obey-robots.txt
07 December 2016, 17:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verbinding valt weg

zigster123
Sinds ik telefonie van Orange heb, hoor ik regelmatig van de persoon aan de andere kant van de lijn dat ik een paar seconden niet te horen ben, ik heb de lijnen al vernieuwd. Ik hoor de andere kant wel continu, het gebeurt met meerdere gesprekspartners.Sad
Kent iemand dit probleem? En is er een oplossing?

Bartnl
Hetzelfde probleem hier. Is me wel opgevallen dat het "haperen" alleen gebeurd waneer ik iets aan het downloaden ben.
Volgens de helpdesk zou het over zijn als ik de livebox rechtstreeks op het Isra punt aan zou sluiten, ipv op de 1e (en enige) telefoonstekker in mijn huiskamer.
Vandaag de boel naar het Isra punt verhuisd, maar helaas....... nog steeds wegvallen tijdens downloaden.
Gewijzigd door Bartnl op 03 juni 2007, 20:50

rrozema
zigster123 schreef:
Sinds ik telefonie van Orange heb, hoor ik regelmatig van de persoon aan de andere kant van de lijn dat ik een paar seconden niet te horen ben, ik heb de lijnen al vernieuwd. Ik hoor de andere kant wel continu, het gebeurt met meerdere gesprekspartners.Sad

Orange telefonie is voip (= Voice Over IP). Dat betekent dat het telefonie verkeer mee gaat in dezelfde datastroom als jouw down en uploads. Het verkeer naar jouw gesprekspartners toe is voor jouw livebox upload, typisch de kant waarop jouw adsl lijn het langzaamst is. Indien er veel ander upload verkeer is, dan kan het voorkomen dat er te weinig bandbreedte overblijft om de pakketjes van het telefoongesprek op tijd in de voip server te krijgen. Bij dataverkeer is zo'n vertraging niet zo ernstig: de pc aan de andere kant wacht gewoon even wat langer. Bij een voip-server is het wel belangrijk dat de data op tijd aankomt; data die te laat komt heeft geen nut meer en wordt daarom gedropt. Blijkbaar komt er bij jou nogal eens wat data te laat aan, waardoor jouw gesprekspartners gaten in het gesprek horen vallen.

Om te voorkomen dat er data te laat aankomt op de voip-server bestaat er een zogenaamde QOS (=Quality Of Service). De livebox zet op elk pakketje dat voor de voip-server bestemd is een extra vlaggetje, dat aangeeft dat dit pakketje met prioriteit moet worden afgehandeld.

Ik hoop dat dit je wat inzicht geeft in waarom er aan jouw kant niets aan de hand is en alleen jouw gesprekspartners flarden missen. Hoe je het moet oplossen is echter een heel ander verhaal. Er kunnen vele oorzaken zijn, maar de bottom-line is dat er onvoldoende bandbreedte in je upload beschikbaar is om de voip data op tijd bij de voip server te krijgen.

Je zult moeten kijken wat de beschikbare upload bandbreedte is, hoeveel er al van die bandbreedte gebruikt wordt door andere toepassingen. Ook kan het zijn dat er voldoende bandbreedte is, maar dat je extreem lange ping-tijden op je upload hebt, bijvoorbeeld doordat er vaak een verzend-fout optreedt. Als echter blijkt dat er niets mis is met de beschikbare upload bandbreedte dan zul je misschien de QOS instellingen in de livebox kunnen controleren (via telnet).

Echter, de meeste controles kunnen enkel door Orange worden uitgevoerd. Dus dan ben je afhankelijk van de helpdesk/n-de lijn.

Succes.

zigster123
Bartnl schreef:
Hetzelfde probleem hier. Is me wel opgevallen dat het "haperen" alleen gebeurd waneer ik iets aan het downloaden ben.
Volgens de helpdesk zou het over zijn als ik de livebox rechtstreeks op het Isra punt aan zou sluiten, ipv op de 1e (en enige) telefoonstekker in mijn huiskamer.
Vandaag de boel naar het Isra punt verhuisd, maar helaas....... nog steeds wegvallen tijdens downloaden.

Ik heb de lijn al op het isra punt zitten, ik download wel veel, maar daar heb toch ADSL voor dacht ik.Shock

zigster123
rrozema schreef:
zigster123 schreef:

Orange telefonie is voip (= Voice Over IP). Dat betekent dat het telefonie verkeer mee gaat in dezelfde datastroom als jouw down en uploads. Het verkeer naar jouw gesprekspartners toe is voor jouw livebox upload, typisch de kant waarop jouw adsl lijn het langzaamst is. Indien er veel ander upload verkeer is, dan kan het voorkomen dat er te weinig bandbreedte overblijft om de pakketjes van het telefoongesprek op tijd in de voip server te krijgen. Bij dataverkeer is zo'n vertraging niet zo ernstig: de pc aan de andere kant wacht gewoon even wat langer. Bij een voip-server is het wel belangrijk dat de data op tijd aankomt; data die te laat komt heeft geen nut meer en wordt daarom gedropt. Blijkbaar komt er bij jou nogal eens wat data te laat aan, waardoor jouw gesprekspartners gaten in het gesprek horen vallen.

