obey-robots.txt
09 December 2016, 18:19
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

upload probleem : onbekend IP adres

moira
Ik heb al sinds juni 2004 een hostadres bij orange ( voorheen wanadoo )

Uploaden ging altijd probleemloos, via WS_FTP Pro.

Sindskort krijg ik echter de volgende melding :

530 Connection refused, unknown IP address.
Failed to receive response after connect

Dus ik gebeld met helpdesk van orange, en de medewerker had er volgens mij niet echt veel verstand van, maar uiteindelijk kwam ik erachter dat het ftp adres anders was.

Het ftp adres heb ik aangepast, en ik kreeg verbinding met de server, maar ik zal alleen geen eigen mapje staan in de rechterkolom.
Wel andere w-.... namen, behalve de mijne.

Wat zou dit probleem nou kunnen zijn ?
Is het herkenbaar bij jullie ?

Ik zou graag weer mijn site willen bijwerken, maar het lukt me dus niet meer.

Dit is het adres : www.basje.info

Alvast bedankt voor de info !

Groetjes Moira

Richard
Ik weet niet wat ze je gezegd hebben maar dit lees ik op de helppagina's van Orange zelf.

Ftp server: home.orange.nl
usernaam: jouw email adres zonder @orange.nl er achter
Dat werkt, heb ik getest.

Maar jij hebt een hostadres dus misschien een ander soort account nodig?

Greetings, Richard.

Wanabo
Logischer wijs zou je ftp adres ftp.basje.info moeten zijn. Maar hoe het exact met door orange/wanadoo uitgegeven domeinen werkt weet ik niet. Alleen als ik mijn home directory wil bereiken dan moet ik home.wanadoo.nl/username gebruiken (wanadoo vervangen door orange werkt ook.)
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

moira
Bedankt voor jullie reakties.
Maar het lukt nog steeds niet.
Net weer gebeld, en de helpdesk ( weer een ander ) zei inderdaad ook dat ik als host adres alleen www.basje.info zou kunnen invoeren.
Zij heeft het geprobeerd, en zij kreeg wel verbinding met de host-server. Ik probeer het , maar bij mij komt hij automatisch op met ftp ervoor, terwijl orange zegt dat ik dat er niet voor moet zetten. Ik wordt er nu langzamerhand een beetje kriegel van !

dit zijn de gegevens :

ftp-server = webhosting.wanadoo.nl
login = inderdaad w-mailnaam zonder @wanadoo
wachtwoord = ook goed
webhosting adres zou toch moeten zijn wat in mijn abonnement staat.
ftp://999999999.webhosting.wanadoo.nl ( 9 cijfers )
Of anders www.basje.info ( volgens orange zonder ftp ervoor )

En nog komt deze foutmelding in beeld :

530 Connection refused, unknown IP address.
Failed to receive response after connect
Host type (1): Automatic detect

moira
Alleen als ik mijn home directory wil bereiken dan moet ik home.wanadoo.nl/username gebruiken (wanadoo vervangen door orange werkt ook.)

Die heb ik zelf ook, en dat werkt wel goed in hetzelfde programa.
Het is alleen mijn domein-site die ik niet meer kan uploaden.

rrozema
Dit lijkt op het probleem van de proxy server(s). De ip range waarin jouw ip adres ligt, zou wel eens niet toegevoegd kunnen zijn op de ftp server als toegestane adressen na een uitbreiding van het aantal adressen van Orange. Als dat klopt, dan is het een configuratie fout van Orange en kun jij er zelf helemaal niets aan doen.

Bij de proxy servers is het, nadat een paar gebruikers individueel al lange tijd geen vooruitgang geboekt hadden, ineens wel opgelost. Toevallig vlak nadat er in een thread hier op het forum aandacht aan besteed was... Hopelijk leest degene die het proxy server probleem heeft opgelost hier ook mee? Wink

moira
Dat klinkt inderdaad zeer aannemelijk !
Ik onderhoud namelijk ook een website voor iemand anders, ( met eigen domeinnaam ) en deze kan ik wel uploaden.
Wanneer ik het IP adres van hun intoets, dan kom ik gewoon netjes in een lijst, waar ik deze persoon ook in tegenkom.
Dan kan ik netjes de map openen, en de bestanden uploaden.

Maar mijn naam komt inderdaad helemaal niet voor in de lijst, op mijn IP adres.

Pfff, ik heb nu al 4 x gebeld met orange, 4 verschilende mensen aan de lijn gehad, en steeds mijn verhaal weer moeten uitleggen.

Ik ga nog een poging doen, met jouw verhaal over de proxy server er maar bij. Hopelijk zit er dan iemand daar die het snapt !

rrozema
moira schreef:
Dat klinkt inderdaad zeer aannemelijk !
Ik onderhoud namelijk ook een website voor iemand anders, ( met eigen domeinnaam ) en deze kan ik wel uploaden.
Wanneer ik het IP adres van hun intoets, dan kom ik gewoon netjes in een lijst, waar ik deze persoon ook in tegenkom.
Dan kan ik netjes de map openen, en de bestanden uploaden.

Maar mijn naam komt inderdaad helemaal niet voor in de lijst, op mijn IP adres.

Pfff, ik heb nu al 4 x gebeld met orange, 4 verschilende mensen aan de lijn gehad, en steeds mijn verhaal weer moeten uitleggen.

Ik ga nog een poging doen, met jouw verhaal over de proxy server er maar bij. Hopelijk zit er dan iemand daar die het snapt !

Ik weet niet of dat je gaat helpen. Als je met de helpdesk praat moet je een beetje Jip en Janneke taal gebruiken. Als jij begint over de proxy server terwijl je een probleem met de ftp server hebt, dan maak je het natuurlijk wel erg ingewikkeld :p:p.

Ik denk dat je beter even zelf kunt uitproberen of je vanaf een ander ip adres (bijvoorbeeld op je werk?) wel/ook niet op de ftp server kunt komen. Als je dan dezelfde soort fouten krijgt, kun je nog eens iemand met een ander orange ip adres -die je voldoende vertrouwt- jouw inlog gegevens geven en hem laten proberen in te loggen.

moira
Nou, ik heb inmiddels een andere host-provider aangevraagd.
Dit werkt niet bij orange !
De medewerkers aan de helpdesk blijven zeggen dat het zou moeten werken, dus niet.

Ik hoop dat ik gauw kan beginnen bij een andere host-provider.

Richard
Volgens mij heeft het niets met proxy's te maken maar met je ftp programma als ik dit zo lees:
Net weer gebeld, en de helpdesk ( weer een ander ) zei inderdaad ook dat ik als host adres alleen www.basje.info zou kunnen invoeren.
Zij heeft het geprobeerd, en zij kreeg wel verbinding met de host-server. Ik probeer het , maar bij mij komt hij automatisch op met ftp ervoor, terwijl orange zegt dat ik dat er niet voor moet zetten. Ik wordt er nu langzamerhand een beetje kriegel van !

Het kan inderdaad zo zijn dat je moet ftp'en naar www.basje.info maar dan moet het dus niet automatisch ftp.www.basje.info gaan worden.

Ik heb net even getest en het klopt, ftp.basje.info werkt niet, omdat die hostnaam niet bekend is of je zou dat in de DNS moeten wijzigen.
Als je ftp doet naar www.basje.info dan werkt het wel, alleen weet ik zelf natuurlijk het wachtwoord niet, dus ik krijg wel verbinding maar deze wordt dan verbroken omdat anonieme toegang niet mogelijk is.

Wat ik zou adviseren is om eens een andere FTP client te nemen, bijvoorbeeld FlashFXP of de FTP funktie in Total Commander, want deze laatste is sowieso een heel handig programma en daar kun je wel een ftp verbinding mee maken zonder dat hij zelf er weer "ftp" voor gaat zetten.

Dus ik denk eerder aan een verkeerde instelling in WS-FTP die je nu gebruikt omdat dat ftp er steeds voor komt te staan.
Het werkt dus wel bij Orange, de fout ligt in jouw FTP programma.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'upload probleem : onbekend IP adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen 17 11 april 2016, 20:15
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen 10 29 februari 2016, 20:33
Vast IP adres Zyxel configuratie en problemen 2 19 februari 2016, 15:10
Email adres Wie O Wie Email 4 27 december 2015, 13:14
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:37:58
| Wanabo01:15:24
| jms31901:33:36
| Hans01:35:31
| gvmelle03:25:23
| MBroertjes03:44:39
| dutch flash07:06:53
| Franx09:54:24
| Lutz11:25:30
| Johan418:08:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.