obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Meer pc's aan de livebox
TCP_IP
Ben er ook nog Pfft

Eerst maar eens kijken of je verbinding verder wel in orde is en dan nog eens naar het interne netwerk gaan kijken.

Aangezien je de livebox hebt, zou je je adsl statistieken eens kunnen posten?

Is te vinden door het volgende te doen:

* Open internet explorer
* vul in de adresbalk 192.168.1.1 in
* Klik op tabblad 'geavanceerd'
* Gebruikersnaam en wachtwoord zijn beide 'admin'
* Zweef over ads statistieken heen en klik op 'adsl statistieken'

* Post de hele tabel eens

###########################################

Als je de router loskoppelt van de rode ethernetpoort, werkt het internet dan wel goed op de PC die op de gele poort is aangesloten ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

JVM schreef:
Om meer dan 3 PC's aan te sluiten op de livebox is het dan noodzakelijk om op een van de ethernet-aansluiting van de livebox eerst een hub/switch en vervolgens op de hub/switch alle 3 PC's aan te sluiten, zodat 1 ethernet-aansluiting op de livebox ongebruikt blijft.
Op dit moment heb ik 1 PC via de gele ethernet-aansluiting rechtstreeks op de livebox aangesloten en op de rode ethernet-aansluiting van de livebox een kabel naar boven naar een router waar vervolgens 2 PC's zijn aangesloten op de studeerkamers van de kinderen. Helelaas heb ik nu op alle 3 PC's een slecht werkende internetverbinding.
Is er voor mijn aansluitingen toch een oplossing?


Deze? Die had ik toch beantwoord?

Nog maar eens dan:

Je kan op diverse manieren jouw 3 pc's op de livebox aansluiten. Je zult op de een of andere manieren 1 van de poorten moeten delen tussen 2 of 3 machines. Dat doe je inderdaad middels een switch of een hub (switch heeft de voorkeur). Een switch kost maar een paar euro, dus misschien is het juist wel een goed idee om er eentje te gaan halen, om jezelf een hoop ellende te besparen. Je mag zelf kiezen of je 1 pc op de livebox en 2 op de switch aansluit of alle 3 op de switch, dat maakt dan geen verschil. Kies de oplossing die het handigst is voor jou om je kabels te trekken.

Maar, er is wel een alternatief waarbij je die +- 10 euro voor een nieuwe switch in je zak kan houden: je kan namelijk je router ook als switch gebruiken. Als je even zoekt hier op het forum vind je daar diverse voorbeelden van en beschrijvingen hoe je het doet voor. Het belangrijkste is dat je de kabel vanaf de livebox anders dan gebruikelijk aansluit op je router; niet in de WAN poort maar in de LAN poort. Daarnaast moet je ook de dhcp server in je router uitschakelen en daar gaat het bij veel mensen mis. Vandaar dat ik denk dat het voor jou handiger is om gewoon die +- 10 euro te besteden aan een switch. De router haal je dan uit je netwerk. Verkoop 'm voor mijn part of leg 'm weg voor als je 'm later nog eens wilt gebruiken, maar haal 'm uit je netwerk, want als je niet weet hoe je 'm moet instellen zorgt hij alleen maar voor problemen.
 
highflyers
mensen bij kabels met grotere afstanden gebruik alstublieft shielded twisted pair en geen unshielded. dit zorgt namelijk voor minder velies over een kabel. bij afstanden van meer dan 5 meter kabel lengte geld dit al.
als je meer dan 50 meter wilt over bruggen zonder snelheids verlies zet dan op 50 meter een versterker of iets dergelijks.(router) is iets snelheids verlies acceptabel dan kun je 100 meter halen met STP niet met UTP. let wel op STP moet minder buigzaam zijn om echt effectief te zijn scherpe bochten zijn verboden. dat is ook al zo met utp maar nog meer met stp. als je een netwerk op zet neem dan een switch. want hub belasten het netwerk onnodig want die sturen all het data verkeer naar alle computer die aangesloten zijn. een switch stuurd het alleen naar de computer die er om vraagt waar door dus de verbinding beter word,
Gewijzigd door highflyers op 27 november 2008, 02:03
 
rrozema
Meer dan 50 meter? Wil je naar de buren of zo? Wink

Maar highflyers heeft het dus over netwerkkabels, niet over de kabel tussen het ISRA en de livebox. Just to be sure... zodat niemand weer gaat klooien met lange kabels daaro...
 
highflyers
rrozema
ook in een huis kun je soms aan meer dan 50 meter kabel lengte komen. als je bijvoorbeeld 2 verdiepingen hoog moet. want kabel is dan altijd nog de stabielste en betrouwbaarste oplossing. want er zijn bij draadloos nog te veel stoor bronnen. zo als de isolatie van paket. als je bijvoorbeeld dus op de zolder een computer hebt en je hebt op de eerste verdieping een paket vloer liggen dan is de kans groot dat je 2.4ghz signaal niet door komt of zeer slecht. in zon geval is een kabel of een repeater een oplossing. alleen kabel is dan stabieler dan een repeater.

inderdaad ik heb het over netwerk kabel niet over gewoonje telefoonlijn die naar de modem toe loopt zet die astublieft zo dicht mogelijk bij het isra punt. dan maar een paar metertjes UTP of bij 5 meter of langer STP geloof me u voorkomt een hoop gedoe met de isp als er ooit iets mis is. de ISP's hebben namelijk een antipatie tegen mensen die meer dan 50 cm kabel lengte hebben tussen isra en modem.
 
rrozema
Helemaal mee eens hoor, highflyers, je zegt geen woord fout; Een kabel verbinding is altijd beter dan een draadloze.

De officiele maximale lengte van een enkele utp kabel verbinding ligt ergens tussen 90 en 100 meter. Mogelijk kun je met shielded twisted pair nog een paar meters verder komen, maar dan heb je inderdaad meestal het probleem dat die kabels minder flexibel zijn. Voor de meeste mensen is 50 meter in de praktijk al een flinke afstand. Meestal ben je dan al ruim op de 1e verdieping waar de eerstvolgende pc aangesloten moet worden; je kunt daar dan dus een switch plaatsen en zo weer tot 100 meter verder gaan naar bijvoorbeeld de zolder. Ikzelf heb zo 3 switches achter elkaar staan: 1 op de begane grond, 1 op de 1 verdieping plus 1 op de 2e verdieping. Tussen alle switches zit steeds 1 netwerkkabel die elke verdieping met de bovenliggende verbindt; deze zijn nergens langer dan 20 meter. De pc's helemaal boven krijgen dus hun internet verbinding via alle 3 de switches naar de router helemaal beneden. In totaal heeft de 'backbone' in mijn huis een lengte van maximaal 50 meter, maar de onderlinge afstanden tussen de switches zijn elk veel korter.
 
highflyers
jij hebt dus de extreme kant van geen snelheids verlies gekozen. ook een manier om echt save te zijn
 
skiskien
Wi hebben een livebox met 4 pc en een verbinding voor de ps3 dmv Edimax verbindingen over het 230volt netwerk. (heb geen draadloos netwerk meer veelal slechte verbindingen in mijn huis)Door de edimax HP-8501 heb ik overal (elk 230 volt stopcontakt) supersnel internet.
Ben tot nog toe wel tevreden over Online alleen valt nu vaak uit bij opstarten.(mcaffee is de boosdoener heb ik op ons forum gelezen) de verbinding weg.Hoop op een nieuwe livebox die mijn oude van Orange kan vervangen. gr skiskien
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meer pc's aan de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Advertentie