netwerk) omzetten en instellingen opslaan, en dan pas de Wizard doen.

Greetings, Richard.

lutjehoizen
ik heb je instructies opgevolgt.

de pc's die via een kabeltje aangesloten zijn op de philips station hebben nu een internetverbinding,
maar als ik draadloos verbinding wil maken met me laptop dan krijg ik geen internetverbinding..

de ip adres en de subnetmasker krijgt mijn laptop wel...
maar geen gateway en dns-server
(en nu krijg ik een melding dat het een beperkteverbinding is)

vr groet Reinier

Richard
Het ip adres en subnetmasker krijgt de laptop dus wel, maar geen gateway en DNS server? Hmmz... da's wel vreemd eigenlijk want dat zouden ze wel moeten krijgen van de Philips.

Heb je alle beveiliging van het draadloze deel eraf gehaald zodat je eerst kunt proberen of alles goed gaat zonder beveiliging?

Zoja, dan zou je eens kunnen proberen met een vast ip adres etc. buiten de range van de dhcp.
Stel dat je dhcp van die Philips loopt van 192.168.2.2-192.168.2.100 dan geef je die laptop een ip van bijv. 192.168.2.110.
Subnetmasker blijft gewoon 255.255.255.0
Dan geef je zelf de gateway en DNS in, dat wordt het LAN ip van de Philips volgens mij zou dat dan 192.168.2.1 moeten worden afhankelijk van op welke range je die Philips hebt ingesteld.

Greetings, Richard.

mesa57
Richard schreef:
Het ip adres en subnetmasker krijgt de laptop dus wel, maar geen gateway en DNS server? Hmmz... da's wel vreemd eigenlijk want dat zouden ze wel moeten krijgen van de Philips.

Dat is niet zo vreemd. Als de draadloze verbinding niet werkt (b.v. door een niet ingestelde wep key of iets dergelijks), dan krijgen de PC's die draadloos werken ook geen gateway c.q. dns adres van de router. Het vast ingeven van die IP adressen heeft dan ook geen zin.

Richard
Als de draadloze verbinding niet werkt (b.v. door een niet ingestelde wep key of iets dergelijks), dan krijgen de PC's die draadloos werken ook geen gateway c.q. dns adres van de router.

Klopt, maar dan krijgt ie normaliter ook geen ip adres van de router en geen subnetmasker, dus vandaar die tip.

Van de andere kant bekeken... welk ip adres krijgt de laptop precies? Is het een correcte (192.168.x.x) of is het een 169.254.x.x. of iets in die geest?
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'philips snb6500 achter de livebox!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten 6 07 september 2015, 09:46
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten 13 27 februari 2015, 12:02
Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen? Huawei configuratie en problemen 8 27 januari 2015, 22:58
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:08:40
| Wanabo02:18:53
| Huubke6804:25:07
| dutch flash05:23:24
| peukevreugd06:20:02
| Ronsworld17:58:53
| earlgrey7219:22:20
| Hans20:07:45
| Ano20:37:52
| dutch123:20:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.