obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Fax aansluiten op LB
wvdtorre
Kan iemand mij misschien helpen door mij te vertellen hoe ik mijn fax (een HP 7310 all-in-one) kan aansluiten op de LB (LiveBox) van Orange.

Ik heb Telefonie van Orange en een ADSL Family abonnement en ik las in de handleiding van Orange telefonie (op internet) dat dit qua faxen moest kunnen en zou gaan werken ook ;-).

Echter weet ik niet precies hoe ik de fax zelf op de LB aansluit, bij de all-in-one zat wel een normaal telefoonsnoer. Maar hier zit aan de ene kant een telefoon stekker (vier metalen pinnen) aan en die krijg ik niet in de LB.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan/wil helpen hiermee.

Alvast bedankt,
Wouter.
 
rrozema
Tenzij je nog je KPN abonnement hebt, ga je je fax niet over Orange telefonie werkend krijgen. Je bent verkeerd voorgelicht.

De 4 pinnen zijn je kleinste hindernis. Je kunt namelijk eenvoudig een verloop kopen (in de vorm van een PTT stekkerdoos met een RJ11 -het platte stekkertje- connector er aan).

Het grootste probleem is dat de geluidskwaliteit van Orange telefonie onvoldoende is om het fax signaal over te brengen. De handleiding liegt.

Als je nog wel je KPN abonnement hebt, kun je de fax aansluiten (middels het verloop) en dan voor elk fax-nummer *33* kiezen. Je fax gesprekken gaan dan via het kpn netwerk en worden ook tegen KPN tarieven in rekening gebracht.
 
wvdtorre
OK, in ieder geval bedankt voor het snelle antwoord.

Ik ben alleen bang dat het dan dus niet faxen wordt voor mij, "KPN has left the building !!!" zullen we maar zeggen :-(.

Is er echt geen andere manier, signaal versterken ofzo ???

Groeten,
Wouter.
 
Lizard
Wat rrozema zegt klopt niet helemaal.

Op het moment dat alles goed is met je lijn (en je fax ook met de livebox om kan gaan) dan kan faxen wel werken.

Maar dit hangt wel van het type fax af.
(Net zoals sommige telefoons niet goed werken met de livebox.)

Als ik het me goed herinner zit er bij de livebox ook een korte kabel, en ook zo'n 4 punt stekker, daarmee zou je de fax op de livebox moeten kunnen aansluiten.

Nooit geschoten is altijd mis.

Edit: plaatje toegevoegd.
Lizard voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Lizard op 14 augustus 2007, 00:09
 
rrozema
Daar kunnen we mooi een keer een enquete over houden: "Kun jij faxen over Orange telefonie?". Misschien ben ik wel te pessimistich, maar voorlopig blijf ik er bij dat het gewoon niet werkt. Je kunt misschien eens een enkele keer een fax sessie starten. De meeste keren zullen de beide apparaten echter al niet op elkaar intrainen (a 4ct/poging). En als je dan al een sessie hebt, dan zal die waarschijnlijk op 2400 baud plaatsvinden en nog zullen er vele re-transmits plaatsvinden waardoor de sessies eindeloos duren of zelfs voortijdig worden afgebroken.

Over het verloopje: da's waar ook, die zat zelfs bij de livebox. Nr. E is degene die ik bedoel. Met Nr. C sluit je die aan op de phone uitgang van de livebox. En je telefoon gaat weer in de fax.
 
wvdtorre
Beide in ieder geval hartelijk dank.

Ik ga het gewoon een keer proberen met de verloopstukken en ik laat het ff weten wanneer het (gewoon) werkt.

Thanx,
Wouter.
 
Richard
Kort geleden is het iemand met een modem gelukt om te faxen, moet hier ook nog ergens terug te vinden zijn.

Je gaat vanaf het ISRA punt de Livebox in, dan heb je 1 aansluiting over voor je telefoon.
Daar heeft hij een kort draadje voor genomen (een van die bijgeleverde draadjes) en toen ergens (kun je bij de Gamma ofzo ook wel krijgen) een RJ11 splitter.
Dan gaat aan 1 kant het kabeltje er in wat van de Livebox komt en aan de andere kant heb je dan 2 aansluitingen voor die kleine telefoonplugjes.
In een van die dingen heeft hij zijn modem geduwd en in het andere de telefoon en dat scheen goed te werken.

Maar ook dat werkt niet met alle modems, net zoals Lizard ook al aangeeft over de faxen.
Dus gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.Smile
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fax aansluiten op LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie