obey-robots.txt
11 December 2016, 08:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Livebox + Linksysy WAG54g Switch(WIFI) Probleem!

delilalkanli
Hallo ,

Ik zit met een probleem die gaat als volgt :

Ik heb een livebox van Orange(Wanadoo) en daarachter een Linksys WAG54G ( BRIDGEMODE ) .
Alles werkte perfect ik haalde draadloos snelheden van 1,4-1,9 mb/s.
Maar nu nadat ik alles opnieuw heb ingesteld en heb gereset doet draadloos heel raar . De eerste 15 Min halen we thuis draadloos zo rond de 1,5 mb dus gewoon als eerst . Maar na 15 min of 30 min haal ik 10Kb/s perseconde? Ik krijg wel gewoon goede ip adressen toegewezen van de livebox etc maar toch ik haal na 10-30 min een snelheid van 10kb/s en bedraad is dat niet zo .

Screenshot Linksys Setup Page : http://img170.imageshack.us/img170/3652/linksys1ut7.jpg

Ik zou niet weten wat de oorzaak kan zijn ?

MVG Delil
Gewijzigd door delilalkanli op 03 juli 2007, 13:36

Tiger
delilalkanli schreef:
Hallo ,

Ik zit met een probleem die gaat als volgt :

Ik heb een livebox van Orange(Wanadoo) en daarachter een Linksys WAG54G ( BRIDGEMODE ) .
Alles werkte perfect ik haalde draadloos snelheden van 1,4-1,9 mb/s.
Maar nu nadat ik alles opnieuw heb ingesteld en heb gereset doet draadloos heel raar . De eerste 15 Min halen we thuis draadloos zo rond de 1,5 mb dus gewoon als eerst . Maar na 15 min of 30 min haal ik 10Kb/s perseconde? Ik krijg wel gewoon goede ip adressen toegewezen van de livebox etc maar toch ik haal na 10-30 min een snelheid van 10kb/s en bedraad is dat niet zo .

Screenshot Linksys Setup Page : http://img170.imageshack.us/img170/3652/linksys1ut7.jpg

Ik zou niet weten wat de oorzaak kan zijn ?

MVG Delil

Draadloos heb ik hetzelfde probleem het heeft eerst heel goed gewerkt zonder problemen en zat zelf nog iets hoger met de downloadsnelheid als met de kabel in beginfase is het nu goed en daarna valt de verbindingssnelheid langzaam terug van de router (Medion MD40900) zit nu voorlopig weer met de kabel met een constante download van rond de 1,5 MB/s.
Heb dit probleem nooit gehad maar ga binnenkort toch verhuizen en kijk dan weer hoe het op de nieuwe lokatie draadloos gaat.
Heb hier ook geen verklaring voor.

groeten Tiger

mesa57
Misschien conflict met een andere wireless op hetzelfde kanaal.

delilalkanli
Tiger schreef:

Draadloos heb ik hetzelfde probleem het heeft eerst heel goed gewerkt zonder problemen en zat zelf nog iets hoger met de downloadsnelheid als met de kabel in beginfase is het nu goed en daarna valt de verbindingssnelheid langzaam terug van de router (Medion MD40900) zit nu voorlopig weer met de kabel met een constante download van rond de 1,5 MB/s.
Heb dit probleem nooit gehad maar ga binnenkort toch verhuizen en kijk dan weer hoe het op de nieuwe lokatie draadloos gaat.
Heb hier ook geen verklaring voor.

groeten Tiger

Hmmm.. maar ik heb me computer nu opnieuw gestart na 2 uur en nu zit i kweer rond 1,6-7 mb/s . ik weet zeker dat het na een uur weer 20-10kb/s word .

En over channels veranderen hoe doe ik dat?

rrozema
Storing -door bijv. een ander access point in de buurt, zoals mesa al operde- kan i.d.d. voor lagere snelheden zorgen. Hoewel ik van 1,5mb naar 10kb wel opvallend veel lager vind. Download netstumbler eens en bekijk welke netwerken er in jouw omgeving in gebruik zijn. Zoals mesa ook al aangaf, moet je jouw ap dusdanig instellen dat deze een kanaal gebruikt dat nog niet in gebruik is bij een van je buren, met netstumbler kun je zien welke in aanmerking komen. Je hebt keus uit 11 (of 13, afhankelijk van merk en type van je ap en kaarten) kanalen, dus er is vast wel eentje vrij te vinden voor je.

