obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
pathping
Wanabo
Gebruik je toevallig een ip blokker zoals peerguardian of protowall. Die akamai range wordt namelijk in sommige lijsten geblokt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Nee dat zal het niet zijn want bij mij werkt het ook niet en ik heb geen peerguardian of protowall.
Werkt het bij jou dan wel met de Livebox Wanabo?
Greetings, Richard.
 
rrozema
Bij mij werkt het met m'n speedtouch ook. 'k zal vanavond ter test m'n livebox nog eens even aansluiten, dan kan ik gelijk ook even in de firewall config kijken, want ik meen me te herinneren dat er wel het e.e.a. in de standaard firewall regels stond over icmp.
 
LuMbErJaCk
Het moet echt iets zijn in de Livebox, want bij mijn vorige provider (Demon) had ik een eigen modem en daar ging pathping altijd prima doorheen. Zoals ik al eerder zei ^^ is het juist ook zo raar omdat, zover ik weet, pathping ook een onderdeel van het icmp protocols is, net als ping en tracert. Dus ik ben wel benieuwd of rrozema iets kan vinden in zijn Livebox firewall. Ik verwacht er niet zo gek veel van, omdat ik het ook geprobeerd heb met de LB firewall uit.
Hierboven zei iemand ook dat het misschien aan die amakai adressen kan liggen, maar die heb ik als voorbeeld bestemming gebruikt om hier te posten, maar natuurlijk heb ik ook andere ip's geprobeerd en niet alleen die.
Gewijzigd door LuMbErJaCk op 14 juni 2007, 10:56
style8,Crysystem-spc-Forums
 
Richard
Het moet zeker iets in de Livebox zijn, want rrozema kan het ook met de Speedtouch, dus daarmee kan men al concluderen dat het niet bij Orange zelf ergens geblokkeerd word.

Maar rrozema is ook nogal thuis in het telnet gebeuren van de Livebox dus dikke kans dat hij toch ergens iets zal ontdekken wat wellicht het probleem veroorzaakt.
Bij mij staat de firewall in de Livebox weliswaar uit, maar dat wil niet altijd iets zeggen als je ziet wat er dan soms via telnet toch nog anders of deels aangepast blijft staan.
Dus ben reuze nieuwsgierig naar zijn ontdekkingen in deze straks.

Overigens ligt het inderdaad niet aan akamai, ik heb er ook verschillende geprobeerd waarvan ik zeker weet dat ze moeten werken.
Rrozema komt er wel achter, ben ik van overtuigt.

Greetings, Richard.
 
Wanabo
Hier werkt het ook niet!

Ik heb een nieuwe test gedaan met PeerGuardian uitgeschakeld, want die blokt bij mij ICMP van akamai. (Vandaar mijn eerdere opmerking)

Quote

C:\>pathping www.orange.nl

Tracing route to a443.x.akamai.net [80.67.86.201]
over a maximum of 30 hops:
0 zondernaam [192.168.*.*]
1 * * *
Computing statistics for 25 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0 zondernaam [192.168.*.*]
100/ 100 =100% |
1 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% zondernaam [0.0.0.0]

Trace complete.

C:\>pathping www.orange.nl

Tracing route to a443.x.akamai.net [80.67.86.201]
over a maximum of 30 hops:
0 zondernaam [192.168.*.*]
1 * * *
Computing statistics for 25 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0 zondernaam [192.168.*.*]
100/ 100 =100% |
1 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% zondernaam [0.0.0.0]

Trace complete.

C:\>


Ik moet er nog wel bij vermelden dat ik ICMP ook in de LiveBox al blokkkeer (Advanced, Firewall, Policies)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'pathping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie