obey-robots.txt
08 December 2016, 16:59
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Traag internet router?

Angel
Hoi, Wij zitten al meer dan een jaar met orange en livebox ellende.

De helpdesk is allesbehalve behulpzaam.stuurt steeds weer dezelfde standdaard vragen..

Ik las heir ergens dat er wel eens een verkeerd Mac adres zou zijn kunnen ingevuld in de database van orange?

Nu zie ik dit staan zegt dit jullie iets waardoor er een traag tot regelmatig wegvallen van internet kan zijn?

Dit zegt mijn broadband router ( wat met dat Mac adres ??)

View the current setting status of this device.

LAN Configuration
IP Address 192.168.2.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enabled
MAC Address 00:0e:2e:2b:19:29

Internet Connection

View the current internet connection status and related information.

Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : 192.168.1.10
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1
MAC Address : 00:0E:2E:2B:19:2A
Primary DNS : 192.168.1.1
Secondary DNS : 0.0.0.0

Dit zegt de orange configuratie

LAN-setup

Lokaal IP-adres Subnet IP-masker
192.168.1.1 255.255.255.0

DHCP configuratie

Subnet Subnet masker Begin IP Eind IP Gateway Broadcast Primaire DNS
server Secondaire DNS
server Leasetijd
192.168.1.0 255.255.255.0 192.168.1.10 192.168.1.50 192.168.1.1 192.168.1.255 192.168.1.1 0.0.0.0 7

Klopt dit wel?

Groetjes en dank,
Angel

Angel
De router is een Sweex 4 ports 10/100 switch.

Als het de router niet is ( wat ik niet vermoed eigenlijk want ook als we slecht een pc aansluiten rechtstreeks zonder router is er ook die ellende) dan vrees ik dat het de live box zelf moet zijn?

Ook die hebben we laten vervangen ook de kabeltjes.........isra punt zelfs door KPN laten vernieuwen en livebox dadelijk daaraan gesloten en ga maar door............ellende blijft........allesbehalve de snelheid die we hier zuden moeten kunnen halen ( 12 a 15 MB ) en ene keer redelijk snel dan weer bijna niks tot niks...........zeeeeeeeeeeeeeeer frustrerende uiteraard.Angry

Een gewone modem in plaats van de live box is nog een optie maar vertik het tot hiertoe om daar ook nog eens geld aan te geven en ook nog de telefonie dan maar te moeten verliezen....Frown

Er zit bij hun metingen wel degelijk verlies vlak nadat het bij ons op het ISRA binnenkomt:

hier een van hun berichten

Geachte Angel, > >Omdat u er al zo lang mee bezig bent en u steeds dezelfde vragen van ons >krijgt, geef ik u hieronder de ons gemeten waarden van uw lijn weer en >kunt u zien dat het niet goed is > >Downstream signaal/ruisverhouding: 12.5 dB >Upstream signaal/ruisverhouding: 9.2 dB > >Vogens de upstreamverhouding staat het modem dichter bij het isra punt >dan het downstreamsignaal ( ideaal is gelijk). Dat betekent dat het >binnenkomend signaal ( downstream) gesplitst of gedeeld is ( alarm, fax >bijv) naar een andere aansluiting. Dat is de oorzaak dat na enige tijd >internet traag of tot stilstand komt, laat staan downloaden. Dit kunt u >bij u thuis controleren. Er mogen geen andere telefoonaansluitingen >vanaf israpunt of wandcontactdoos waar uw livebox op aangesloten is zijn >doorgetrokken al dan niet via een verdeelsplitter of doosje > >Met vriendelijke groeten, >Orange Nederland Breedband BV

Iemand enige suggesties wat we nog kunnen proberen?

Hopeloze AngelSad

rrozema
Het verkeerde mac-adres verhaal heeft enkel betrekking op Orange Telefonie. Niet op mogelijk connectiviteitsproblemen zoals jij die beschrijft.

Post eens de adsl statistieken van je livebox ('Geavanceerd' -> log in -> 'Statistieken' -> 'ADSL statistieken'Wink, dan kunnen we zien of wat de Orange medewerker zegt een beetje steek houdt. Als je ISRA al eens is vervangen, zou ik zeggen dat je weinig meer zelf fout hebt kunnen doen, dus zou de fout ergens eerder in de leiding moeten zitten en dan zit er weinig anders op dan KPN te vragen jouw andere (reserve) ader-paar (wit + oranje) te gebruiken; blijkbaar zit er in jouw huidige paar (rood + blauw) een slecht punt. Mogelijk heb je een knik in je kabel, of is de mantel lek en heb je een ge-oxideerde kabel of zoiets... Ik heb geen idee of hier kosten aan verbonden zijn en wie dat dan moet betalen.

Ik ga er dan natuurlijk wel van uit dat je alle andere aanwijzingen, zoals de livebox rechtstreeks en exclusief op het ISRA aansluiten al hebt opgevolgd.

Angel
Dank je voor de snelle reactie!

hieronder e statistieken

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6244 Kb
Afname Dichtbij : 33.4 (dCool
Ver weg : 13.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 14 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 34854
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6896
ES-teller van 1 dag 0

Livebox DEBUG
Ligne ADSL monté Ligne ADSL non monté

Angel
Oh ja.....................KPN hebben we dus ook al ingeschakeld en die hebben lijntesten gedaan en dus monteur naar hier gestuurd die ook hier teste ...........alles zou normaal zijn.........

Orange heeft ook al een medewerker gestuurd die hier ter plekke kwam testen ( internet was natuurlijk die dag net redelijk snel Angry )die zag ook de aansluitingen en kon niks meer bedenken.

We moesten hem maar laten terugkomen als het internet weer eens plat lag...........maar ja...........die kan natuurlijk nooit dadelijk hier staan dus ja..............dan is het weer net beter......Shock

rrozema
Ik ben zelf niet zo goed met die statistieken en ik zie niet direct iets geks aan jouw getallen. Misschien dat een van de andere leden er nog wat in kan ontdekken.

Maar als jij een slechte internet beleving hebt, dan kan dat ook aan andere dingen liggen dan alleen de adsl verbinding. Er zijn bijvoorbeeld mensen die last hebben dat de dns relay server in de livebox zo nu en dan tijdelijk uitvalt. In zo'n geval lijkt het internet ook ineens traag te worden omdat webpagina's niet of heel traag openen. In werkelijkheid is er echter niets mis met de snelheid, maar kan (tijdelijk) de ingegeven naam niet worden vertaald naar een ip-adres. Misschien is er bij jou ook iets dergelijks aan de hand. Mocht je e.e.a. willen testen, probeer dan eens wat dingen uit als je verbinding weer traag is. Je kunt bijvoorbeeld met het 'ping' commando controleren of er nog verbinding is met een bepaald adres. Ook kun je nslookup gebruiken om te controleren of de dns het nog goed doet. De ping en nslookup commando's voer je uit via de cmd prompt.

Hieronder een paar voorbeeldjes vann tests die je zou kunnen uitvoeren, doe ze nu eens als je verbinding nog goed is, zodat je straks de resultaten kunt vergelijken met die van wanneer je verbinding niet meer goed is:
- "ping 127.0.0.1" hiermee controleer je of je eigen machine wel goed werkt. Dit moet 4 keer een reply geven.
- "ping 192.168.1.1" dit moet 4 keer een reply geven. Dit is de livebox die antwoord geeft (je interne netwerk werkt).
- "ping 194.134.5.5" dit moet 4 keer een reply geven. Dit is een adres buiten je eigen netwerk (dus werkt de verbinding naar 'buiten')
- "ping www.fietsbel.nl" dit moet 4 keer een reply geven. Dit is een dns vraag om www.fietsbel.nl te vertalen naar een ip adres + een verbindingstest naar buiten.
- "nslookup www.google.nl" dit moet een ip adres opleveren van de server van google. Hiermee test je iets gedetaileerder de werking van de dns relay.
- "ipconfig /all" hiermee krijg je alle netwerk instellingen van jouw machine te zien.
Gewijzigd door rrozema op 23 juli 2007, 23:09

rrozema
Angel schreef:
...
Livebox DEBUG

Waar komt deze onderste tekst vandaan? Die staat er bij mij namelijk niet bij op dat scherm. Misschien heb jij een andere firmware versie dan ik?

vdrijver
lijkt wel of ie een franse firmware update heeft gehad
vanaf 1996 inbelaccount via world online,vanaf 1999 onstabiele verbinding via kabelfoon. vanaf april 2002 stabiele wanadoo verbinding via kpn,daarna vanaf april 2007 een rampen onstabiele orange via orange.vanaf augustus 2007 tot 30 mei een stabiele xs4all via kpn,nu een stabiele 8Mbit xs4all only via kpn bitstream

Angel
rrozema schreef:
Angel schreef:
...
Livebox DEBUG

Waar komt deze onderste tekst vandaan? Die staat er bij mij namelijk niet bij op dat scherm. Misschien heb jij een andere firmware versie dan ik?

Hoi rozema,

Je zegt daar zo iets........was me niet opgevallen.........geen idee waar die franse tekst vandaan komt.....want die zie ik nu niet staan als ik bij de statistieken ga kijken..................wel is de livebox en router vanochtend weer moeten ge reset worden want internet lag weer eens plat........Sad
........livebox alleen resetten deed niks........na het resetten van de router wat het weer wat beter.........allesbehalve snel maar
goed....what else is new..........Frown

Dat pingen wat je al eerder voorstelt ga ik allemaal eens uitproberen...........jammer dat ik niet thuis was vanochtend toen het weer zo fout ging..............is wel de vraag of we dan uberhaupt "mogen"pingen enz want vaak geraken we niet eens naar de orange livebox configuratie instellingen pagina hoor........

Groetjes en dank,
angel
To be continued Cool

Angel
dos%20nslookup%5B1%5D

Nou dat lijkt me al niet goed????
Gewijzigd door Angel op 24 juli 2007, 14:52

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger< 5 mins
| Wanabo02:13:42
| Huubke6804:19:56
| dutch flash05:18:13
| peukevreugd06:14:51
| Ronsworld17:53:42
| earlgrey7219:17:09
| Hans20:02:34
| Ano20:32:41
| dutch123:15:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.