obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nokia N73 online via bleutooth?
xsence
hallo, zou iemand me willen helpen om via mijn nokia n73 online te kunnen gaan via de bleutooth van de livebox.?

ik heb al verbinding met de livebox bleutooth maar ik kan geen internet verbinding over bleutooth maken in mijn nokia n73.

alvast heel erg bedankt.
 
rrozema
Ik weet niet zeker of de n73 wel het vereiste bluetooth PAN profiel ondersteunt. Waarschijnlijk kan hij het standaard (op aandringen van de telecom providers) niet, net als mijn 3660. Nokia heeft er bij veel modellen voor gekozen om internet toegang tot het internet te beperken tot WAP, GPRS etc: de protocollen waar de telecom providers aan verdienen dus. Om via de bluetooth interface van je livebox het internet op te gaan moet je telefoon dit zogenaamde PAN-profiel ondersteunen (PAN = Personal Area Network), dit profiel is echter in de meeste Nokia modellen niet ingebouwd (bij veel andere merken is het trouwens niet veel beter).

Omdat de n73 een smart-phone met het Symbian OS er op is, is hier wel wat aan te doen. Je moet wat extra software op je telefoon installeren die het PAN profiel dan wel activeert als connectie mogelijkheid op jouw telefoon. Een slimme programmeur heeft een programmaatje gemaakt waarmee je die functionaliteit kunt activeren: gnubox heet het. De procedure verschilt veelal per telefoon model, dus je zult waarschijnlijk nog wel even flink moeten zoeken voor jouw n73, maar het kan vrijwel zeker wel. Maak echter wel een backup van je telefoon voor je aan het experimenteren slaat; je zult hoogstwaarschijnlijk niet in 1 keer slagen. De kans dat je de eerste paar pogingen helemaal het internet niet meer op komt is vele malen groter. Bij mijn 3660 heeft het me ook een hele boel keren restoren en andere versies van gnubox downloaden, meer info zoeken etc, gekost.
 
rrozema

Quote

Rinaldo schreef:
Wat is het wachtwoord van de LB? Ik probeerde contact te maken met mijn n73, maar ik weet het wachtwoord niet.


Dat stel je zelf in:
- ga naar het advanced deel van je livebox configuratie schermen en
- login
- klik op de 'bluetooth' tab
- kies 'Veiligheid'
- voer je pincode in (standaard is 0000, geloof ik)
- druk op 'toepassen'
- save je instellingen.
Gewijzigd door rrozema op 22 juli 2007, 07:21
 
Lizard
In nieuwere liveboxen zit geen bluetooth meer.

Dus het hangt er vanaf of je livebox wel of geen bluetooth heeft.
 
rrozema
De bluetooth functie is niet 'uitgeschakeld', dat is een bullshit antwoord van de helpdesk. Orange zag gewoon nog een manier om verder te beknibbelen op de kosten: veel mensen gebruikten de bluetooth in de livebox niet, dus lieten ze de benodigde hardware in de nieuwere liveboxen maar helemaal weg.

De livebox firmware onderzoekt tijdens het opstarten of de hardware aanwezig is: zo ja: dan wordt de de boel opgestart en zo nee: dan wordt het bijbehorende menu in de configuratie schermen weggehaald.

Het niet kunnen inschakelen als je het 'bluetooth' menu niet hebt, klopt dus wel: je livebox heeft gewoon de benodigde hardware niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nokia N73 online via bleutooth?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie