obey-robots.txt
04 December 2016, 23:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ISRA-punt help!!!

VinnieV
Ik heb al talloze berichten gelezen over dit onderwerp maar nog kom ik er niet uit. Sinds vorige week moet ik als het goed is verbinding met mijn livebox kunnen maken. Er is een monteur van KPN langs geweest en die heeft mij het hoofdaansluitpunt in de meterkast aangewezen. Alles netjes aangesloten maar het @ lampje blijft maar knipperen. Meerdere malen de helpdesk aan de lijn gehad. Alles zou goed moeten zijn en het enige wat zij konden verzinnen, was dat de bedrading in het ISRA-punt niet goed aangesloten is. Ik heb het kastje opengemaakt maar het lijkt totaal niet op de kastjes die ik op de plaatjes zie. Mijn kastje heeft namelijk in totaal 6 aansluitpunten boven en 6 beneden. De onderste zes zijn genummerd van 1 t/m 6. Boven staat onder een van de 6 een A en rechts een B. Moet ik nou alleen die A en B gebruiken om de rode en blauwe draad op aan te sluiten? BVD

vdrijver
hmmz,kan je een foto mailen van dit irsa punt naar vdrijverapestraatjehotmail.com?
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

Bitfreak
Graag een foto,dan komen we er wel uit.Wink

Wanabo
Staat ie hier bij tussen?

Wanabo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Wanabo op 17 juni 2007, 23:38
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

VinnieV
Nee dat is het hem juist. Dan was ik er wel uit gekomen met alles wat over dit soort punten geschreven is. Ik ga vandaag naar Rotterdam waar het ISRA-punt zich bevindt. Dan maak ik een foto en die plaats ik hier zo snel mogelijk!!

bethlehem
Waarschijnlijk is het een ronde of vierkante aanluitdoos.
Onderste en bovenste schroefjes zijn afzonderlijk niet zichtbaar verbonden.
Aan een kant is de kabel richting telefooncentrale en andere richting telefoontoestel/apparatuur.
Is dat het geval moet je even controleren of over rood/blauw of oranje/wit de verbinding loopt.
Maak de beide aders richting toestel los en plaats deze afzonderlijk onder de reserve schroeven.
De vrij gekomen schroeven dus richting telefooncentrale verbind je met de in van de box.
De aders die je verplaatst hebt, dus richting telefoontoestel, verbind je met de uit van de box.

Succes

Bitfreak
Je hebt zeker een grotere isra verdeler in het pand,toevallig een bedrijfsverzamelpand o.i.d?.Cool

vdrijver
misschien wel schroef/soldeer verdeler,maar dan staan de a en b boven elkaar
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

beatwixonline
Hij heeft zeer waarschijnlijk een gewone IS/RA Type 2 is dat volgens mij, dubbele wandcontactdoos.
Bovenste gedeelte is 2x over 6 aansluitpunten voor de blauwe kabel en daaronder bevinden zich de hoofdaansluitdoos (4 polige stekkerdoos).

als je pech hebt zijn de draden zo kort dat je ze niet eens fatsoenlijk kunt zien, en hebben ze ook niet de rood/blauw en oranje/witte kleuren.

Richard
Ik heb ook zo'n dubbele doos, in principe is dat toch geen probleem? Zit daar normaliter niet ook een gewone aansluiting op? Hier wel. Daar zit hier de stekker van de Livebox in, geen probleem.

Klopt wel dat je vaker ziet dat de draden daar te kort zijn, in dat geval kun je een kpn monteur laten komen want die zijn verantwoordelijk voor het bekabelingsdeel tot aan het israpunt.
Gewijzigd door Richard op 21 juni 2007, 18:14
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISRA-punt help!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Locatie isra onbekend Helpdesk 6 13 februari 2015, 06:14
Verbinding maken tussen ISRA en modem. Algemeen 2 31 januari 2015, 13:13
Geen ISRA aansluiten maar wel betalen Klacht over Online 12 29 januari 2015, 20:14
ISRA Punt niet te vinden Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 9 19 augustus 2011, 06:55
ISRA problemen Opleveringsproblemen 6 12 december 2010, 01:24
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:29:34
| frankvdz00:33:23
| ronald schuit01:06:26
| Wanabo03:12:49
| dutch flash03:17:25
| RichieB03:48:38
| Roroko05:03:21
| Hans06:56:21
| Lutz07:54:16
| Sambala10:01:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?