obey-robots.txt
08 December 2016, 17:02
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Poort open zetten bij Livebox + Router

lazbahadir
Ik heb op dit moment dit systeem:

untitled2copyuj9

Nu moet ik vast bij de router de poort net als altijd open zetten en als lokaal ip 192.168.2.103 (PC-1) invullen maar wat moet ik bij de Livebox invullen?

MVG,

OG

rrozema
In de livebox zet je het WAN ip adres van je router. Hoe heb je de internet poort (=WAN) van je router ingesteld? Als het goed is heb je een vast ip adres ingevoerd. Dat is 'm.

Als je je router op DHCP hebt laten staan, dan kun je het ook werkend krijgen door het adres dat is toegewezen door de dhcp server van de livebox in te voeren (maar nu maak het niet gemakkelijker, denk ik zo, dus negeer dit maar). Stel je router dan ook maar alsnog in op een vast ip adres, bijv 192.168.1.2, met als netmask 255.255.255.0, default gateway: 192.168.1.1 en dns server ook 192.168.1.1. en gebruik dan 192.168.1.2 als adres in de port forward in de livebox.

Echter, wat veel gemakkelijker is: gebruik je router als switch. Dan hoef je alleen een forward in de livebox in te stellen. Lees de faq pagina's er maar op na, daar vind je alle stappen die je moet volgen.

Richard
Er is ook nog een andere optie:
Forward poort 1-65535 in je livebox naar het WAN ip van je router.
Doe dat voor zowel TCP alsook voor UDP en je bent klaar.
Vermits je natuurlijk het WAN ip van je router op een 192.168.1.x ip adres hebt staan, liefst statisch (vast) zoals rrozema al aangeeft
Als je dan een port-forward wilt doen hoef je dat alleen in de router in te geven en niet meer naar de Livebox te kijken.

Switchmode is ook mogelijk dan kun je wel de forwardings doen in alleen de Livebox. Ligt er aan welke je het liefst gebruikt voor je instellingen, Livebox of router.

Greetings, Richard.

Davider
Richard,

Helder verhaal...

Ik weet alleen niet wat het IP-adres van mijn router is.
De livebox staat op 192.168.1.1

en de router tussen mijn PC en de livebox is in ieder geval niet toegankelijk via:

192.168.2.1
192.168.1.100
192.168.1.10

Hoe kan ik het IP adres achterhalen?
SVP naar arts_dorus@hotmail.com

BEDANKT!
Dorus

Davider
Overigens als ik poorten op wil zetten bij de livebox krijg ik eerst het bericht:

"This action is in use, can't delete. Try later."

als ik het nog een keer probeer doet hij het vaak wel...

Mijn oude poort was 192.168.1.100 want daar heb ik een tijd geleden al poorten naar open gezet!

mesa57
In je plaatje staat dat je router ip 192.168.2.1 heeft ????
Als je het router adres niet meer weet, zet dan
in je pc tcp instellingen op 'automatisch verkrijgen'.
Start de pc opnieuw op.
Dan ga je naar start / uitvoeren tik : cmd
en dan tik : ipconfig /all

Bij de je netwerkkaart die een ip adres in de range van de router gekregen moet hebben staat ook het adres van de router bij gateway :

Als het niet lukt, post dan eens de uitvoer van het ipconfig commando.

lazbahadir
De plaatje is van Lazbahadir dus van mij. Davider is iemand anders met hetzelfde probleem.

Bedankt jongens ik zal er vanavond naar kijken.

Richard
@Davider:
Check even de FAQ. Trek je Livebox even van je router af. Je router heeft altijd 2 ip adressen.
1.) WAN ip adres
2.) LAN ip adres

Als je Livebox van de router af is, dan krijgen de pc's als het goed is een ip adres van de router. Dat kun je controleren met het ipconfig /all commando zoals door mesa57 al uitgelegd is.

Het kan zijn dat je router zich verslikt heeft of het WAN of LAN ip gewijzigd is.

Om echt 100% zeker van je zaken te zijn als je de WAN methode gebruikt, kun je het beste even de FAQ van de WAN methode raadplegen en dan het router stuk even opnieuw doen zodat deze weer helemaal in orde is.

Greetings, Richard.

Davider
Hallo allemaal,

Ik geloof niet dat ik volledig snap hoe het werkt Smile maar hij doet het wel... NAT error bij Azureus heb ik ook weggekregen...

Ik heb uiteindelijk de livebox van de router afgehaald en automatisch IP toewijzen aangevinkt... toen opnieuw opstarten en tadaam... ip was 192.168.1.51

Nou heb ik de poort in de livebox opengezet en geforward naar 192.168.1.102 (mijn PC) terwijl de poort naar de router gewoon dicht zit... en tóch geen NAT-error Smile

Livebox kan hem kennelijk rechtstreeks naar mijn PC forwarden Smile

BEDANKT!

mesa57
Vaag verhaal. Livebox van de router afgehaald ? Zou dat niet moeten zijn : router van de livebox afgehaald ? Uiteraard kan de livebox forwarden naar de pc's die er op aangesloten zijn ....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort open zetten bij Livebox + Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten 8 08 december 2016, 10:02
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 400 07 september 2016, 21:04
HG655D in bridgemode zetten Huawei meer apparaten aansluiten 5 23 augustus 2016, 14:34
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:06:34
| Wanabo02:16:47
| Huubke6804:23:01
| dutch flash05:21:18
| peukevreugd06:17:56
| Ronsworld17:56:47
| earlgrey7219:20:14
| Hans20:05:39
| Ano20:35:46
| dutch123:18:06
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.