obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Draadloos internetten met Windows 98
Spikey
Ik heb hier nog een oude computer staat met Windows 98 erop en deze zou ik nog als 3e computer willen gebruiken.
Aangezien deze in een 'schuur' staat kan ik moeilijk een LAN-Kabel leggen, dus heb ik de WiFi adapter van wanadoo geprobeerd.
Ik heb alles gedaan volgens de installatie-cd van Wanadoo en hij geeft in de taakbalk een goed signaal aan.
Echter als ik naar Internet Explorer ga krijg ik de foutmelding dat ik geen verbinding met internet heb.
En als ik hem via een LAN-kabel aansluit (PCI Netwerkkaart) doet hij het gewoon...
Het gaat hier om Windows 98 SE... Wie kan mij helpen?:|
Oja dit krijg ik in command als ik ipconfig intyp:

Windows 98 IP configuratie

0 Ethernet adapter:
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway:

1 Ethernet adapter:
IP-adres: 192.168.1.12
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

2 Ethernet adapter:
IP-adres: 192.168.1.13
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

Gewijzigd door Spikey op 04 september 2007, 18:37
 
Richard
Het probleem is vrij logisch.
Zo te zien zijn er twee ethernet adapters actief. Eentje met 192.168.1.12 en eentje met 192.168.1.13 en windows weet niet waar hij het uitgaande signaal heen moet sturen.

Als je draadloos wilt, schakel dan de "vaste" netwerkkaart uit, dan zou het wel moeten lukken.

Greetings, Richard.
 
Spikey

Quote

Richard schreef:
Het probleem is vrij logisch.
Zo te zien zijn er twee ethernet adapters actief. Eentje met 192.168.1.12 en eentje met 192.168.1.13 en windows weet niet waar hij het uitgaande signaal heen moet sturen.

Als je draadloos wilt, schakel dan de "vaste" netwerkkaart uit, dan zou het wel moeten lukken.


Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb nu de PCI Netwerkkaart eruit gehaald en er komt nu dit bij ipconfig:

Windows 98 IP configuratie

0 Ethernet adapter:
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway:

1 Ethernet adapter:
IP-adres: 192.168.1.13
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1


Hij geeft ook goed signaal aan, maar als ik internet explorer opstart doet hij het nog steeds niet...
 
Lizard
Start eens winipcfg op?

en dan uit het dropdown menu de draadloze verbinding kiezen.

winipcfg3
 
Richard
Ik zie nog een ethernet adapter namelijk deze:
0 Ethernet adapter:
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway:
Welke is dit dan?

Doe ook even de truuk die Lizard aangeef, de ip adressering ziet er goed uit in principe, maar er kan nog iets mis zijn.

Eventueel kun je eens proberen te pingen naar een paar websites om te zien of dat wel al werkt.

Win98 heeft soms heel vreemde kuren. Ik heb wel eens het hele netwerkdeel moeten wegkiepen en opnieuw installeren om het werkend te krijgen, maar dat was met een ISDN kaart erbij, dus normaliter zou dat met een netwerkkaart niet hoeven.

Greetings, Richard.
 
Spikey
Oke, winipcfg opstarten lukt, en dan kan ik die draadloze netwerk adapter selecteren, en dan moet ik op Ok drukken? Want daarna staat er weer die andere PPP adapter boven aan het lijstje.

Die andere netwerk adapter heb ik nu ook uitgeschakeld alleen als ik nu ipconfig intyp komt er dit(de Standaardgateway is nu leeg & heel ander IP-adres(Adapter opnieuw instaleren via wanadoo cd?):



Windows 98 IP configuratie

0 Ethernet adapter:
IP-adres: 169.254.156.128
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:
 
Richard
Aha, kijk dat 169.254 ip adres wil zeggen dat hij geen ip adres krijgt van de dhcp server.

Ik zou wel eens willen weten wat die andere dan is wat je nu uitgeschakeld hebt.

Als je een adapter hebt van Wanadoo... heb je dan ook het nodige gedaan om hem te activeren?
Ik heb namelijk begrepen dat je op het REG knopje op de Livebox moet drukken om contact te maken tussen die twee onderling.

Maar misschien dat iemand die wat meer weet over de Wifi spullen van Orange daar beter uitleg over kan geven want ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internetten met Windows 98', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internetten binnen en buiten de EU Algemeen : 3 18 jun 2017
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Uitgaande mail op Windows telefoon Email : 4 29 jan 2015
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Advertentie