obey-robots.txt
02 December 2016, 18:57
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Sitecom router achte livebox!!

Mobile
Hallo iedereen,

Ik heb nu diverse zaken geprobeerd om een sitecom router achter de livebox aan de gang te krijgen. Het lukt mij van gen kant.

Hed de FAQ geproberdm hulp van de geschreve berichten maar niks. Voor mij als leek een moeilijke zaak en denk niet haalbaar.

Wie kan me nog helpen?

Bij voorbaat dank.

Gr, Mobile

Richard
Ik wil wel een poging wagen, maar dan is het verstandig om een paar dingen alvast aan te geven.
Welke faq heb je geprobeerd te volgen?
1.) Linksys en andere routers achter de Livebox (Wan methode)
2.) Een router als switch achter de Livebox.
3.) Waar blijf je hangen c.q. wat lukt er niet?
4.) Wat wil je precies gaan doen met de Sitecom?
Greetings, Richard.

Mobile
Hoi hoi,

Voordat we verder gaan met het goed installleren van een router achter de livebox nog het volgende:

Hoe kunnen we het beste 2 pc's en 1 laptop draadloos op de livebox aansluiten? Een router sitecom wl-116 is reeds in bezit.

Hoe pakken we dit aan en wat hebben we nog nodig aan hardware?

Greets, Mobile

rrozema
Ik heb niet heel lang gezocht, maar op www.sitecom.com zie ik geen wl-116 (meer) staan. Is dit een ouder type of heb je je vergist in het type nummer?

Belangrijkste vraag die ik beantwoord wilde hebben door op die site te zoeken kun jij vast zelf ook beantwoorden: Hoeveel LAN poorten zitten er op die router? Als het er namelijk maar 1 is, dan zul je nog een netwerk switch aan moeten schaffen, ongeacht welke configuratie je kiest. En natuurlijk cat-5 of hoger utp kabels (4 stuks), maar dat had je vast zelf al wel bedacht.

Mobile
Hoi,

Heb me idd vergist, het is de WL-160 en deze staat er wel in.

De router heeft 1 WAN poort en 5 Lanpoorten.

Gr, Marcel

mesa57
Ik lees heel veel negatieve reacties op www.kieskeurig.nl.
Veel mensen die de WL 160 niet aan de praat krijgen.
Ik zou op zijn minst een keer een firmware update doen.

rrozema
Met 5 LAN poorten kun je in theorie beide configuraties 'router achter router' als ook 'router als switch/access point' opzetten voor jouw 2 pcs plus draadloos. Je legt 1 kabel vanaf de livebox naar de sitecom en 2 naar je pcs. In dit geval heb je dus maar 3 kabels nodig.

In de faq pagina's http://online.geb...p?cat_id=8 vind je de uitleg voor de situaties. Weliswaar voor andere modems dan de jouwe (sweex en linksys), daardoor kan de terminologie wat afwijken van die in jouw modem maar de gegevens blijven eigenlijk hetzelfde.

De router achter router methode staat er onder "Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)".

Mijn favoriet, de "router als switch/access point" is het simpelst maar staat er nog niet goed beschreven. Het is echt heel simpel dus eigenlijk is er ook nauwelijks instructie voor nodig; maar bij de instructies onder "Hoe sluit ik een router of switch aan achter de Livebox (ALGEMEEN)" punt 1 ontbreekt het belangrijkste onderdeel, namelijk dat je de dhcp server van je router UIT moet zetten.

De configuratie die onder "Hoe is de Sweex modem/router als switch gebruiken achter Livebox" wordt beschreven is veel te ingewikkeld en bevat vele onderdelen die alleen maar nodig zouden zijn als je de sweex ter vervanging van de livebox zou gaan gebruiken. Dit artikeltje heeft dus eigenlijk een verkeerde titel.

Mobile
Hoi,

Het is eigenlijk de bedoeling om alle pc's dradloos te laten functionere. Dat zijn ze nu ook al.

Hoe gaat dat?

Gr, Marcel

rrozema
Het gemakkelijkst is het dan om je sitecom router als een switch/accesspoint te gebruiken. Wat we willen bereiken is de volgende situatie:
- livebox is je modem + router + dhcp server
- sitecom fungeert enkel als switch + wireless access point.

Om dit te bereiken hoef je helemaal niets aan de livebox te veranderen. Je hoeft alleen je sitecom juist in te stellen:
- de dhcp server moet uit,
- het LAN adres moet veranderd worden naar een adres in de range 192.168.1.x

Om dit te bereiken doe je het volgende (Ik ga er van uit dat je sitecom wl-160 in de fabrieksinstellingen staat, zoals beschreven in de handleiding van de router, zonodig reset je 'm eerst even):
- sluit een utp kabel aan tussen een van je windows computers en poort '1' van de sitecom.
- Op je windows computer ga je naar 'configuratie scherm'
- ga naar 'netwerk verbindingen'
- klik rechts op 'LAN-verbinding'
- kies 'Eigenschappen'
- Selecteer 'Internet protocol (TCP/IP)'
- druk op 'Eigenschappen'
- Selecteer 'het volgende ip adres gebruiken'
- vul de volgende gegevens in:
Ip-adres: 192.168.0.2
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard-gateway: 192.168.0.1
- Druk op 'Ok'
- Druk op 'Sluiten'

Je hebt nu je pc geconfigureerd zodat je bij het instellingen scherm van de sitecom kunt komen. Nu kunnen we de instellingen gaan veranderen:
- open internet explorer
- voer als adres in http://192.168.0.1
- voer het gevraagde username en wachtwoord in (standaard is 'admin' en 'admin')
- Klik op de 'LAN' tab
- Vul de volgende gegevens in:
IP-adress: 192.168.1.2
subnetmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
DHCP: Disabled
802.1d Spanning Tree: disabled (enabled kan in situaties waar je zowel bedraad als draadloos aangesloten bent beter zijn, maar doe nu maar niet)
- druk op 'Apply'

Nu is je sitecom klaar om gebruikt te worden als access point/switch. Maar eerst moet je nog je windows tcpip instellingen terug zetten.

- Op je windows computer ga je naar configuratie scherm
- ga naar 'netwerk verbindingen'
- klik rechts op 'LAN-verbinding'
- kies 'Eigenschappen'
- Selecteer 'Internet protocol (TCP/IP)'
- druk op 'Eigenschappen'
- Selecteer 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen'
- Selecteer 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'
- Druk op 'Ok'
- Druk op 'Sluiten'

Ok, dan gaan we nu je sitecom op de juiste manier aansluiten.

- Trek de utp kabel uit de pc en steek die stekker nu in de rode utp poort van de livebox (mag ook in de gele, maar voor de duidelijkheid kiezen we nu de rode).

Klaar. Je sitecom zit nu met z'n poort '1' aangesloten op de livebox. en fungeert nu als switch/wireless access point.

Je wireless access point kun je vanaf nu eenvoudig configureren door de volgende stappen te volgen:

- sluit een pc aan met een kabel op de gele poort van de livebox of op poort 2, 3 of 4 van de sitecom.
- open internet explorer
- voer als adres in: http://192.168.1.2
- klik op 'Wireless settings'
- en stel je wlan in zoals jij 'm wilt hebben.

Connect nu je wireless clients en ze zullen in hetzelfde netwerk zitten als pc's die je via kabels aansluit:
192.168.1.1 is je livebox configuratie scherm,
192.168.1.2 is je sitecom configuratie scherm
en je pc's zullen addressen krijgen van 192.168.1.10 tot en met 192.168.1.50
Gewijzigd door rrozema op 13 juli 2007, 23:09

mesa57
Deze is wel wat voor de faq ....
Wat een verhaal zeg, ik typ te langzaam voor een dergelijk epistel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom router achte livebox!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
ASUS Router aansluiten Zyxel meer apparaten aansluiten 2 16 juli 2016, 20:38
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router Zyxel configuratie en problemen 13 02 juli 2016, 14:04
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:17:53
| Roroko08:30:11
| trebor6009:09:21
| mbakirci09:25:37
| Lutz09:39:21
| earlyhchicken09:39:25
| Jan194711:58:59
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?