obey-robots.txt
02 December 2016, 18:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ORANGE loopt de boel te flessen (WAARSCHUWING)

gangster
Ik ben onlangs overgestapt van SpeedXS naar Orange.

Ik zit 500 meter van de centrale en haalde met SpeedXS 10mbit / 1mbit (gecapped)

Bij Orange 20mbit aangevraagd en wat voor training heb ik ?

9mbit down en 512 kbit up........gebeld met de helpdesk, die doen
pas wat als de snelheid onder de 4mbit komt !!!!!

Oftwel zoek het maar uit !!!!!!!!!!!!!!

Ik zie regelmatig threads van mensen die eerst 17 mbit hebben en vervolgens naar 12 mbit gaan omdat het 'zogenaamd' stabieler is...

Lijkt mij als je een goede provider bent dat je eerst checkt of het modem in orde is, vervolgens de lijnkwaliteit checkt en als laatste een mannetje naar de centrale stuurt om daar het modem te checken, waarom kan niemand ooit is concreet zeggen waar het aan ligt, altijd maar magisch blijven doen over lijnkwaliteit, afstanden bla bla bla rot toch op het is exact uit te zoeken WAAR het aan ligt, ze nemen gewoon domweg de moeite niet.

GADVER ! Sad

Jacko
Ik was eigenlijk van plan om over te stappen naar orange o.a. om dit soort geneuzel bij mijn huidige provider.... Hier heb ik dus geen zin meer in.

ShockEERLIJKHEID DUURT HET LANGST. DIT GELDT OOK VOOR EEN HELPDESK
Shock

snakeye
hallo
ik heb orange van april tot heden alleen een sneilheid van 4mb,ik heb al 2 nieuwe modems gehad er is ook al een monteur geweest en veel telefoontjes gemaakt nu ben ik bijna 4 maanden verder EN ER IS NOG NIKS OPGELOST....

Richard
Sinds Wanadoo is overgenomen door Orange gaat het steeds slechter....
Greetings, Richard.

vdrijver
begin april---->eind juni=3 maanden,dan zal ik toch maar eens wat brieven schrijven,betekend dat orange een wanprestatie pleegt.Hebben ze bij mij toegegeven in een mail:

eachte heer, mevrouw,

Er word pas van wanprestatie gesproken vanaf het moment dat u dit
probleem door ons laat onderzoeken en wij het probleem om een of andere
reden niet voor u hebben kunnen verhelpen (wat niet vaak voor komt) kunt u na 2 maanden wettelijk uw abbonement beeindigen. Uw probleem is echter sinds 8 mei doorgestuurd naar de technische dienst en zijn bezig het probleem voor u te verhelpen.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

dus ik zal maar opzeggen als ik jouw was
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

beatwixonline
Even voor de duidelijkheid, Orange levert een abonnement TOT aan 20Mbit. En dan kun je wel zeggen dat het precies uit te zoeken valt waar het aan ligt dat je lager zit, maar feit blijft:
- Afstand woning -> DSLAM
- Afstand IAD (Livebox) -> IS/RA (hoofdaansluting bij je thuis)
- Kwaliteit koperparen in je wijk
- en ja zelfs weersomstandigheden

zijn allemaal factoren die bepalen wat je intrainsnelheid zal zijn. Houdt er even rekening mee dat het kopernetwerk in Nederland nooit bedoelt is geweest voor ADSL2+.

Afstand tot je wijkcentrale 500m? waar heb je gekeken, want bij volgens speedtest zit ik op 1600m van Hgl-C waar ik op aangesloten zit. Kijk ik bij de postcode check op orange en op mijn werk (ja ik werk voor een provider maar ga niet vragen welke daar laat ik me niet over uit) zit ik op 2500m.

Volgende keer dat je met de helpdesk belt moet je even vragen of ze kunnen zien wat de attainable rate is op je wijkcentrale, als deze maar op 10 - 11mbit ligt, sja dan zul je nooit hoger dan komen.

