obey-robots.txt
08 December 2016, 17:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nokia N73 online via bleutooth?

xsence
hallo, zou iemand me willen helpen om via mijn nokia n73 online te kunnen gaan via de bleutooth van de livebox.?

ik heb al verbinding met de livebox bleutooth maar ik kan geen internet verbinding over bleutooth maken in mijn nokia n73.

alvast heel erg bedankt.

rrozema
Ik weet niet zeker of de n73 wel het vereiste bluetooth PAN profiel ondersteunt. Waarschijnlijk kan hij het standaard (op aandringen van de telecom providers) niet, net als mijn 3660. Nokia heeft er bij veel modellen voor gekozen om internet toegang tot het internet te beperken tot WAP, GPRS etc: de protocollen waar de telecom providers aan verdienen dus. Om via de bluetooth interface van je livebox het internet op te gaan moet je telefoon dit zogenaamde PAN-profiel ondersteunen (PAN = Personal Area Network), dit profiel is echter in de meeste Nokia modellen niet ingebouwd (bij veel andere merken is het trouwens niet veel beter).

Omdat de n73 een smart-phone met het Symbian OS er op is, is hier wel wat aan te doen. Je moet wat extra software op je telefoon installeren die het PAN profiel dan wel activeert als connectie mogelijkheid op jouw telefoon. Een slimme programmeur heeft een programmaatje gemaakt waarmee je die functionaliteit kunt activeren: gnubox heet het. De procedure verschilt veelal per telefoon model, dus je zult waarschijnlijk nog wel even flink moeten zoeken voor jouw n73, maar het kan vrijwel zeker wel. Maak echter wel een backup van je telefoon voor je aan het experimenteren slaat; je zult hoogstwaarschijnlijk niet in 1 keer slagen. De kans dat je de eerste paar pogingen helemaal het internet niet meer op komt is vele malen groter. Bij mijn 3660 heeft het me ook een hele boel keren restoren en andere versies van gnubox downloaden, meer info zoeken etc, gekost.

Rinaldo
Wat is het wachtwoord van de LB? Ik probeerde contact te maken met mijn n73, maar ik weet het wachtwoord niet.

Homepage van gnubox http://gnubox.dnsalias.org/gnubox/
Gewijzigd door Rinaldo op 21 juli 2007, 17:47

vdrijver
misschien staat het in de gebruiksaanwijzing?zo moeilijk is het niet.
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

Rinaldo
vdrijver schreef:
misschien staat het in de gebruiksaanwijzing?zo moeilijk is het niet.

Maar ik weet niet waar ik die gelaten heb

vdrijver
heb een pm naar je gestuurt
Gewijzigd door vdrijver op 21 juli 2007, 17:51
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

rrozema
Rinaldo schreef:
Wat is het wachtwoord van de LB? Ik probeerde contact te maken met mijn n73, maar ik weet het wachtwoord niet.

Dat stel je zelf in:
- ga naar het advanced deel van je livebox configuratie schermen en
- login
- klik op de 'bluetooth' tab
- kies 'Veiligheid'
- voer je pincode in (standaard is 0000, geloof ik)
- druk op 'toepassen'
- save je instellingen.
Gewijzigd door rrozema op 22 juli 2007, 07:21

Rinaldo
Bedankt voor de info. Ik had een vraag gestuurd naar orange en kreeg het volgende bericht van hun:

Geachte ,

Wij moeten u helaas mededelen dat de bleutooth functie op de Livebox is
uitgeschakeld. Deze is ook niet in te schakelen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Original Message Follows: ------------------------

klantinformatie

Lizard
In nieuwere liveboxen zit geen bluetooth meer.

Dus het hangt er vanaf of je livebox wel of geen bluetooth heeft.

rrozema
De bluetooth functie is niet 'uitgeschakeld', dat is een bullshit antwoord van de helpdesk. Orange zag gewoon nog een manier om verder te beknibbelen op de kosten: veel mensen gebruikten de bluetooth in de livebox niet, dus lieten ze de benodigde hardware in de nieuwere liveboxen maar helemaal weg.

De livebox firmware onderzoekt tijdens het opstarten of de hardware aanwezig is: zo ja: dan wordt de de boel opgestart en zo nee: dan wordt het bijbehorende menu in de configuratie schermen weggehaald.

Het niet kunnen inschakelen als je het 'bluetooth' menu niet hebt, klopt dus wel: je livebox heeft gewoon de benodigde hardware niet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nokia N73 online via bleutooth?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Met de billen bloot, Online! Storing 2 05 november 2016, 16:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:08:33
| Wanabo02:18:46
| Huubke6804:25:00
| dutch flash05:23:17
| peukevreugd06:19:55
| Ronsworld17:58:46
| earlgrey7219:22:13
| Hans20:07:38
| Ano20:37:45
| dutch123:20:05
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.