obey-robots.txt
02 December 2016, 18:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nieuwe aansluiting maar geen internet/telefonie (opgelost door Orange)

Liberty
Bij mij werkt internet/telefonie sinds het begin prima zonder problemen. Mijn broer heeft @home en hem Orange family internet en telefonie aangeraden. Binnen 2 weken van online aanmelden de LiveBox ontvangen en diverse brieven.
Zou moeten werken op 13 juni vanaf 18.00 uur.
Dus de LB zoals het moet aangesloten maar helaas @ blijft knipperen.
Alles nog eens nagecheckt zoals bekabeling, LB gereset.
De LB is gewoon via 192.168.1.1 bereikbaar en als ik naar de ADSL statistieken bekijk dat hij wel verbonden is met ADSL met 4Mbps down en 1Mbps up.
Op 14 juni 's avond na een nieuwe poging maar besloten de helpdesk gebeld. Kreeg te horen dat de lijn nog niet was opgeleverd.
Maar het vreemde is als ik de livebox van spanning voorzien kan ik via KPN niet bellen of gebeld worden. Heeft dit iets te maken met ingebouwde splitter die misschien kapot is of kan het zijn doordat de nieuwe update er nog niet in staat dit probleem ontstaat?

Volgens de medewerker kan het 1 van deze dingen zijn. Ik moest maar nog 1 dag extra wachten en nog eens proberen en anders de helpdesk weer opnieuw bellen.

Als ik mijn LB zou aansluiten bij mijn broer zou het dan wel moeten werken?

Het lijkt of mijn broer al pech heeft nu in het begin.
Gewijzigd door Liberty op 28 juni 2007, 23:48
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

Daarvoor sinds eind 2002 ADSL lite van Wanadoo/Orange connected by KPN.
Vanaf 29 april 2008 bij Telfort en meteen 8 Mbps download

Liberty
Vandaag nog steeds geen internet op het adres van mijn broer.
De livebox daarna aangesloten op mijn thuis adres en ja hoor internet werkt maar telefonie niet, kan niet bellen en niet gebeld worden.
Ik heb zoals mijn broer zowel KPN als Orange telefonie.
Gekeken welke software versie op deze livebox zich bevond en ja hoor niet de laatste versie. Dus de laatste update van januari 2007 erop gezet. Internet werkt nog steeds op mijn adres maar telefonie niet.
Dus conclusie modem (ingebouwde splittert?) defekt.
Ga morgen nog met de LIvebox van mijn broer kijken of hij intussen wel internet heeft.

Nu vraag ik me wel af waar ze mee bezig zijn bij Orange?

Ze weten dat er een nieuwe software versie bestaat sinds begin dit jaar. Waarom sturen ze nog steeds een nieuwe LB met de oude software versie naar nieuwe klanten en waarom controleren ze de LIVEbOXEN niet eerst voordat ze deze opsturen. Ik denk dat ze dan veel ellende konder besparen. Maar ja dat is mijn mening.

Ze leren niet van fouten. Jammer jammer.
Wordt vervolgt......................
Sinds 5 april 2007 in het bezit van de Livebox en sinds 10 april Orange family & telefonie basis.

1984
Misschien helpt het om er een KPN splitter (ik had er nog een van de Speedtouch)tussen te zetten.(dan heb je mogelijk wel telefonie)

Maar inderdaad ik vraag me ook af waar Orange mee bezig isAngry
Gewijzigd door 1984 op 15 juni 2007, 17:07

rrozema
Ron65 schreef:
Vandaag nog steeds geen internet op het adres van mijn broer.
De livebox daarna aangesloten op mijn thuis adres en ja hoor internet werkt maar telefonie niet, kan niet bellen en niet gebeld worden.
Ik heb zoals mijn broer zowel KPN als Orange telefonie.
Gekeken welke software versie op deze livebox zich bevond en ja hoor niet de laatste versie. Dus de laatste update van januari 2007 erop gezet. Internet werkt nog steeds op mijn adres maar telefonie niet.
Dus conclusie modem (ingebouwde splittert?) defekt.
Ga morgen nog met de LIvebox van mijn broer kijken of hij intussen wel internet heeft.

Nu vraag ik me wel af waar ze mee bezig zijn bij Orange?

Ze weten dat er een nieuwe software versie bestaat sinds begin dit jaar. Waarom sturen ze nog steeds een nieuwe LB met de oude software versie naar nieuwe klanten en waarom controleren ze de LIVEbOXEN niet eerst voordat ze deze opsturen. Ik denk dat ze dan veel ellende konder besparen. Maar ja dat is mijn mening.

Ze leren niet van fouten. Jammer jammer.
Wordt vervolgt......................

Ik dacht dat ik een response op de originele posting had getypt, maar blijkbaar niet op 'plaatsen' gedrukt of zo Sad

Als je jouw livebox aansluit bij iemand anders (of iemands livebox bij jou) dan zal internet het doen, maar telefonie niet. Dit komt omdat telefonie gekoppeld wordt aan het mac adres van de livebox. Dit is het mac adres dat op de sticker onderop de livebox staat (hetzelfde als het mac adres van eth0). Dus jouw broers livebox is prima in orde. Zijn lijn is gewoon nog niet (goed) ingesteld.

Ik weet niet waar jij de conclusie uit trekt dat de splitter niet goed zou zijn, maar als je splitter niet goed zou zijn, dan zou je juist problemen met internet hebben. Orange telefonie gaat over ip (internet), dus als je internet niet werkt, zal Orange telefonie zeker niet werken. In jouw geval werkt internet wel, dus je splitter is in orde.

Test eens of je wel gebeld kan worden op je kpn nummer als de livebox aangesloten zit, maar uit staat (de stroom er af)? Als je dan wel gebeld kan worden, valt het telefonierelais normaal 'af' (= ok).

Volgende test is de livebox weer aan de stroom te zetten, wacht even tot de lampjes tot rust komen. Als het goed is hoor je na +- 20 sec een 'klik'. Dit is het telefonie relais dat de verbinding tussen de line en phone aansluiting verbreekt (= ok) en nu moet Orange telefonie het overnemen. Kun je na de klik nog steeds gebeld worden op je kpn nummer? Als het goed is gaat je telefoon nog steeds gewoon over (= ok). Als je nu niet meer gebeld kan worden op je kpn nummer is er iets mis met je livebox.

Daarna, kijk eens naar de rode lampjes bovenop de livebox. Het @-lampje is continue aan als je modem 'intraint' op de dslam, m.a.w. verbinding heeft (=ok). Het @-lampje knippert snel of langzaam, dan is er iets mis met de instellingen in de dslam, je livebox of je bedrading (= fout).

Het telefoon-lampje brandt continue als je livebox verbonden is met de telefonie server (= ok). Dit kan alleen gebeuren als je internet werkt, dus het telefonie lampje gaat pas aan als je @-lampje continue brandt.

Het <<-lampje knippert als er verkeer over de internet poort gaat (= ok).

Dan is er ook nog een antenne lampje dat heeft met wireless te maken. Die heb ik niet, dus mag iemand anders zeggen wat er aan de hand is.

De software versie van de livebox waarmee hij wordt uitgeleverd doet er niet zo veel toe. Die wordt toch automatisch geupdate zodra er een werkende internet verbinding is. Laat de livebox een half uur aan staan met @-lampje continue aan en je zal zien dat hij daarna wel de meest recente firmware heeft. Hij gaat automatisch resetten, dus verwacht in het begin even een korte onderbreking van zowel internet als telefonie.

Al deze informatie is ook te vinden in de folders die Orange meestuurt met ofwel de livebox en of je aanmeldingsbrief. Je zou je ook een beetje kunnen orienteren. Maar het blijft vervelend dat er een fout werd gemaakt bij de oplevering bij je broer.

rrozema

Liberty
Zogauw ik de livebox inschakel dan krijg ik geen kiestoon meer en kan ik niet meer bellen of gebeld worden.
Zowel @ als het telefonie symbool branden op mijn thuis lokatie met het modem van mijn broer. Orange telefonie nr. is gekoppeld aan het mac adres. Dus in dit geval heb ik met modem van mijn broer het orange nr. van hem.
Dat internet nog niet werkte bij mijn broer zou dus allerlei oorzaken kunnen zijn maar dat ligt in ieder geval niet aan de Livebox.
Maar het probleem met telefonie moet dan toch liggen aan de Livebox is mijn conclusie omdat KPN telefonie niet meer werkt.

Vandaag bij mijn broer nog eens getest maar nog steeds geen internet.

Helpdesk gebeld en die vertelde mij dat er een vertraging was opgelopen. Hij mag de LB ook niet omruilen zolang het abonnement nog niet is opgeleverd ook al is er een probleem met de LB.
Ik moest maar elke dag even proberen of internet werkt.
En als internet dan zal gaan werken dan moet maar worden gekeken naar het volgende probleem waarom KPN/orange telefonie niet werkt.
Een andere medewerker vertelde mij paar dagen terug dat het aan de ingebouwde splitter wel zou kunnen liggen dat er geen kiestoon is als de LB aan staat.

Nogmaals mijn broer heeft Orange familie internet/telefonie aangevraagd en tevens heeft hij nog steeds het KPN telefonie abonnement , voorlopig basis en daarna naar budget.
Gewijzigd door Liberty op 16 juni 2007, 17:50

rrozema
Interessant dat jij zelfs zijn telefoonnummer krijgt als je zijn livebox aansluit.. Ik dacht dat het helemaal niet zou werken. Dat betekent dat iemand door z'n mac adres te spoofen mijn telefoonnummer kan gebruiken. Ik bespeur hier een heel groot beveiligingslek Sad.

Op deze manier kan iedereen dus gewoon op mijn kosten bellen en dan mag ik zeker aan gaan tonen dat ik die gesprekken niet gemaakt heb... Want ik zie de Orange helpdesk mij daar nog niet in tegemoet komen...

Dit verdient nader onderzoek want als dit waar is, dan zeg ik dezelfde dag nog mijn Orange Telefonie op.

Kan iemand dit bij wijze van experiment herhalen? Dus neem een livebox waar telefonie op zit, mee naar iemand anders die ook Orange heeft en sluit die meegenomen livebox aan op de aansluiting van de ander. Krijg je dan verbinding met Telefonie met je eigen nummer? Dus als het goed is kun je dan bij die ander bellen en gebeld worden op jouw Orange nummer?
Gewijzigd door rrozema op 17 juni 2007, 01:40

Liberty
Toen ik de livebox van mijn broer hier aansloot, zag ik onder diensten/ telefonie (192.168.1.1) zijn nieuwe Orange telefoon nummer. Helaas kreeg ik geen kiestoon en kon het verder niet testen of je dan ook via dit nummer belt. Mocht dat wel zo zijn betekent dit dat als iemand jouw mac adres heeft of jouw LB leent/steelt op jouw kosten kan gaan bellen.

Ik had via E-mail een antwoord gekregen dat de internetaansluiting 1 week vertraging heeft opgelopen . Ik moest maar elke dag maar eens proberen en anders maar weer terugbellen.
Over het probleem van geen kiestoon gaven ze mij per email geen antwoord.

Lizard
Als je internet verbinding 1 week vertraging heeft opgelopen, dan zal je telefonie tot die tijd ook niet werken.
Telefonie van Orange gaat nl. via diezelfde verbinding.

Liberty
Lizard schreef:
Als je internet verbinding 1 week vertraging heeft opgelopen, dan zal je telefonie tot die tijd ook niet werken.
Telefonie van Orange gaat nl. via diezelfde verbinding.

Ja dat begrijp ik ook wel, geen internet dan ook geen voip van Orange.
Maar analoge telefonie van KPN moet wel werken, krijg geen kiestoon en als ik of iemand anders belt naar dit KPN nummer dan gaat de lijn wel over maar rinkelt niet. Trek ik de Livebox uit het stop kontakt dan valt het relais af en werkt KPN weer.

Liberty
Update: nog steeds geen internet bij mijn broer, gisteren maar een e-mail gestuurd naar de helpdesk, wacht op antwoord.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe aansluiting maar geen internet/telefonie (opgelost door Orange)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:18:22
| Roroko08:30:40
| trebor6009:09:50
| mbakirci09:26:06
| Lutz09:39:50
| earlyhchicken09:39:54
| Jan194711:59:28
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?