obey-robots.txt
04 December 2016, 23:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Inkomende telefonie via KPN nummer werkt niet

Hemme
Indien mij iemand belt op het KPN nummer en ik neem op, dan hoor ik niets, de beller hoort de telefoon gewoon over gaan en denkt dat ik niet thuis ben. Dit probleem heb ik sinds een paar dagen, daarvoor werkte alles naar behoren. Ik denk dat het modem defect is. Als ik het modem uitschakel dan werkt de inkomende telefonie via het KPN nummer namelijk wel. Ik heb het probleem gemeld bij orange, maar orange reageert niet. Herkent iemand dit probleem? Graag antwoord

loislane79
Ik heb hetzelfde probleem. Bel ik Orange, dan verwijzen ze me door naar KPN. Maar het probleem ligt daar niet. Ik weer Orange gebeld, word ik aangeraden om nummerportering aan te vragen. Dat wil ik dus niet. Toen zeiden ze dat ik het Wanadoonummer moest gebruiken, dat werkt dus wel, maar ik wil gewoon mijn nummer dat ik al zes jaar heb houden! Is het niet mogelijk om via je KPN nummer gewoon gebeld te worden ofzo?

murdock
Hey dit heb ik nu dus ook sinds 1 of 2 dagen. Heb alleen orange family en gewoon kpn telefoon abbonement. Als we gebeld worden dan gaat de telefoon gewoon over maar dan neem je op hoor je niks, en de ander denkt dat de telefoon nog over gaat. als ik de livebox uitzet dan werkt het wel gewoon maarja dan geen internet en das ook nie de bedoeling. Ik denk dat het dus aan de livebox werkt weet alleen niet wat het probleem is.

rrozema
Dit lijkt op een defecte livebox. Het telefoonrelais lijkt niet meer te schakelen. Als het na een reset naar fabrieksinstellingen (harde reset) nog niet werkt, zou ik contact opnemen met de helpdesk voor een andere livebox.

Hoor je nog wel de 'klik' vanuit de livebox een klein poosje nadat je hem hebt ingeschakeld? Het telefoonrelais verbindt in rust stand (als de livebox uit is) de line met de telefoon aansluiting door en wordt omgezet als de livebox is opgestart met de duidelijk hoorbare 'klik' als gevolg.

loislane79
Net harde reset gedaan. Nog steeds niks. Inderdaad geen klik meer als er telefoon binnen zou moeten komen. Ook niet als hij ingeschakeld wordt..
dus denk dat het daar aan ligt dan?
Wel vreemd dat ik door de helpdesk gewoon met een kluitje het riet in wordt gestuurd.... het is wel een oude livebox van toen Family net actief ging..

murdock
Hey ik heb ondertussen naar de helpdesk gebeld kreeg iemand met niet zoveel verstand er van, moest livebox resetten nou ik gedaan werkte niet weer terugbellen. kreeg toen iemand die er wel verstand van had en die bedacht ook best snel dat de splitter kapot was, en hij zei nou dan krijgt u een nieuwe en die heb ik inmiddels ook (na 2 dagen) er zou een brief bij zitten hou ik de ouwe moest opsturen maar dat zit er nie bij, dan maar niet opsturen...Smile

rrozema
De splitter heeft er niets mee te maken. De splitter is niet meer dan een filtertje dat zorgt dat het adsl en het telefonie signaal gescheiden worden en die is continue aangesloten.

Het telefoon relais is een veiligheidsvoorziening om te zorgen dat je via pstn kunt bellen en gebeld worden als de livebox uit is. Als er geen stroom op het relais staat, dan valt deze in de rust stand en verbindt dan rechtstreeks de phone aansluiting met het gefilterde telefoon signaal. Pas als de livebox ver genoeg geinitialiseerd is om voip actief te maken, wordt het relais uit de rust stand gehaald. In jouw livebox wordt waarschijnlijk dit relais niet meer goed omgeschakeld.

H@rm
Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen.
Wel raar dat er opeens een aantal lb tegelijkertijd kapot gaan.
Maar dan zal ik de helpdesk ook maar terug bellen en zeggen dat ik een nieuwe livebox wil!

rrozema
H@rm schreef:
Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen.
Wel raar dat er opeens een aantal lb tegelijkertijd kapot gaan.
Maar dan zal ik de helpdesk ook maar terug bellen en zeggen dat ik een nieuwe livebox wil!

Probeer eens of je de klik hoort. Bij mij is het een zeer duidelijk hoorbare klik, +- 20 seconden na het opstarten. En probeer eens of je wel kpn telefonie hebt als je de livebox uit zet, dat hoort namelijk wel zo te zijn en dat doet dit relais.

1984
Hemme schreef:
Indien mij iemand belt op het KPN nummer en ik neem op, dan hoor ik niets, de beller hoort de telefoon gewoon over gaan en denkt dat ik niet thuis ben.

Dat gebeurd hier ook zo nu en dan,(wat dan normaal resetten betekend) echter soms heb ik ook dat ik en de beller niets hoor, dan na ± 1 min hoor ik aan de andere kant van de lijn "hij hoort me geloof ik niet " waarna ik ook weer hoorbaar ben.....Of het de splitter of iets anders is, 1 ding is mij duidelijk de livebox of de software heeft een probleem met telefonie waardoor er storingen ontstaan. (denk ik...?)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Inkomende telefonie via KPN nummer werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing 9 14 oktober 2016, 20:35
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:27:39
| frankvdz00:31:28
| ronald schuit01:04:31
| Wanabo03:10:54
| dutch flash03:15:30
| RichieB03:46:43
| Roroko05:01:26
| Hans06:54:26
| Lutz07:52:21
| Sambala09:59:45
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?