Om te voorkomen dat er data te laat aankomt op de voip-server bestaat er een zogenaamde QOS (=Quality Of Service). De livebox zet op elk pakketje dat voor de voip-server bestemd is een extra vlaggetje, dat aangeeft dat dit pakketje met prioriteit moet worden afgehandeld.

Ik hoop dat dit je wat inzicht geeft in waarom er aan jouw kant niets aan de hand is en alleen jouw gesprekspartners flarden missen. Hoe je het moet oplossen is echter een heel ander verhaal. Er kunnen vele oorzaken zijn, maar de bottom-line is dat er onvoldoende bandbreedte in je upload beschikbaar is om de voip data op tijd bij de voip server te krijgen.

Je zult moeten kijken wat de beschikbare upload bandbreedte is, hoeveel er al van die bandbreedte gebruikt wordt door andere toepassingen. Ook kan het zijn dat er voldoende bandbreedte is, maar dat je extreem lange ping-tijden op je upload hebt, bijvoorbeeld doordat er vaak een verzend-fout optreedt. Als echter blijkt dat er niets mis is met de beschikbare upload bandbreedte dan zul je misschien de QOS instellingen in de livebox kunnen controleren (via telnet).

Echter, de meeste controles kunnen enkel door Orange worden uitgevoerd. Dus dan ben je afhankelijk van de helpdesk/n-de lijn.

Succes.

Ik ben momenteel bezig met mailwisseling met de helpdesk, ik bel ze liever niet. tot nu toe kost het alleen maar geld en wordt er niks opgelost.Angry

rrozema
zigster123 schreef:
Ik heb de lijn al op het isra punt zitten, ik download wel veel, maar daar heb toch ADSL voor dacht ik.Shock

Jazeker, dowload je gek, zou ik zo zeggen Wink, ik bedoel zeker niet dat je niet moet gaan downloaden om je telefonie te laten werken. Met mijn verhaal probeer ik je een beeld te geven van hoe e.e.a. zou moeten werken, zodat je zelf beter kunt bepalen waar de fout zit.

Telefonie heeft eigenlijk maar een heel klein beetje bandbreedte nodig en ook de 4Mbit Family variant moet ruim snel genoeg zijn. En wanneer je toch de gehele lijn 'dicht' trekt met je up-/downloads zou QOS er alsnog voor moeten zorgen dat de pakketjes van telefonie voorrang krijgen op die van je up-/downloads zodat telefonie ook dan probleemloos blijft werken.

Ik denk dan ook dat er bij jullie aansluiting echt iets niet goed zit. Misschien dat we er samen uit kunnen komen wat dat is. Eigenlijk vermoed ik dat Orange de QOS bij ons allemaal niet in orde heeft maar dat wij dat (nog) niet merken omdat wij niet onze upload dicht trekken. Bijvoorbeeld omdat wij niet zo veel verkeer genereren of omdat we gewoon meer bandbreedte tot onze beschikking hebben doordat we dichter bij de centrale zitten. Deze vermoedens zijn nog niet op feiten gebaseerd, maar het is meer een gok op basis van de symptomen.

johnytheone
ik heb hier precies dezelfde problemen als zigster 123

al een nieuwe live box gehad

kpn geweest om het israpunt te controleren,alles goed

maar toch een slechte telefoon verbinding ,en dan vooral uitgaand

en ze bliven je aan het lijntje houden helaasSad

Dloblow
Al hoewel Orange beweert dat telefonie geen last heeft van de down en upstream is dit zeker wel het geval. Als ik een download heb lopen via bittorrent (of news) die de volledige verbinding pakt kan ik niet meer fatsoenlijk bellen ! Inderdaad krijg je dan stotters en wegvallers. Mijn livebox staat bovenop het isra punt, dus dat kabeltje van 30 cm ertussen.

Ander probleem, als ik opneem hoort de andere kant 1 tot twee seconden niets. Dus ik mag nooit direct "Hallo daar" zeggen want dat missen ze ... super irritant.

Ik heb het zooooooooooooo gehad met Orange.

Blown to pieces ...

CeruBoy
Hier hetzelde,

ik download niks en toxh het probleem..

Orange laat al een week niks van zich horen dus denk dat ik maar terug ga naar de kpn met de telefoon

zigster123
eindelijk iets gehoord van Orange, ze hebben gezegd dat ik mijn up/download moest cappen, aangezien Orange geen voorrang geeft aan telefonie. Ik zit nu op een lagere snelheid als met mijn oude ADSL. Ik had gewoon alles bij het oude moeten laten, wel wat duurder, maar alles werkte perfect. Op mijn vraag of ik wegens wanprestatie weg mocht, werd me verteld dat het niet hun schuld is dat ik zoveel download, terwijl dat bij mijn informatiewinning notabene de belangrijkste vraag was: Heb ik bij veel en constant downlaoden een goede telefoonverbinding? Daar werd volmondig ja op gezegd, want telefonie kreeg voorrang.
SukkelsSad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:20:21
| Hans03:40:39
| Memooh05:07:18
| Wanabo09:43:25
| Tiger17:54:46
| ronald schuit18:53:15
| ekhhorlings21:12:59
| Lutz21:20:09
| mRcan22:44:27
| dutch flash23:00:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.