obey-robots.txt
09 December 2016, 20:11
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internetverbinding door afwijkende DNS waarde

Tiger
Vandaag kon ik voor de 3e keer in 6 weken geen verbinding met internet maken.

De oorzaak was dat bij de DNS-servers de waarde 168.95.1.1 stond aangegeven, terwijl deze DNS waarde normaal op 192.168.1.1 staat.

Wie heeft dit fenomeen ook al eens meegemaakt en wie weet wat hier de oorzaak van is.

Groeten Tiger
 
rrozema
Die verkeerde waarde, was dat op (een van) je pc(s) of op je livebox? Als het op je pc was, heb je dan ook geprobeerd "ipconfig /renew" uit te voeren vanuit een cmd window? ipconfig /renew vraagt opnieuw de instellingen op van de dhcp server, waarna mogelijk je probleem weer weg is.

Het foutieve ip adres is wel een dns server, dus zelfs al is het niet de waarde die jij verwacht, dan nog zou het wel moeten werken. post eens de output van ipconfig /all wanneer zich die situatie weer voordoet, wellicht kunnen we je dan beter helpen.

Heb jij toevallig een sitecom router in je netwerk hangen? Als ik google op dat ip adres, kom ik telkens op pagina's terecht waar de sitecom WL207 wordt besproken. Blijkbaar is dat ip adres een standaard waarde in de firmware in die router. Mogelijk heb je die router als access point ingezet en de dhcp server van die router niet uitgeschakeld?
 
Tiger
rrozema schreef:
Die verkeerde waarde, was dat op (een van) je pc(s) of op je livebox? Als het op je pc was, heb je dan ook geprobeerd "ipconfig /renew" uit te voeren vanuit een cmd window? ipconfig /renew vraagt opnieuw de instellingen op van de dhcp server, waarna mogelijk je probleem weer weg is.

Het foutieve ip adres is wel een dns server, dus zelfs al is het niet de waarde die jij verwacht, dan nog zou het wel moeten werken. post eens de output van ipconfig /all wanneer zich die situatie weer voordoet, wellicht kunnen we je dan beter helpen.

Heb jij toevallig een sitecom router in je netwerk hangen? Als ik google op dat ip adres, kom ik telkens op pagina's terecht waar de sitecom WL207 wordt besproken. Blijkbaar is dat ip adres een standaard waarde in de firmware in die router. Mogelijk heb je die router als access point ingezet en de dhcp server van die router niet uitgeschakeld?


rrozema bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb wel gezien dat er iets fout is gegaan dit staat in de verkeerde rubriek want ik heb geen eigen netwerk achter de livebox.
Het probleem heeft zich voor gedaan terwijl mijn laptop via de utp kabel met de livebox verbonden was.
Toen ik ging kijken bij de netwerkverbinding, status, ondersteuning en details klopte alleen de DNS waarde niet de rest wel.
Zou het probleem zich nog eens voordoen dan zal ik de output posten.

groeten Tiger
 
Tiger
rrozema schreef:
Die verkeerde waarde, was dat op (een van) je pc(s) of op je livebox? Als het op je pc was, heb je dan ook geprobeerd "ipconfig /renew" uit te voeren vanuit een cmd window? ipconfig /renew vraagt opnieuw de instellingen op van de dhcp server, waarna mogelijk je probleem weer weg is.


@rrozema ik had vanavond weer hetzelfde probleem maar nadat ik "ipconfig/renew" uitgevoerd had was het probleem opgelost.

Bedankt voor de tip Tiger
 
rrozema
Ok. Dus nu heb je een work-around. Maar we weten nog niet wat de oorzaak is. Het lijkt er toch echt op op dat er 2 dhcp servers actief zijn op jouw netwerk.

Kun je het volgende eens proberen? Gewoon ter test, want je kunt het internet niet op tijdens de test. Probeer eens je livebox uit te zetten (stroom er af) en dan
Download broncode  Code
ipconfig /release


gevolgd door
Download broncode  Code
ipconfig /renew


. Als het goed is krijg je nu -na een tijdje- een foutmelding dat ie de dhcp server niet kan vinden. Is er echter toch nog een dhcp server actief op jouw netwerk, dan krijg je geen foutmelding. Mocht dit laatste gebeuren, doe dan een
Download broncode  Code
ipconfig /all


en post de output hier.

Na de test kun je gewoon je livebox weer aan zetten (even wachten tot ie gestart is) en dan weer
Download broncode  Code
ipconfig /release


gevolgd door
Download broncode  Code
ipconfig /renew


en dan kun je weer het internet op.
 
Tiger
rrozema schreef:
Ok. Dus nu heb je een work-around. Maar we weten nog niet wat de oorzaak is. Het lijkt er toch echt op op dat er 2 dhcp servers actief zijn op jouw netwerk.