(nog een tip, verander al je bekabeling thuis naar Cat 5E twisted pair. kost wat werk in aanleg, maar zo zorg je wel dat je bekabeling verder weinig storingsinvloed zal hebben)
Gewijzigd door beatwixonline op 21 juni 2007, 13:09

Goodfella
- Afstand woning -> DSLAM
- Afstand IAD (Livebox) -> IS/RA (hoofdaansluting bij je thuis)
- Kwaliteit koperparen in je wijk
- en ja zelfs weersomstandigheden

Tsja bovenstaand zal allemaal wel maar dan nog, toch vreemd dat de problemen begonnen zijn sinds Wanadoo Orange is geworden... ik ben niet verhuist, afstand livebox naar isra en woning naar dslam is dus ook ongewijzigd... koperparen zullen ook niet opeens vergaan zijn sinds overname Orange en tsja wat t weer betreft... heb altijd en bij alle weersomstandigheden dezelfde snelheden gehad dus... is dezelfde bullshit die je elke x te horen krijgt als je die mongolen op de `help`desk belt... probleem ligt absoluut bij Orange!!!

beatwixonline
Denk dat je allereerst eens met een andere instellingen naar die, volgens jou, mongolgen belt.
Allereerst maar eens duidelijk maken dat zij gewoon doen wat hun vertelt wordt door Orange. Zij worden hiervoor betaalt en anders ga er lekker zelf even zitten.
Helpdeskmedewerkers worden altijd als eerste door het slijk gehaald, als Orange de snelheid omlaag heeft gebracht ga dan maar klagen bij de dagelijks algehele leiding en niet bij diegenen die er voor jou zitten om echte problemen op te lossen, want die paar Mbit verlies is niet het einde van de wereld

Goodfella
beatwixonline schreef:
Denk dat je allereerst eens met een andere instellingen naar die, volgens jou, mongolgen belt.
Allereerst maar eens duidelijk maken dat zij gewoon doen wat hun vertelt wordt door Orange. Zij worden hiervoor betaalt en anders ga er lekker zelf even zitten.
Helpdeskmedewerkers worden altijd als eerste door het slijk gehaald, als Orange de snelheid omlaag heeft gebracht ga dan maar klagen bij de dagelijks algehele leiding en niet bij diegenen die er voor jou zitten om echte problemen op te lossen, want die paar Mbit verlies is niet het einde van de wereld

Ten eerste heb ik jaren op de helpdesks van T-mobile en Vodafone gewerkt en geloof me, daar gaat t er heel anders aan toe dan bij die MONGOLEN van Orange!!! Misschien als je eens wat verder leest en ziet dat er al tig topics over dit onderwerp zijn dat je de frustratie v sommigen wat beter begrijpt!

Ten tweede gaat t niet om n paar mbits!!! Woon tegenwoordig in n gat in limburg waar n 4mbit lijn de max is en dat wist ik van te voren... kan ook best leven met een download van rond de 450kbs maar de laatste tijd kom ik savonds niet verder dan 80kbs dus heb alle reden om te zeiken!

Gaat hier om een pure wanprestatie en elke x weer als je die zogenaamde helpdesk belt krijg je dezelfde duffe antwoorden... die lui zitten daar imo niet om je te helpen maar om 20ct per min te vangen voor die oplichters van Orange waar ze voor werken! Gaat er iig heel wat anders aan toe dan de helpdesks waar ik gewerkt heb, daar zat je idd om mensen te helpen en zoals t hoort zijn de nummers ook 0800 ipv 0900 oplichting!

Zo, dat ben ik ook weer ff kwijt! Eerst eens verder lezen voor je met zulke `Orange` achtige antwoorden komt Angry

1984
beatwixonline schreef:(ja ik werk voor een provider maar ga niet vragen welke daar laat ik me niet over uit)

Dat is wel duidelijk voor welke provider je werkt . Er is is inderdaad veel verandert sinds Wanadoo overging in Orange
Ik begrijp best dat je als Helpdeskmedewerker doet wat je word verteld te doen.daarnast verschild de ene medewerker met de ander, Echter ik zou niet alles doen voor geld (het verplichte lijstje voorlezen in opdracht van Orange , zodat het probleem niet aan de Livebox licht maar aan de bedrading bijvb.) zover ik ik me herinner heb ik dat bij Wanadoo nooit meegemaakt.(maar daar had ik dus ook minder problemen mee.)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ORANGE loopt de boel te flessen (WAARSCHUWING)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen 49 06 november 2016, 18:12
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen 13 10 maart 2015, 19:27
Loopt - ADSL Extra -> Supersnel Internet, geen snelheidsverbetering Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 32 21 juni 2013, 10:19
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 32 27 juli 2012, 23:03
Waarschuwing: Fritz!Box 7390 firmware 84.05.21 Algemeen 7 29 april 2012, 12:05
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:18:42
| Roroko08:31:00
| trebor6009:10:10
| mbakirci09:26:26
| Lutz09:40:10
| earlyhchicken09:40:14
| Jan194711:59:48
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?