obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
livebox netwerk maken
hagro
Sinds gisteren een draadloos setje binnengekregen van orange voor mijn laptop (vista).Had al een computer staan(xp) die via ehernet aan lb is verbonden.
Nu heb ik op beide computers gewoon internet maar ik krijg maar geen netwerkje opgezet ,dus dat ik mijn bestanden kan delen met elkaar en de printer kan gebruiken via mijn laptop.Ik heb al op verschillende forums gekeken maar dan kom ik alleen maar termen tegen waar ik niet zo in thuis ben. Het valt me wel op dat allebei de computers dezelfde ip adres hebben(via mijn ip.nl)dus 2x 85.145.xxx.xxx. Wie kan en wil mij helpen.
Gewijzigd door Richard op 17 augustus 2007, 17:24
 
Richard
Beste Hagro.
Ik heb even het onderwerp verplaatst naar het juiste forum onderdeel.
Verder heb ik ook je externe ip adres even aangepast. Indien je namelijk via mijnip.nl gaat kijken, zie je het externe ip adres.
De ip adressen van je computers krijg je van de livebox en dat is op het 192.168.1.x netwerk. Ze hebben dan ook zeer zeker niet hetzelfde ip adres. Alleen lijkt dat zo voor de buitenwereld (het internet zeg maar).

Heb je al eens geprobeerd met de netwerkwizard van windows een netwerkje op te zetten?

Greetings, Richard.
 
rrozema
In de FAQ pagina's (in de linker navigatie balk) vind je het topic 'Hoe maak ik een eigen netwerk?' dat je o.a. vertelt waar je die netwerk wizard kan vinden.
 
mesa57
Het probleem zit 'm volgens mij in Vista. Die wil geen bestanden / printers delen zonder dat op beide pc's de gebruikerscode van de andere pc en paswoord bekend gemaakt is. Je kunt dat trouwens wel afzetten in Vista, zoek maar eens in de help. Verder kunnen firewalls nogal eens roet in het eten gooien bij het delen van bestanden en printers.
 
Richard
IEKS Vista. Sorry maar dan houdt mijn support op want ik doe niet aan Vista.

Hopelijk kan rrozema of een van de anderen die meer thuis is in Vista je verder helpen.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Ook hier nog even geen Vista. Ik meen echter wel eerder mesa's suggestie gehoord te hebben. Dus als je op beide pc's (xp en vista) dezelfde usernaam plus wachtwoord hebt, pas dan kun je bestanden delen tussen die beide machines.
 
hagro
Bedankt voor jullie reacties maar op beide pc,s gebruik ik helemaal geen gebruikersaccounten of wachtwoorden voordat ik de computer kan gebruiken. Het is bij mij aanzetten en internetten maar.
De Wizards heb ik op beide computers uitgevoerd maar zonder resultaat.Bij netwerk zie je dan alleen maar of laptop(vista) of computer beneden(xp) staan.De firewalls heb ik ook al uitgezet maar dan zien ze elkaar ook niet. Werkgroep is ook allebei hetzelfde uiteraard. Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem? Nieuwe laptop acer met vista draadloos en een normale computer met xp.
Nogmaals internetten op beide comp. gaat perfekt. MAAR IK WIL ZO GRAAG BESTANDEN DELEN.o ja, bestanden delen op de computers staan ook aan. Wie weet het?
 
mesa57
Je pc's gebruiken wel degelijk gebruikersaccounts. Dat je niet hoeft aan te loggen betekent alleen dat ze geen paswoorden hebben. Overigens weigert vista in een dergelijk geval standaard om bestanden en printers te delen.
Hier een handleiding (welliswaar in het engels maar wel met plaatjes erbij) :

http://www.home-network-help.com/simple-file-sharing.html
Gewijzigd door mesa57 op 19 augustus 2007, 15:00
 
hagro
bedankt mesa voor deze link , maar hoe ik het heb gedaan weet ik nog steeds niet, maar het werktSmile In krijg het vermoeden dat het even duurt voordat de computers elkaar zien ofzo. Had ook de firewalls uitgezet en daarna weer een voor een aan om het een en ander uit te sluiten maar hij blijft het doen en zelfs de printer doet het.De gebruikersaccount had ik op de laptop(vista) helemaal uitgeschakeld en daarna weer in maar hij blijft verbinding maken met het netwerk. Nu vraag ik me alleen af ofdat het niet een beetje overdreven is om de norton firewall(trial) en de vista firewall allebei aan te hebben staan. Op de normale comp. (xP dus) heb ik nod32 als virusscanner draaien en windows firewall staat hier aan. Ik heb trouwens niks open hoeven te zetten alles gaat vanzelf.Hopen dat alles goed blijft gaan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox netwerk maken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Advertentie