obey-robots.txt
06 December 2016, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

[Oplossing] Poort 25 is geblokkeerd, kan geen mail versturen.

alexanderpas
oke, ik heb ff wat onderzoek gedaan... en eigenlijk is het niet vreemt dat orange poort 25 blokkeert, want port 25 is bedoeld voor versturing vanaf een mailserver naar de mailserver van de ontvanger, en eigenlijk niet om nieuwe berichten van clients naar een mailserver, hiervoor is poort 587

orange heeft om deze reden dan ook poort 25 geblokkeerd, zodat er geen email servers bij klanten op hun eigen netwerk actief kunnen zijn, echter zijn externe email servers nog steeds over poort 587 te benaderen zodat er nog steeds email verzonden kan worden naar externe mail servers

van RFC 4409
Message relay and final delivery are unaffected, and continue to use SMTP over port 25.

When conforming to this document, message submission uses the protocol specified here, normally over port 587.
http://tools.ietf.org/html/rfc4409

ps: FAQ entry?

getest met de volgende services
- yahoo!
- gmail
- eigen extern gehost domein
 
beatwixonline
Heeft Orange ook niet zoiets als een eigen mailrelay server?
heeft Planet namelijk wel.
 
Richard
Volgens mij klopt het niet geheel wat je zegt.

Poort 587 is nameiljk de authenticated-smtp en wordt zelfs door de meeste providers en hosters uit veiligheidsoverwegingen afgesloten danwel niet gebruikt voor mailverkeer. Dit is al een tijd geleden getest, staat ook ergens nog een topic over hier op het forum volgens mij.
Bij gebruik van poort 587 wordt uitgaande e-mail niet op spaminhoud of virussen gecontroleerd.


Goede reden dus voor providers om van het gebruik van poort 587 af te zien.

Je kunt dan wel nog proberen de backup-smtp poort 465 te proberen, maar ook die is bij de meeste domeinen gewoon uit veiligheidsoverwegingen niet in gebruik.

Daarnaast heb jij het over client verkeer. En wij willen graag een eigen mailserver draaien, een mailserver werkt niet over poort 587.

Greetings, Richard.
 
RonEnzo
Waar heb je poort 25 voor nodig?? Stel je smarthost in exchange gewoon in op smtp.orange.nl

Wees blij dat ze poort 25 blokken voor je Wink Als je op de blacklist terecht komt door een fout in de config, dan zal je mail het helemaal niet meer doen Wink
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it!
 
rrozema
Absolutely schreef:
Waar heb je poort 25 voor nodig?? Stel je smarthost in exchange gewoon in op smtp.orange.nl

Wees blij dat ze poort 25 blokken voor je Wink Als je op de blacklist terecht komt door een fout in de config, dan zal je mail het helemaal niet meer doen Wink


Dit is al een zeer oud onderwerp en je reactie getuigt er van dat je de rest van de threads over dit onderwerp niet hebt gelezen. Ik kan je aanraden, in het belang van je eigen geloofwaardigheid, in het vervolg iets gefundeerder te reageren.
Gewijzigd door rrozema op 15 juli 2007, 13:21
 
Richard
Correct, en daarbij staat de hele netwerk range van Orange al op de Sorbs blacklist, iets waar mijn mailserver nog nooit op terecht is gekomen dus blij hoeven we niet te zijn.Smile

Greetings, Richard.
 
specialistt
Mensen,

Ik heb dezelfde problemen zoals jullie hierboven besproken hebben en ik heb heel snel een oplossing nodig.

Wat is nu de juiste configuratie van mijn mailserver voor het kunnen verzenden van emails.
Gewijzigd door specialistt op 17 juli 2007, 11:50
 
mesa57
Je moet in je mailserver instellen dat hij moet relayen naar smpt.orange.nl of smtp.wanadoo.nl.
 
rrozema
Je moet smtp.wanadoo.nl als mail relay gebruiken. Orange wil graag dat je smtp.orange.nl gebruikt, maar die hebben ze niet goed in de dns staan, dus kun je beter smtp.wanadoo.nl gebruiken.

Daarmee ontkom je nog steeds niet aan het feit dat alle orange servers op de spam listing van o.a. sorbs staan. Maar daar kun je helaas dus niet omheen. Of jij moet een smtp relay server kennen die op een andere poort dan TCP 25 ontvangt. Maar dan zit je natuurlijk nog steeds met een relay en dat wou ik dus net niet...
 
specialistt
Ik gebruik Exchange 2003.

"Relayen naar smtp.wanadoo.nl" dit kan ik bij de SMTP connector onder het tabblad 'General' toch doen?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Oplossing] Poort 25 is geblokkeerd, kan geen mail versturen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Uitgaande mail Online via iPhone Klacht over Online 5 20 oktober 2016, 01:39
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:44:29
| Lutz00:51:39
| mRcan02:15:57
| dutch flash02:32:22
| Memooh03:05:17
| Wanabo04:40:57
| Ano06:07:17
| dutch106:57:56
| Tiger07:38:15
| earlgrey7207:48:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?