obey-robots.txt
04 December 2016, 23:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Beller hoort ons niet. Wij horen beller wel.

Thijs
Regelmatig hebben wij het probleem bij bellen dat de andere kant ons niet hoort, maar wij hen wel. Standaard orange helpdeskoplossingen als 1) kabeltje verwisselen met het isra punt en 2) "knijpen" van de maximale uploadsnelheid bij gebruik van Internet bij p2p downloaden en i-gamen helpen niet. Wie weet een andere oplossing dan van provider te veranderen?

zigster123
hoeveel heb je "geknepen"? Ik mocht maximaal 30 KB upload aanhouden, dat werkt (bij mij iig)

moeskoetie
die upload maakt geen donder uit,
vanmorgen belde ik met de assistente van mijn huisarts, en die kon mij niet horen, terwijl ik haar wel hoorde, en ik niets maar dan ook helemaal niets aan het uploaden of aan het downloaden was.
orange is gewoon een kut firma die geen service leveren en geen oplossingen aandragen, alleen zeiken over de bekabeling.

rrozema
Een te hoge upload KAN de reden zijn wanneer de tegenpartij je niet kan horen (er is dan te weinig bandbreedte over om jouw stemgeluid naar de Orange server te brengen). Dat betekent niet dat het de enige mogelijke reden is. Er kunnen nog veel meer redenen zijn, waar je -helaas- in de meeste gevallen niets zelf aan kunt doen. Upload beperken is daarom een hele goede suggestie. Dat die suggestie bij jou (moeskoetie) niet werkt betekent i.d.d. dat jij helaas aan de ?gunsten? van de helpdesk bent overgeleverd.

@Thijs en moeskoetie: Niet dat ik jullie er direct verder mee kan helpen maar gewoon uit nieuwsgierigheid: Treedt dit probleem op bij inkomende gesprekken (je wordt gebeld), bij uitgaande gesprekken (je belt zelf iemand) of bij beide? Er wordt namelijk op een verschillende manier verbinding gemaakt in beide gevallen, misschien heeft het er iets mee te maken.

Toen moeskoetie de assistente van de huisarts probeerde te spreken ging het om een uitgaand gesprek, neem ik aan?

Thijs
Het euvel dat wij de andere kant wel verstaan maar dat de andere kant ons niet verstaat treedt zowel op bij het zelf opbellen als het opgebeld worden.

En..heel belangrijk, het treedt alleen maar op als de computer aan staat!

Het maakt dan niks uit of er gedownload, geupload of internet games gespeeld worden. Als de computer niet aanstaat is er niks aan de hand.

En ja, ik heb het kabeltje met het ISRA-punt verwisseld, gechecked of het in Line of Phone zit en zelfs de voeding (de trafo) verwisseld, maar niks helpt.

Bij ons gaan computeren en telefoneren met de LiveBox niet samen!

En de Wanadoo/Orange Helpdesk? Tsja...

rrozema
En..heel belangrijk, het treedt alleen maar op als de computer aan staat!
Je komt er zelf al mee, je computer heeft er wel mee te maken. Heb je gecontroleerd of er geen misbruik van je computer gemaakt wordt, waardoor er upload gegenereerd wordt? Dus geen worm of virus of wat voor malware dan ook op je pc. En je hebt ook gecontroleerd of er geen p2p file share programma's of zoiets als skype actief zijn? Deze kunnen ook erg veel verkeer genereren, terwijl jij zelf niets aan het doen bent op je computer.

Je kunt dit allemaal vrij eenvoudig controleren door op het >>-lampje op de livebox te letten. Hoe meer dit knippert, hoe meer verkeer er over je adsl lijn gaat. Het groene lampje bij de utp stekkers doet vrijwel hetzelfde voor die utp aansluiting, dus dit geeft aan of er verkeer over de utp kabel gaat.

En heb je de utp kabel al eens vervangen? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar soms zit er een fout in zo'n kabel, waardoor er iets verkeerd gaat.
Gewijzigd door rrozema op 14 augustus 2007, 21:58

Thijs
Ik begrijp het verhaal over stiekume uploads. Dus, vandaag toen ik aan het bellen was en de andere kant mij weer niet kon verstaan, heb ik gewoon de de UTP-kabel (naar de PC) uit de LiveBox getrokken!
Zeker weten dat er geen dataverkeer tussen PC en LiveBox was. Cool

Echter de telefoonlijn bleef haperen. Toen maar weer voor de zoveelste keer de Wanadoo/Orange helpdesk gebeld. Ik kreeg een Mister NoNo-IsraPuntKabeltje aan de lijn die werkelijk niks anders deed dan vragen van zijn beeldscherm oplezen. Vooral niet zelf nadenken. Een van zijn vragen was dat de Technische Dienst (TD) graag een 06 telefoonnummer wilde om ons te kunnen bereiken want de TD houdt niet van een haperende lijn. Om vervolgens het vragenrondje af te sluiten met de woorden "Ja en nu druk ik op Send en Uw klacht is nu doorgestuurd naar de Technische Dienst. Ik hoop dat zij U een goede Telefonie kunnen verzorgen ...."Sad

Toen heb ik hem nog gevraagd per wanneer ik het contract kon opzeggen. Hij moest even in het dossier kijken en kon mij blij maken met de mededeling dat ik dat voor 1 oktober 2007 kan doen.

Anders zaten we er nog 12 maanden aan vast.

denise
Ik zit met hem zelfde probleem en ben nu hevig aan het mailen met ze...schiet niet echt op maar ja...dit vond ik op hun site bij de helpdesk:

Beïnvloedt het gebruik van uitwisselingsprogramma's als BitTorrent, eDonkey en Limewire de bereikbaarheid van Telefonie?

Nee, de bereikbaarheid van Telefonie wordt hierdoor niet beïnvloed.

retepp
Ik had hetzelfde probleem.
Uiteindelijk heb ik een splitter voor dsl /telefonie voor de livebox gezet en daarmee was de slechte telefoonverbinding opgelost.
Gewijzigd door retepp op 12 september 2007, 18:03

johnytheone
sinds de update van orange deze week waardeloos

snacht internet valt uit

en nu is het zo,als wij gebeld worden horen we de telefoon wel over gaan maar verder horen we niks als we de hoorn opnemen

gebeld met de helpdesk kreeg als antwoord gebruikt u een p2p progamma
zet die maar uit

dat zijn toch weer geen antwoorden

weet iemand een oplossing

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beller hoort ons niet. Wij horen beller wel.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing 9 14 oktober 2016, 20:35
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:27:53
| frankvdz00:31:42
| ronald schuit01:04:45
| Wanabo03:11:08
| dutch flash03:15:44
| RichieB03:46:57
| Roroko05:01:40
| Hans06:54:40
| Lutz07:52:35
| Sambala09:59:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?