Kun je het volgende eens proberen? Gewoon ter test, want je kunt het internet niet op tijdens de test. Probeer eens je livebox uit te zetten (stroom er af) en dan
Download broncode  Code
ipconfig /release


gevolgd door
Download broncode  Code
ipconfig /renew


. Als het goed is krijg je nu -na een tijdje- een foutmelding dat ie de dhcp server niet kan vinden. Is er echter toch nog een dhcp server actief op jouw netwerk, dan krijg je geen foutmelding. Mocht dit laatste gebeuren, doe dan een
Download broncode  Code
ipconfig /all


en post de output hier.

Na de test kun je gewoon je livebox weer aan zetten (even wachten tot ie gestart is) en dan weer
Download broncode  Code
ipconfig /release


gevolgd door
Download broncode  Code
ipconfig /renew


en dan kun je weer het internet op.


@rrozema, Ik ben sinds kort verhuisd en heb op mijn nieuwe lokatie een intrainsnelheid van 19304 kbps en wil deze snelheid behouden en daarom niet de stroom van de livebox afhalen als het niet perse nodig is want ik wil niet zoals in het verleden een paar duizend kbps in snelheid terugvallen.

Groeten Tiger
 
rrozema
Veel geluk met wachten op de eerstvolgende stroomstoring Smile en dan heb je natuurlijk ook nog de 5-dagelijkse, automatische check op firmware updates die ook je livebox herstart.

Het terugvallen in snelheid wordt echter niet zomaar getriggerd door een herstart van je livebox hoor. Daarvoor moet echt wel iets meer gebeuren. Redenen voor een lagere intrain waarde kunnen bijvoorbeeld zijn:
- een slechtere verbinding tussen jou en de centrale of
- een her-configuratie van het modem in de centrale

De 2e daar doe je zelf weinig aan en die is voor zover bekend de reden voor de teruggang waar iedereen over klaagt. De 1e kan een slechter wordende kabel (tussen de deur gekomen) of contactdoos (iemand is een keer achter de kabel blijven hangen) in jouw huis als reden hebben, maar kan ook veroorzaakt worden door meer overspraak tussen kabels in dezelfde bundel als de jouwe onderweg van de centrale naar jouw huis. Vooral dit laatste verschijnsel zou de vaker genoemde variatie tussen dag en nacht kunnen verklaren.
 
Lizard
de check op firmware updates herstart je livebox niet.
Alleen als er echt een update is Smile
 
Tiger
Tiger schreef:
rrozema schreef:
Ok. Dus nu heb je een work-around. Maar we weten nog niet wat de oorzaak is. Het lijkt er toch echt op op dat er 2 dhcp servers actief zijn op jouw netwerk.

Kun je het volgende eens proberen? Gewoon ter test, want je kunt het internet niet op tijdens de test. Probeer eens je livebox uit te zetten (stroom er af) en dan
Download broncode  Code
ipconfig /release


gevolgd door
Download broncode  Code
ipconfig /renew


. Als het goed is krijg je nu -na een tijdje- een foutmelding dat ie de dhcp server niet kan vinden. Is er echter toch nog een dhcp server actief op jouw netwerk, dan krijg je geen foutmelding. Mocht dit laatste gebeuren, doe dan een
Download broncode  Code
ipconfig /all


en post de output hier.

Na de test kun je gewoon je livebox weer aan zetten (even wachten tot ie gestart is) en dan weer
Download broncode  Code
ipconfig /release


gevolgd door
Download broncode  Code
ipconfig /renew


en dan kun je weer het internet op.


@rrozema, Ik ben sinds kort verhuisd en heb op mijn nieuwe lokatie een intrainsnelheid van 19304 kbps en wil deze snelheid behouden en daarom niet de stroom van de livebox afhalen als het niet perse nodig is want ik wil niet zoals in het verleden een paar duizend kbps in snelheid terugvallen.

Groeten Tiger


@rrozema, mijn vrees voor terugval in snelheid was ongegrond ben er zelfs 300 kbps op voorruit gegaan.
Heb de test zoals jij voorstelde uitgevoerd en kreeg te zien er kan geen bewerking op lanverbinding uitgevoerd worden als het medium ervan niet is aangesloten hoop dat jij hier wat aan hebt.

Groeten Tiger
 
rrozema
Ok, je hebt de stekker uit de computer gehaald. Dat moet ook wel, he? Je zei al dat je geen netwerk had. Cool. Ik wou het toch even zeker weten. Bij deze dus. Dank je wel dat je het toch even geprobeerd hebt.

Toch blijft het vreemd dat de dhcp server in jouw livebox blijkbaar niet altijd de juiste gegevens afgeeft. Of er staat software op je pc die iets vreemds met de tcp-ip instellingen doet. Maar goed, dat blijft gissen. Ik kan je verder niet helpen, ben ik bang.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internetverbinding door afwijkende DNS waarde', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Overstappen door storingen Storing 9 19 november 2016, 09:50
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:51:06
| Wanabo01:36:44
| SterkeJerke02:30:04
| jms31903:25:42
| gvmelle05:17:29
| MBroertjes05:36:45
| dutch flash08:58:59
| Franx11:46:30
| Lutz13:17:36
| Johan420:00:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.