obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
verhuizing, aanpassen netnummer
damden
Ik ben net verhuisd van assen naar enschede.
Assen net nummer is 0592, en die van enschede is 053.

Nu heb ik dit geprobeerd aan te passen in de livebox, maar dat werkt niet.
Helpdesk gebeld en moest harde reset doen (stekker eruit, reset knop ingedrukt houden, stekker erin, wachten tot led 1,3 en 5 branden, reset knop loslaten), maar dat helpt dus ook niet. Frown

Misschien ligt het aan het aantal cijfers in het netnummer. 0592 en 053. Heb ook geprobeer om netnummer 0534 in te voeren, want mijn kpn nummer begint met 053-4xxxx maar da werk ook nie Sad

Iemand een idee?
 
rrozema
Heb je wel een nieuw nummer gehad van Orange? Want als jij in Assen orange telefonie had en in Enschede weer, plus ze bij Orange niets veranderd hebben en jij hebt dezelfde livebox mee verhuisd van Assen naar Enschede, dan ben jij nu in Enschede nog steeds bereikbaar onder je oude nummer uit Assen.

Wat veel 'als' he? Maar het komt er op neer dat je gewoon je oude nummer eens moet proberen te bellen. Voorbehoud: Dit werkt enkel als je telefonie lampje op de livebox aan gaat in Enschede, anders heeft het geen nut en moet je sowieso met Orange gaan spreken.
 
Tiger

Quote

damden schreef:
Ik ben net verhuisd van assen naar enschede.
Assen net nummer is 0592, en die van enschede is 053.

Nu heb ik dit geprobeerd aan te passen in de livebox, maar dat werkt niet.
Helpdesk gebeld en moest harde reset doen (stekker eruit, reset knop ingedrukt houden, stekker erin, wachten tot led 1,3 en 5 branden, reset knop loslaten), maar dat helpt dus ook niet. Frown

Misschien ligt het aan het aantal cijfers in het netnummer. 0592 en 053. Heb ook geprobeer om netnummer 0534 in te voeren, want mijn kpn nummer begint met 053-4xxxx maar da werk ook nie Sad

Iemand een idee?


Als je op tijd de verhuizing doorgeeft zou het geen probleem moeten zijn.

Ga zelf ook volgende maand verhuizen en heb dit via internet aan kpn doorgeven. De volgende dag had ik al een mail van orange met de vermelding dat op de verhuisdatum mijn verbinding op het nieuwe adres actief zou zijn met tevens de vermelding van het nieuwe telefoonnummer op het nieuwe adres dat ik zelf nog niet van kpn had ontvangen wel achteraf daar de bevestiging van gekregen.
Ik moet wel nog afwachten of dit volgende maand werkt.

Groeten Tiger
 
damden

Quote

rrozema schreef:
Heb je wel een nieuw nummer gehad van Orange? Want als jij in Assen orange telefonie had en in Enschede weer, plus ze bij Orange niets veranderd hebben en jij hebt dezelfde livebox mee verhuisd van Assen naar Enschede, dan ben jij nu in Enschede nog steeds bereikbaar onder je oude nummer uit Assen.

Wat veel 'als' he? Maar het komt er op neer dat je gewoon je oude nummer eens moet proberen te bellen. Voorbehoud: Dit werkt enkel als je telefonie lampje op de livebox aan gaat in Enschede, anders heeft het geen nut en moet je sowieso met Orange gaan spreken.


Heb geen nieuw nummer van Orange gekregen, ben dus nog steeds op mijn oude nummer met netnummer van Assen bereikbaar in Enschede. Dit nummer wordt ook bij de nummerweergave getoond, dus iedereen die ik bel vraagt zich af of we nu al verhuisd zijn of niet...

Ik heb de verhuizing op tijd doorgegeven, en de nieuwe gegevens zijn dan ook bij Orange bekend.

Ik zou dan ook een nieuw nummer moeten krijgen?
 
damden

Quote

Tiger schreef:

Quote

damden schreef:
..knip...


Als je op tijd de verhuizing doorgeeft zou het geen probleem moeten zijn.

Ga zelf ook volgende maand verhuizen en heb dit via internet aan kpn doorgeven. De volgende dag had ik al een mail van orange met de vermelding dat op de verhuisdatum mijn verbinding op het nieuwe adres actief zou zijn met tevens de vermelding van het nieuwe telefoonnummer op het nieuwe adres dat ik zelf nog niet van kpn had ontvangen wel achteraf daar de bevestiging van gekregen.
Ik moet wel nog afwachten of dit volgende maand werkt.

Groeten Tiger


Ik heb ook een nieuw kpn nummer, maar daarnaast heb je nog een orange nummer dat o.a. bij nummerweergave wordt getoond. Ik heb dus eigenlijk twee nummers. Een 053-xxx nummer van KPN waarop ik bereikbaar ben, en een 0592xxx nummer van Orange die in de livebox staat.

Op de site van Orange is te lezen dat, als je van netnummer gebied wisselt, je automatisch een nieuw netnummer krijgt. Maar dat is bij mij dus niet het geval. Kan me iets bij voorstellen dat het misschien aan het aantal cijfers van het netnummer ligt, (Assen: 0592, Enschede: 053).

Hoop voor jou dat het wel goed komt, ik ga nog eens bellen met Orange (er zijn nog Angry wachtenden voor u)...
 
rrozema
Precies, voor het wijzigen van je Orange telefonie nummer moet je bij Orange zijn. En die zijn niet zo snel met het verwerken van wijzigingen, zelfs als ze tijdig gemeld zijn... Dat heeft niets te maken met jouw liveboxinstellingen of wat dan ook: Orange moet jouw nummer veranderen in hun telefonie server, deze wordt toegekend aande combinatie van jouw livebox's mac adres plus serienummer. Omdat jij je oude livebox hebt meeverhuisd, heb je nu nog steeds hetzelfde telefoonnummer. En dat blijft zo, tootdat Orange er iets aan doet.

Tippie mijnerzijds: ga er niet over bellen maar plaats je klacht via de helpdesk-online op www.orange.nl: dat scheelt je veel helpdesk gesprekskosten plus je hebt een vastlegging van wat er over en weer geschreven is. En via de telefonische helpdesk gaat het toch echt niet sneller.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verhuizing, aanpassen netnummer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
DNS aanpassen Zyxel configuratie en problemen : 1 02 apr 2019
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen : 6 20 sep 2016
Verhuizing Klacht over Online : 7 19 apr 2015
Verhuizing buitenland Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 3 16 jan 2015
Advertentie