obey-robots.txt
03 December 2016, 14:38
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

livebox slaat vast

hmmm
Hallo, ik download regelmatig torrents via Azureus en ook via Bittornado. Heb volgens mij alles goed geconfigureerd. goede snelheid en zo, maar na een aantal minuten zie ik opeens dat de downloadsnelheid naar 0,0 gaat. mijn hele verbinding is dan foetsie. als ik herstel verbinding doe, helpt ook niet. Ik moet dan echt de stekker van de livebox eruit halen en er weer in doen. Dan pas is de verbinding weer hersteld. Heeft iemand een idee waarom mijn livebox vast slaat? Ik snap er geen moer van. Moet ik iets aan de instellingen veranderen?

Alvast bedankt voor jullie inzet.

mvg, hmmmm

Valmont
Probeer een (hard) reset. Zie f.a.q. "hoe reset ik de Livebox correct".

Puma
je maakt te veel TCP connecties per torrent. stel in azureus in dat ie globaal 400 connecties moet maken en 100 per torrent. is meer dan zat zo.

hmmm
Nou volgens mij heeft het nix te maken TCP connecties Senoer. Ik heb vanavond mijn ethernetkabel weer eens aangesloten dwars door de woonkamer i.p.v. draadloos en het probleem is niet meer aanwezig. het probleem heeft dus denk ik te maken met de draadloze verbinding. ik heb nu opeens een downloadsnelheid van boven 1MB/s en mijn modem valt niet uit. erg lekker. Alleen ligt die kabel van circa 4 a 5 meter wel dwars door mijn woonkamer.

rrozema
Er zijn talloze manieren om de livebox te laten vastlopen. Ik heb ook een reproduceerbare manier: sluit een voip adapter (linksys/sipura spa-3000) aan en laat die ongeveer een halve dag aan staan. gegarandeerd dat de livebox is vastgelopen.

Wanabo
Toch was de reactie van Senoer ook mijn eerste gedachte. Nu later pas blijkt dat je draadloos werkt, komen er andere suggesties.

Zoals deze; Probeer eens oudere of nieuwere drivers voor je draadloze kaart. (vermeld het type hier eens)

Bekijk eens of hier wat nuttigs voor je in staat.
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=36&thread_id=130#post_930
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=82#post_522

De kunst om een antwoord te krijgen is het stellen van de goede vraag.
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:20
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Puma
je had niet vermeld dat je draadloos internette.

Graaf25
Enige tijd geleden (heb ook wireless verbinding) gelijkaardig probleem gehad. Om na te gaan of je hier iets aan hebt, mijn probleem was als volgt:
PC opstarten, prima verbinding, internet en email werken perfect. Na bepaalde periode (vb 2 uur) inactiviteit: geen toegang tot internet en kon geen mail ontvangen/versturen, terwijl rechtsonder de verbinding op 'zeer goed' stond. Draadloze verbinding uit en weer aan bood geen oplossing, alleen opnieuw opstarten PC hielp.

Ook gekeken naar aantal gelijktijdige verbindingen ect van bv eMule. Dat was de oplossing echter niet.

Wat bij mij werkte was om bij de draadloze verbinding bij TCP/IP settings de ip-adressen in te vullen van de DNS server van Wanadoo (zie Wanadoo site). Op deze manier hoeft de Livebox niet meer de vertaalslag naar de DNS server te doen maar doet de PC dat rechtstreeks.
Vraag me niet wat hierachter zit (talloze keren een echte harde reset uitgevoerd op Livebox, heeft niet geholpen).

Wellicht ook voor jou van toepassing?

Dirk
Ook ik heb last van het feit dat de download snelheid langzaam terugloopt naar 0. Als ik bij voorbeeld twee bestanden van rond de 100 MB wil laden dan stopt het downloaden soms halverwege het eerste bestand en soms op 98% van het tweede.

Nadat de LB van de stroom is geweest kan ik soms weer 100 MB laden en soms maar 10MB. Op het moment dat de downloadsnelheid 0 is dan werkt ook bijvoorbeeld Word of Excel niet meer of andere willekeurige applicaties. Via taakbeheer kan ik geen alle CPU opslurpende processen vinden die e.e.a. zouden kunnen vertragen
Op het moment dat de stroom van de LB gaat dan komt er weer leven in de overige programmaÆs.

Ik heb geen routers of andere rare toeters en bellen aan mijn PC.
De PC is stand alone. De LB is via de USB aangesloten.

Bij de LAN-verbinding heb ik bij TCP/IP settings de ip-adressen voor de DNS serevr ingevuld. Helaas blijft het probleem zich voordoen.

Wie oh wie heeft nog suggesties

Richard
USB is niet bepaald de beste methode om te internetten, dat hoor je ook vaker over USB modems.
Is er geen optie om het te proberen middels de UTP aansluiting of het probleem zich dan ook voordoet?
Een netwerkkaartje kost immers nog geen 10 euro. Ik geef geen garantie dat het dan beter gaat, maar er is wel een re?ele mogelijkheid.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox slaat vast', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Vast IP adres Zyxel configuratie en problemen 2 19 februari 2016, 15:10
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Port Forward TG712 Utorrent: kan geen vast IP adres aanmaken Thomson configuratie en problemen 5 25 december 2013, 20:56
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:42:45
| Tiger03:04:06
| dutch flash04:07:54
| Roroko04:18:24
| Wanabo04:27:16
| Lutz08:14:40
| Ronsworld15:11:29
| ronald schuit15:17:30
| okkie_199417:13:23
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?