obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox + Linksys WAG200G
Cypress
Het probleem met de xbox en range expander is mij duidelijk. Zodra de range expander insteekt ziet de xbox deze als een nieuw netwerk met dezelfde naam als mijn netwerk. Ik kan dus niet connecten.

Omdat mijn xbox als slecht signaal had heb ik de router geisoleerd met aluminium folie zodat de xbox helemaal geen signaal meer heeft. Vervolgens heb ik de range expander ingestoken en dan vind hij maar een netwerk. Als ik dan echter wil gaan connecten gaat de range expander zelf een ip uitdelen lijkt mij die helemaal niet in de router familie zat (dus geen 192.168.1.xx). hoe kan dit nu?
 
rrozema
Je range expander deelt zelf geen ip adressen uit als ik het goed begrepen heb. Waarschijnlijk expand hij nu het netwerk van een van je buren of zo en krijg je een adres van het netwerk van de buren ... Smile Vrij eenvoudig te testen: Zet jouw router even uit en de expander aan. Krijg je nu nog steeds een ip adres van je expander? dan zit je vrijwel zeker op iemand anders' netwerk, waarschijnlijk iemand die geen protectie (WEP/WPA) aan heeft staan maar enkel bekende mac-adressen toe laat op z'n netwerk.

Draai de setup wizard voor je expander nog eens (nadat je je router weer aan hebt gezet natuurlijk): let goed op dat je jouw eigen netwerk te pakken hebt en accepteer het default ip adres van 192.168.1.240.

Als het echt niet lukt, kun je nog eens proberen je router op een ander kanaal te zetten (en misschien een uniekere SSID te geven) en daarna de setup wizard van je expander nog eens te draaien.
Gewijzigd door rrozema op 09 augustus 2007, 11:27
 
Cypress
Dan moet dat het standaart ip adress van de xbox zijn lijkt mij. ik weet bijna zeker dat de range expander goed ingesteld staat op een ding na (moet hij nu als gateway de livebox -192.168.1.1- of de router -192.168.1.254- hebben?). De xbox ziet de range expander alleen aan als een apart netwerk.

Zie het zo: Router zend uit signaal a
Expander vangt signaal a op en zend b weer uit
Xbox ontvangt een hele slappe a en een hele sterke b

Vervolgens krijg ik dus het bericht dat de xbox 2 netwerken met dezelfde naam ziet en ik kan dus niet connecten.

Toen ik de router geisoleerd had met aluminium folie en hij dus alleen de expander zag kwam ik niet langs de xbox ip check. Er gaat dus ergens iets fout. Terwijl de range expander alleen signaal door zou moeten geven. Ik kan helaas niet de SSID veranderen van de range expander want deze moet hetzelfde zijn als die van mijn netwerk (zo zien ze elkaar). Heb je nog een idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Ik heb ook nog eens contact opgenomen met de xbox support lijn en die beweren dat je in een straal van 30 meter ongeacht hinderende voorwerpen je een goed signaal zou moeten kunnen krijgen. die van mij staat +- 4,5 meter van de router af..
Gewijzigd door Cypress op 09 augustus 2007, 15:49
 
rrozema
De default gateway van de expander moet 192.168.1.1 zijn, de livebox. Jouw router doet niets meer behalve voor wireless access point spelen. M.a.w. het draadloos verkeer doorsturen naar het bekabelde netwerk en vice versa.

Jouw visie klopt helemaal met wat ik voor ogen heb.

De reden dat jij niet langs de xbox ip check komt als je de router 'afschermt' is dat de expander de router nodig heeft om het antwoord te kunnen geven. De expander heeft zelf geen intelligentie en weet niets van dhcp of routeren of wat dan ook. Hij weet alleen dat ie alles wat ie ontvangt nogmaals moet uitzenden. En het maakt het niet uit of het heen of teruggaand verkeer is, hij herhaalt gewooin wat ie hoort net als een papegaai (en een papegaai is zelfs slimmer, want die kun je door goed gedrag te belonen trainen).

Om die reden heeft het ook geen nut om te proberen de SSID van de expander te veranderen. Die heeft namelijk geen SSID, de SSID die je daar hebt ingevoerd is alleen maar om aan te geven naar welk netwerk hij moet 'luisteren' (vergelijkbaar met een radio afstemmen op de juiste zender). Ik bedoelde om de SSID van de router dusdanig te veranderen zodat je zeker weet dat het jouw netwerk is dat je ziet en niet dat van de buren.

Over de afstand tussen jouw router en de xbox: kun je niet de router dichter naar de xbox brengen door een langere kabel tussen de livebox en de router te gebruiken? Met een UTP kabel kun je tot bijna 100m gaan, dus zelfs als je buitenom het huis moet, haal je het nog wel... Bij mij staat de livebox in de meterkast op de begane grond, mijn wlan-router staat echter op de 1e verdieping, centraal in het huis. Daardoor heb ik in het hele huis dekking.
 
Cypress
Jep, ik zie helaas ook geen andere optie. Maar ik denk dan dat ik moet gaan boren enzo. Theoretisch zou het allemaal moeten werken zoals het nu staat, maar in de praktijk loop je wel vaker tegen de lamp. We hebben nu echt alles geprobeerd denk ik, helaas. Ontzettend bedankt voor je hulp!
Gewijzigd door Cypress op 09 augustus 2007, 19:22
 
rrozema
Graag gedaan. Ik denk dat die expander echt wel werkend te krijgen is maar ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik kan je helaas geen hands-on tips geven.

Probeer het nog eens als je er weer de tijd voor kunt vinden. Begin heel rustig van het begin af aan, reset de expander naar de fabrieksinstellingen en plaats hem dan vlak bij je router. Configureer hem daar middels het setup-programma, want de auto-config doet het niet als je je netwerk beveiligd hebt (volgens de manual). Als je hem geconfigureerd hebt, verplaats hem dan naar de plek waar je 'm uiteindelijk wilt zetten en schakel hem daar weer in. Die plek moet binnen het bereik zijn van de router, dus ergens halverwege je router en je apparaten lijkt mij een geschikte plek. Zet 'm liefst uit de lijn van de router en de xbox voor het beste resultaat, dan vermijd je namelijk het 'schaduw-effect' van een muur o.i.d. op die lijn.
 
rrozema
Nog even: Welk ip-adres had je die expander nou gegeven? 192.168.1.240?

Sluit eens een pc aan met een utp kabel op je router. Als je de expander aan hebt staan, dan moet deze nu bereikbaar zijn op dat ip adres. Om dit te testen type je "ping 192.168.1.240" in een cmd window. Als het goed is krijg je 4 keer antwoord van de expander. Als je 4 keer 'Request timed out' o.i.d. krijgt, dan is je expander niet goed 'ingelogd' op jouw wireless netwerk. Je moet dan eerst je setup goed voor elkaar zien te krijgen. Denk met name aan de beveiliging van je netwerk.
 
Cypress
Ik krijg vier keer antwoord terug. Hij verstuurd vier pakketten en ontvangt er 4 met 0 % verlies
 
rrozema
hmm, dus de expander communiceert wel goed met de router. Maar pas aan de kant van de client treden de problemen op.

Kun je door naar http://192.168.1.240 te browsen nog meer te weten komen? Daar zou je op een configuratie scherm uit moeten komen, toch?
 
Cypress
Dat is correct. daar noet ik dan Mijn SSID, passwoord, kanaal etc invoeren
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + Linksys WAG200G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
Advertentie