Naast andere wlan's zijn er nog vele andere storingsbronnen mogelijk, bijv: dect telefoons, magnetrons, gsm masten etc. De kans dat je door zo'n storingsbron dit effect krijgt, lijkt mij veel kleiner, dus voorlopig laat ik die maar even buiten beschouwing.

Je kanaal verander je in de instellingen van je wireless access point (in jouw geval is dat dus je linksys). Ik zag echter staan 'bridge modus'. Als dat echt een bridge is, dan zul je waarschijnlijk niet (meer) bij de configuratie schermen kunnen komen. Ik heb zelf geen linksys en er ook nooit mee gewerkt, dus misschien sla ik de plank hier wel helemaal mis. Er zijn een paar mensen hier op het forum die er wel eentje in gebruik hebben, wellicht kan een van hen je even helpen deze basis vaardigheid onder de knie te krijgen.

delilalkanli
Dankjewel Rozema ,

Maar dat is het probleem niet . Ik heb dit al een jaartje zo nooit problemen gehad het is pas een paar dagen dat het ineens zo is .
En zonder de livebox doet de linksys het wel goed dus als ik de livebox niet gebruik maar de Linksys als router dan traint die in op 14597 947 Down/Up livebox = 16111/1018 down/up .
MAar ik heb nu de livebox weg en de linksys als router en hij doet het perfect? behalve de snelheid channels had ik met de livebox al veranderd maar toch werd na een half uurtje weer sloom ?
Kan het aan de livebox liggen ??

rrozema
Je hebt niet toevallig ook een wireless kaartje in je livebox? Het klinkt misschien als een stomme vraag maar ik wil het toch even zeker weten...

En: wanneer de snelheid laag is geworden, wat is dan de overdrachtssnelheid van je wireless lan, nog steeds 54Mbit of is ie terug geschakeld? Dus: wat geeft windows aan als je het status schermpje van je wireless verbinding opent? m.a.w. Is de draadloze verbinding zelf in snelheid terug gelopen of gaat er alleen maar weinig data overheen.

mesa57
Heb je nu het kanaal al eens veranderd ?

delilalkanli
@ Rozema & Mesa 57

Bedankt nogmaals voor all jullie tips . Maar ik weet het probleem al :
Ik moest de Livebox hard reseten en hetzelfde met de Linksys daarna heb ik de Linksys Firmware geupdate. In de Linksys setup pagina heb ik alle instellingen goed gezet : DHCP OFF Linksys ip veranderd naar 192.168.5.1 & in RFC 1483 Bridged mode gezet .
Daarna de Linksys uitgeschakeld en de Livebox en toen eerst de Livebox weer aanzetten en daarna de Linksys .
En ja nu is het probleem opgelost .
Ik had de channels al veranderd het hielp allemaal niet . Was een raar storing in de Livebox en Linksys denk ik . Een grote reset en firmware update heeft het opgelost .

Maar bedankt mensen !

delilalkanli
OWhneeee! HEE!!

Weer doet die raar ????:S
Hoe kan dit nou ineens gebeuren?
Zou mijn laptop een storing aan het veroorzaken zijn ?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + Linksysy WAG54g Switch(WIFI) Probleem!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
Slome wifi Snelheid 2 05 december 2016, 16:47
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen 17 11 april 2016, 20:15
Wifi valt steeds uit Huawei configuratie en problemen 18 10 maart 2016, 19:13
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:29:35
| vdbits06:40:46
| Wanabo09:38:23
| Carlovanlent11:26:59
| Matthy Alblas13:43:33
| ronald schuit14:11:41
| famcai14:45:44
| cdb19:24:57
| peukevreugd21:50:58
| johan32421:51:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.