obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Livebox niet /wel geactiveerd
1984

Quote

vdrijver schreef:
hoe kan de livebox het 10 dagen onafgebroken gedaan hebben als ze dat ding automatisch om de 5 dagen herstarten of heb je dat aangepast in het modem?


Daar merk ik eigenlijk niets van, misschien gebeurd dat als ik slaap.Wink

Maar:Wat is het verschil tussen via de site starten of reset via stekker eruit of reset met rst knop ingedrukt.......Cool
 
rrozema

Quote

1984 schreef:
De livebox +telefonie hebben het de laatste 10 dagen onafgebroken goed gedaan. ± een 1 uur geleden begon het ADSL lampje weer te knipperen zo ook het dataverkeer lampje, zoals hij 10-6-07 (zie eerste post)_ ook deed .
Ditmaal heb ik hem via de site ( http://192.168.1.1/ ) de livebox opnieuw gestart.
Wat is het verschil tussen via de site starten of reset via stekker eruit of reset met rst knop ingedrukt.......Frown


Via de configuratie schermen resetten is een zgn. "warm"-reboot. De hardware van de livebox krijgt een reset signaal maar blijft continue aan de spanning zitten. Wanneer je de stekker er uit trekt, wordt de gehele livebox spanningsloos en gaat daardoor terug naar z'n begin situatie, een zgn. "cold"-reboot, ofwel een koude start. In theorie zouden ze beiden hetzelfde resultaat moeten hebben. In de praktijk blijken echter sommige 'instellingen' niet altijd weg te gaan bij een warme herstart. Dus, een warm-reboot bespaart je het loopje naar de meterkast, maar als je echt zeker wilt zijn dat je livebox goed gereset is, trek dan even de stekker er uit.
 
1984
Bedankt @ rrozema, mijn hoofd aansluiting zit in de woonkamer, ik had nu het idee dat een warme herstart beter was omdat er er wel dataverkeer was....?
Met de RST knop ingedrukt is dat een harde reset?
Gewijzigd door 1984 op 20 juni 2007, 22:53
 
rrozema
Nee, de reset knop indrukken is ook een warm-reboot. Immers, de electronica in de livebox is nog steeds niet spanningsloos geweest. Enkel de stekker er uit en weer er in is een cold-boot, want de livebox heeft geen aan-uit-knop.

Trouwens, 'harde reset' is een term die hier op het forum (volgens mij onterecht) wordt gebruikt voor de procedure van het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen. Dus die woordkeus is misschien niet zo handig.
 
1984
Dat begreep ik dus niet helemaal koud / warm en harde reset,
ik had het uit de Wanadoo handleiding (stekker eruit 1 min en dan opstarten met RST knop ingedrukt.
als dat niet werkt moet de helpdesk een aantal testen uitvoeren (wat ze vorige week dus verrekte te doen) en evt. een nieuwe livebox zenden.
Maar over de helpdesk heb ik geen goed woord.Sad
 
1984
Gisteren avond ging de LB weer down het @ lampje bleef branden ook op de site http://192.168.1.1/ gaf hij aan dat internet ok was, Niet dus,
Op 3 verschillende manieren gereset, nu knipperde het @lampje wel
3 uur later werd alles weer spontaan geactiveerd later is hij nog nog enkele malen uitgevallen 20 dan 10 min zojuist 1 min.
Wat me opviel is dat het IP adres van mijn netwerk(waar ik wel mee kan pingen) op de Mac anders is dan wat ik vind bij de livebox Uw IP-adres....... Is dat normaal Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox niet /wel geactiveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie