obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Vraagje over snelheid
nightwing
Hier mijn vraag:

Ik ben onlangs verhuisd. Vantevoren een check gedaan hoever ik van de centrale zat.

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1537 meter.

Bron: http://pcdb.bbned.nl/.

Alles fijn en wel. Vanaf de dag dat ik op mijn nieuwe adres aangesloten was, haalde ik al fijn 12Mbit. We zijn inmiddels een aantal weken verder nu haal ik met moeite 11Mbit.

Anyways dit zijn mn waardes:

tatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11272 Kb
Afname Dichtbij : 27.9 (dB)
Ver weg : 9.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Ik heb verder niets veranderd aan bekabeling etc. Mn livebox is rechtstreeks aan het isra-punt aangesloten. Ook heb ik een tijdschakelaar ertussen gezet. Rond 3 uur snachts gaat ie 5 minuten vd stroom af. In het begin hielp dat behoorlijk. Nu sinds ong 2 weken, lijkt het of het niets meer uitmaakt. Iemand hier een oplossing voor, of is dit gewoon typisch Orange ? In het begin lekker hoog met je intrainwaardes, en daarna de sneheid knijpen ?


Hulp is zeer gewenst.


Alvast bedankt.
Gewijzigd door nightwing op 01 september 2007, 18:22
high speeds will never end.........
 
mesa57
Als ik de afname dichtbij door 13.8 deel kom ik aan een afstand van 2 km. Dat is dus wat meer als dat je dacht.
Volgens bijgevoegde grafiek klopt je snelheid dan wel ongeveer.
Probeer een keer op een rustige tijd ('s-nachts of door de week overdag) opnieuw in te trainen. De kans is groot dat je dan iets hoger uitkomt.
mesa57 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door mesa57 op 01 september 2007, 19:17
 
rrozema
Ben je misschien naar een nieuwbouw wijk verhuisd waar nu meer en meer telefoonaansluitingen worden opgeleverd?
 
nightwing
Niet dat ik weet. Ik heb inmiddels iets anders geprobeerd. Een ander soort kabeltje, voorheen een platte telefoon kabel, nu eens een ronde geprobeerd. Haal nu precies 12 Mbit. Schijnt, dat de ronde telefoonkabels minder last hebben van storing ??? Anyways, ben benieuwd wat het morgen brengt. Heb de tijdschakelaar nu gezet op elke nacht 5 minuten stroom eraf. Ik hoop dat ik op die manier ben verzekerd van een redelijk snelle/stabiele verbinding.
high speeds will never end.........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraagje over snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie